Skocz do zawartości
IGNOROWANY

11.2003 rok Problem chyba z pompowtryskiwaczami. Filmik z VCDS-a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z moim AVF-em i zrobilem do tego filmik z podlaczonym Vagiem na kanale 23

Chodzi o to ze po calej nocy postoju audi odpala od strzala, pracuje silnik rowno, ale gdy dodaje gazu to w zakresie do 2000obr pracuje normalnie jak widac na filmiku ale po 2000obr ciezko wchodzi na obroty, i dochodzac do 3000tys obr i obuszczajac z obrotow silnik sie dlawi, telepie nim pracuje jakby na 3gary i gasnie a w bloku 13 wartosci szleja wtryskow. Otoz po paru takich wejsciach na obroty i np przytrzymaniu na 2500tys obrotow wszystko ustaje i problem sie nie pojawia ustaje.. po kolejnych odpalaniach wszystko jak nalezy i oczywiscie podczas jazdy takze..nic nie szarpie moc jest. Ponizej zamieszczam filmik moze nie najlepszej jakosci i dzwieku ale to obrazuje.

Dodam ze egr sprawdzalem i czyscilem ale nie byl zapchany(nawet zaslepilem) filtr paliwa wymienilem oraz powietrza..

Jakis mechanik mi powiedzial ze jesli nie wtryski to popychacze moga sie przywieszac nie wiem czy to mozliwe..

Zastanawiam sie ze jezeli to przyczyna by byla tylko w pompkach to by nie odpalal rano od strzala i nie pracowalby w zakresie do 2000tys obr stabilnie, chyba ze problem pompki maja wlasnie pozniej..

Sprawdzalem rowniez bip-y w kanale 23 to sa w normie +/- 30 a w grupie 18 elektrozawor poprawnie dziala czyli jest wszystko na 0

Ale wydaje mi sie ze korekcje w kanale 13 w poszczegolnych cylindrach nie sa zbyt dobre

Oto film(sory za jakosc) obrazujacy to zachowanie oraz wartosci bloku 13

:

Mial ktos taki problem?? Jesli to napewno pompki to wszystkie do wymiany?? czy tylko ktoras szczegolnie?? wrzuce jeszcze pozniej foto z wartosci bloku 13 na cieplym silniku bo tak powinno sie patrzec :)

Opublikowano

Powinieneś zrobić kompletne logi na rozgrzanym silniku. Te, które zamieściłeś nie są miarodajne.

Opublikowano

Fiksują tylko dwa pompowtryskiwacze : na drugim i trzecim cylindrze. Zamień je miejscami z pierwszym i czwartym i wtedy zloguj ponownie 013.

Opublikowano
Fiksują tylko dwa pompowtryskiwacze : na drugim i trzecim cylindrze. Zamień je miejscami z pierwszym i czwartym i wtedy zloguj ponownie 013.

Jutro bede wymienial zawieche u mechanika wiec powiem aby zamienil, choc ciekawe czy to cos da wogole poniewaz zrobilem filmik logi na cieplym silniku noo 85st C i wg mnie wszystko wskazuje ze powoduje to wtrysk na 3 cylindrze( na drugim tez niezbyt dobra wartosc) i wychodzi poza skale.(mimo ze na zimnym wartosci ma blizej zera) choc teraz nie telepie silnikiem, nie gasnie, normalnie sie jezdzi

Wiec czy zmiana 2-3 pompowtryska na 1-4 cos poprawi??

Ponadto wartosci w bloku 23 i 18 sa wg mnie poprawne

Filmik

---------- Post dopisany 29-03-2013 at 17:04 ---------- Poprzedni post napisany 26-03-2013 at 16:56 ----------

Jednak nie zamienialem tych pompowtryskiwaczy bo nie bylo mozliwosci.

Czy pompowtryskiwacz na 3 cylindrze kwalifikuje sie ewidentnie to wymiany??

Ogolnie mial ktos taki problem??? po tych logach to wszystko wskazuje na ten pompowtrysk?, czy mozliwe ze to moga byc popychacze dowymiany i powodowac te poranne dlawienie??

Ktos moze podpowiedziec jeszcze w tym watku??

