Gość harry19-19 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Witam jestem posiadaczem audi a4 b6 1.9 tdi o mocy 131 koni z rocznika 2002 , u mnie odnośnie dymienia jest tak : przy odpaleniu auta troszkę za dymi a po paru sekunda ustaje dodam że nie bierze oleju wymieniam regularnie po 10 tyś.km bez dolewania przy rozgrzaniu silnika na dobrych temperatura i jak zaczynam gazować w czasie jazdy od 2500 obrotów i wyżej to zaczyna dymić na czarno a przy postoju jak pojazd stoi na luzie i dodam gazu nie ma tego dymu i to mnie dziwi co to może być za przyczyna , proszę o doradę bo już nie wiem od czego mam zacząć jedynie sprawdzone że turbo działa poprawnie to jaka może być przyczyna. dziękuję :hi:
lukaszooo Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 To jest diezel one poprostu tak maja, jak depniesz w pedał silnik dostaje więcej paliwa lecz niestety to PDek i nie dostaje między wtrysków, nie jest w stanie przepalić mieszanki, dlatego powstaje chmura. W nowszych A4 aby zmniejszyć troche zanieczyszczenie środowiska zastosowali DPF aby dopalać spaliny w układzie wydechowym. Jeśli silnik nie bierze oleju, turbina jest sztywna i nie puszcza oleju, nic złego sie z nim nie dzieje, nic nie ruszaj bo tak musi być. Jeśli jestes uparty i musowo chcesz coś zrobić, to załóż oil catch tank na odme. Przez odme do dolotu trafia ogrom oleju, wiem bo mam takie ustrojstwo i widze ile sie tam tego zbiera. Dodatkowo radze dobrze przedmuchać auto, katując ją co dwa tygodnie oczywiscie na rozgrzanym silniku, bardzo ogranicza dymienie i odmula motor.
Gość harry19-19 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 To jest diezel one poprostu tak maja, jak depniesz w pedał silnik dostaje więcej paliwa lecz niestety to PDek i nie dostaje między wtrysków, nie jest w stanie przepalić mieszanki, dlatego powstaje chmura. W nowszych A4 aby zmniejszyć troche zanieczyszczenie środowiska zastosowali DPF aby dopalać spaliny w układzie wydechowym. Jeśli silnik nie bierze oleju, turbina jest sztywna i nie puszcza oleju, nic złego sie z nim nie dzieje, nic nie ruszaj bo tak musi być. Jeśli jestes uparty i musowo chcesz coś zrobić, to załóż oil catch tank na odme. Przez odme do dolotu trafia ogrom oleju, wiem bo mam takie ustrojstwo i widze ile sie tam tego zbiera. Dodatkowo radze dobrze przedmuchać auto, katując ją co dwa tygodnie oczywiscie na rozgrzanym silniku, bardzo ogranicza dymienie i odmula motor. rozumiem Cię , mówisz że na moim miejscu nic byś nie ruszał , a czy takie ściskanie gazu do spodu nic nie dzieje się i czy faktycznie pomoże , mimo to spróbuję i dam znać. dziękii:hi:
lukaszooo Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Nic sie nie stanie jesli wczesniej zagrzejesz silnik, a po przedmuchaniu zaczekasz az ostygnie. Taka operacja jest zalecana a nawet wskazana przy turbinie ze zmienna geometria. Czy pomoze to sie okaze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się