piotr26a4 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Witam wszystkich mam problem a mianowicie (w Renault Scenic 2001r 1.9 dci) najpierw lekko przykopcił po chwili było ok no i za jakiś czas zaczął kopcić na jasno dostał bardzo wysokich obrotów nie można było go zgasić kluczykiem po prostu kluczyk został wyłączony a silnik pracował na wysokich obrotach, a z wydechu wyżucił olej. Na bagnecie nie pokazuje stanu lecz kontrolka oleju się nie zapaliła. Czy to turbina czy coś innego? Jeżeli tak to oprócz regeneracji czy coś jeszcze trzeba zrobić przy silniku? Proszę o pomoc!!!
EmilAudi_LLE Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 prawdopodobnie turbina dostała oleju... Raczej sama regeneracja czy wymiana nie pomoze .
vdm Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Turbina puściła cały olej w dolot, pewnie silnik do wyrzucenia jest trochę filmików w necie na ten temat.
SotoM Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 strzeliła turbina dlateg poszedł olej w wydech i w układ powietrza doladowania... do sprawdzenia odma/separator oleju.- jesli jest drozna to poprostu turbo padło samo z siebie i turbo do regeneracji lub wymiany (twoja decyzja) , układ wydechowe do prania jak również układ powietrza doładowanego przede wszystkim chłodnica powietrza doładowanego (intercooler). to ze poszły obrotu na maxa to nie znaczy ze cos sie stalo w silniku musiał by dobre pare minut tak pochodzic a przez kilka sekund nic mu sie nie stanie. takze na początek napraw/wymiana turbo , pranie wudechu i Coolera. jak silnik zapali to obserwacja co sie dzieje...w razie koniecznosci dalsza diagnostyka...
piotr26a4 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Opublikowano 29 Marca 2013 Dzięki kolego za informację w poniedziałek do mechanika stawiam i może na święta będzie. Życzę wesołych i pogodnych świąt. ---------- Post dopisany 29-03-2013 at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany 22-03-2013 at 22:13 ---------- Jestem już po zabiegu turbina po regeneracji ale teraz jest troszeczkę przymulony (jest to wyczuwalne przy niższych obrotach jak już wejdzie na wyższe to ok) mechanik powiedział że trzeba zrobić parę klocków i stopniowo nabierze werwy. Czy to prawda czy coś jest nie tak mechanior raczej dobry wszyscy go polecają no i mam na piśmie gwarancję na rok bez limitu kilometów?
Dev Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 masz zasrany katalizator, przepal grata i powinno byc dobrze jaki olej jest wlany ?
dziadek Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Kolego masz farta ze nic wiecej nie poszło bo przy takich akcjach jak silnik dłużej pochodzi to sie topia tłoki czasem
SotoM Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 kiedys w renault thalia 1,5dci robiłem turbo - tzn dalem do regeneracji i po montazu takze było cos takiego ze troszeczke późno wstawała... ale klient zabrał i mial obserwowac....czy wrócił....nie wiem zwolniłem sie z tego warsztatu po kilku dniach...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się