---------- Post dopisany 03-04-2013 at 01:05 ---------- Poprzedni post napisany 29-03-2013 at 17:04 ----------

???????

Opublikowano

Ich zmiana miejscami nie ma niczego poprawić tylko potwierdzić czy ta duża korekcja (w tym akurat logu na trzecim cylindrze) pprzejdzie na cylinder np 1 lub 4 (w zależności gdzie przełożysz ten pompowtrysk) czy mimo zamiany jego miejsca nadal pozostanie na 3 cylidrze +2,99 mg.

Ten test ma za zadanie stwierdzić czy wysokiej korekcji winny jest sam pompowtryskiwacz czy stan tego cylidra i głowicy oraz zaworów na nim.

Zamieniając go miejscami musisz też przy okazji sprawdzić stan oringów i podkładki na pompowtrysku jak i samego gniazda pompowtrysku a przy okazji i bieżni krzywki wałka rozrządu itd.

Opublikowano
Ich zmiana miejscami nie ma niczego poprawić tylko potwierdzić czy ta duża korekcja (w tym akurat logu na trzecim cylindrze) pprzejdzie na cylinder np 1 lub 4 (w zależności gdzie przełożysz ten pompowtrysk) czy mimo zamiany jego miejsca nadal pozostanie na 3 cylidrze +2,99 mg.

Ten test ma za zadanie stwierdzić czy wysokiej korekcji winny jest sam pompowtryskiwacz czy stan tego cylidra i głowicy oraz zaworów na nim.

Zamieniając go miejscami musisz też przy okazji sprawdzić stan oringów i podkładki na pompowtrysku jak i samego gniazda pompowtrysku a przy okazji i bieżni krzywki wałka rozrządu itd.

Dzieki Sztomel za odp, teraz juz rozumiem po co ta zamiana..(myslalem ze ta zamiana moze poprawic-wyrownac korekcje na wszystkich cylindrach) Oczywiscie sam nie che sie za to brac :/ bo to nie takie proste

Czyli rozumiem ze.. jesli nie zamienialbym tych wtryskow miejscami aby sprawdzic czy to konkretnie problem z pompowtryskiem i wymienie go na inny i korekcje na 3 cylindrze beda poprawne wtedy wszystko sie wyjasni, gorzej jakby wymieniany na inny wtrysk takze pokazywal dodatnie wartosci +2.99 na tym 3cylindrze

A mam pytanie odnosnie doboru nr wtrysku do mojego AVF z konca 2003, poniewaz nie wiem dokladnie jaka koncowke literowa mam na wtryskach

a podejrzewam z opini innych posiadaczy z tego roku ze sa to wtryski 038 130 073 BA to czy moge wlozyc np jeden wtrysk z koncowka AN lub AR??? czym one sie roznia?? latami produkcji i literami tylko?? bo ktos mial w AVF-nie z 2002roku AR

Tylko suma sumarum.. problem z wtryskiem na 3 cylindrze moze powodowac te poranne dlawienie w zakresie 2000-3000tys obr??? np po odpaleniu z rana i silnik pochodzi z 7min to wsiadam i tego nie ma ale jak odpale poczekam z 2 min to wystepuje

---------- Post dopisany 07-05-2013 at 15:48 ---------- Poprzedni post napisany 04-04-2013 at 14:02 ----------

Odgrzeje kotleta!!!

Wczoraj bylem u mechanika i zamienilem ten pompowtrysk z 3 cylindra(co dawal +2.99mg) na inny ktory byl 100% sprawny i w korekcjach na 3 cylindrze dalej byla wartosc +2.99mg :( Zmienilo sie nieznacznie tylko w grupie 23 z 0 na +25. Wiec co moze byc przyczyna??

Mechanik dokladnie nie wiedzial co moze byc tego przyczyna, wg niego krzywka od pompowtrysku na tym cylindrze byla zbyt przytarta i ogolnie mowil ze chyba walek, byc moze wraz z szklankami i popychaczami bedziie do wymiany.Sprawdzic teraz kompresje na cylindrach?? szczegolnie na 3?? Co wy na to?? Jakies sugestie??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...