Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kłopoty z olejem


sławek85

Rekomendowane odpowiedzi

hej podepne sie mam zalany castrol edge 10w60 bierze okolo 0,5 na 1000km co w zamian byscie polecili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że pierścienie są zapieczone i stąd te spore przepalanie... ja bym w takim przypadku spróbował je rozruszać i postąpił tak:

Wlać środek płuczący do starego, rozgrzanego oleju na 15-20min. -> wylanie go -> zalanie silnika specjalnym olejem płuczącym (o niskiej lepkości) na 30-40min. -> spuszczenie -> wlanie Motula X-cess 5W40 :wink:

Lub jakiegokolwiek innego 5W40 zgodnego z normą VW502 00 :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a inni co myślą warto spróbować czy raczej remont mnie czeka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego u mnie też jak miałem zalanego Castrola EDGE żarła go jak głupia , zmieniłem na valvoline i problem w dużej mierze zniknął .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 2 tygodnie robie plukanke i przechodze na motula zobaczymy jak nie pomoze to remont


elo ponownie

Płukanka zrobiona nowy olej to motul 5w40 x-clene autko jak by ciszej pracuje ale co ciekawe wczesniej przy predkosci 180km zapalala sie mi kontrolka od smarowania teraz tego problemu niema bynajmniej narazie. co do spalania nie moge nic narazie powiedziec bo od wymiany przejechalem dopiero 200km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko jak by ciszej pracuje ale co ciekawe wczesniej przy predkosci 180km zapalala sie mi kontrolka od smarowania teraz tego problemu niema bynajmniej narazie

Zapowiada się dobrze :)

Czerwona oliwiara zapalała Ci się wtedy przy zwalnianiu i zejściu z obrotów (gdy spadły np. poniżej 2000~1700rpm) czy gdy prułeś równo 180km/h i ani na chwilę nie zszedłeś z obrotów, tj. poniżej 4000~4500rpm? :mysli:

Co to był za olej dokładnie?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem i tak i tak ale głownie gdy chciałem dłuzej pognac te 180km teraz przejechałem tak niemal cały odcinek drogi od nidzicy do zjazdu na olsztyn i nic sie nie działo zobacze jutro jeszcze przy jezdzie do gdańska też ja pogonie troche mocniej jeśli się nie zapali to chyba bedzie good:)



autko jak by ciszej pracuje ale co ciekawe wczesniej przy predkosci 180km zapalala sie mi kontrolka od smarowania teraz tego problemu niema bynajmniej narazie

Zapowiada się dobrze :)

Czerwona oliwiara zapalała Ci się wtedy przy zwalnianiu i zejściu z obrotów (gdy spadły np. poniżej 2000~1700rpm) czy gdy prułeś równo 180km/h i ani na chwilę nie zszedłeś z obrotów, tj. poniżej 4000~4500rpm? :mysli:

Co to był za olej dokładnie?

ale ten który teraz zalałem czy ten do płukanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten stary :hi:


Na Twoim miejscu zmierzyłbym mimo wszystko ciśnienie oleju, pomiar robi się dla silnika z olejem rozgrzanym do ok. 80st.C:

wolne obroty: min. 1,5bar

2000rpm: minimum 3bar


Aaaaa dobra, już widzę:


hej podepne sie mam zalany castrol edge 10w60 bierze okolo 0,5 na 1000km co w zamian byscie polecili?

nie ma pytania :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tysiak pękł ale niestety nie moge za wiele powiedziec dlatego iz mialem wyciek oliwy poszla uszczelka taka zaraz za filtrem olejowym i cieklo. auto ganialem głównie okolo 4 tysiecy obrotow i mysle ze pol litra poszlo na 1000km ale nie wiem ile wycieklo tej oliwy a ile spalilo auto.

chyba mam cos nie tak z czujnikiem poziomu oleju bo teraz rano patrze i mam mini a moze ciut pod a na fis pokazuje wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zatem zrobić kolejne 1000km :wink: Olej wlej pod okolice MAX, tak nawet zalecają w instrukcji serwisowej by go na tym poziomie utrzymywać.

Żeby FIS wyświetlił komunikat o niskim poziomie oliwy to musi jej być naprawdę mało, nie wiem czy czasem nie poniżej bagnetu.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczę zaraz jak się sprawa ma na rozgrzanym oleju ile go tam będzie bo jeździłem trochę po mieście odczekam z pół godzinki i sprawdzę

oleju było na mini dolałem 0,5litra teraz jest tak gdzies 2 moze 3 kreski na bagnecie

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej podepne sie mam zalany castrol edge 10w60 bierze okolo 0,5 na 1000km co w zamian byscie polecili?

Miałem zalany 10w60 i przez cztery miesiące jak jeździłem na takim oleju to wypiło go mało co. Jak zmieniłem na 5w40 Castrol Edge, sytuacja się zmieniła. Zrobiłem już 13 tys, wypiło jakieś 4 litry oleju, fakt ciężka noga robi swoje, no ale. Nadmienię że była robiona płukanka przy zmianie oleju.

W przyszłym miesiącu zalewam motul i zobaczę co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-clean 5W40 będzie idealny:

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40?f[quality]=31&f[range]=25

jest minimalnie lepszy od również polecanego X-cess'a:

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40?

a przy tym kosztuje tyle samo, albo nawet ciut mniej za litr :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstepnie moge powiedziec ze po plukance i przejsciu na motula spalanie napewno spadlo i to duzo. ale mam pewien problem czasem na fis zaraz po zapaleniu auta pokazuje mi minimum oleju mimo iz jest prawie max a po przejechaniu kilku km wyskakuje ok i problem sie nie pojawia az auto znowu ostygnie i np na drugi dzien to samo ale nie zawsze co o tym sadzicie czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego koucz również potwierdzam castrola żarła jak głupia . Teraz jeżdżę na Valvoline i problem w większej mierze znikł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstepnie moge powiedziec ze po plukance i przejsciu na motula spalanie napewno spadlo i to duzo. ale mam pewien problem czasem na fis zaraz po zapaleniu auta pokazuje mi minimum oleju mimo iz jest prawie max a po przejechaniu kilku km wyskakuje ok i problem sie nie pojawia az auto znowu ostygnie i np na drugi dzien to samo ale nie zawsze co o tym sadzicie czujnik?

Objawy wskazują na uwalony czujnik. Jaki poziom oleju wskazuje czujnik w VCDS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojecia musze sprawdzic przy najblizszej okazji


powiem tak przejechalem kolejny tysiac km codow niema ale nie jest tez zle:) ubylo jakies 200ml co w porownaniu do 1l to jest roznica moze przy nastepnej plukance znowu sie polepszy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz Ty co... przepalanie spadło PIĘCIOKROTNIE a Ty twierdzisz, że cudów nie ma?? :decayed:

Pewnie, że mogłoby być lepiej, ale 200ml nie jest tragedią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...