kukems Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Witam. Wymieniałem ostatnio w aucie sporo gratów. Po dotknięciu turbiny, poszła pompa paliwa, pompa oleju, termostat, wtryski, jedna cewka i napinacz łańcucha rozrządu. Niestety napinacz był jakiś felerny i muszę go jeszcze raz wymienić. W między czasie auto stało przez dwa tygodnie. Kilka dni temu odpalałem go żeby zobaczyć czy pali bo miałem jechać do warsztatu. Wczoraj jak miałem go zawieźć okazało się że nie pali Na VAG'u skasowałem błędy z napinacza, naładowałem baterię na max, niestety dalej nie pali i nowe błędy nie wyskakują. Paliwo pompuje (nowa pompa wtryski, ciśnienia nie sprawdzałem ale paliwo idzie). Mam też problem z holowaniem bo to automat, jak daleko mogę go uciągnąć ? Warsztat w którym robię auto jest ok. 13km z tąd. Z góry dzięki za pomoc.
Prezes870 Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Czy aby napewno dobrze ustawiony rozrząd? Bardzo czuły jest ten motor na ustawienie może mechanik źle ustawił minimalnie i błąd będzie wyskakiwał bo fazy nie będą się w czujnikach zgadzały.
kukems Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 Niby dobrze ustawili, daję im ostatnią szansę tylko nie wiem czy mogę holować do nich auto bo to automat.
Prezes870 Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Holuj a czemu nie ? Ustawiasz na n i masz tak samo jak w manualu ; )
kukems Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Bałem się holować na zgaszonym silniku i postanowiłem zajrzeć do świec. Okazało się że czarne jak w kominie, wyczyściłem lekko papierkiem i auto odpaliło Nie udało mi się odkręcić jednej świecy strasznie zapieczona, co byście poradzili żeby ją ruszyć ? WD40 ? To jest problem jeden, zajrzałem co w vagu piszczy i z pierwszych rzeczy które przykuły moją uwagę to fakt 1050mbar na biegu jałowym. Czy to aby nie jest przeładowanie ? EDIT: Sprawdziłem na biegu cały czas sztywno siedzi 1050mbar, nie chcę robić logów dynamicznych dopóki nie wymienię napinacza, ale ta sztywna wartość trochę mnie martwi, tym bardziej że turbina była rzekomo regenerowana.
pioteros Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 nie jest bo 1050 to jest zaokraglone cisnienie atmosferyczne, nie ma zadanego cisnienia bo auto stoi wiec komp zczytuje wartosc jaka wisi w powietrzu co do swiecy sprobuj CX80, tylko pamietaj zeby na zimnym ją odkrecac, najlepiej jakos pneumatyczne stukajac czyms w klucz przy odkrecaniu
kukems Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Sprawdzałem w trakcie jazdy też trzyma 1050, może DV jest otwarty, wymienie napinacz i będę sprawdzał jeszcze raz. Co do świec to ten CX80 ma mnóstwo produktów, masz jakiś konkretny na myśli ? Czy WD40 się nada ? smary, żywice epoksydowe, uszczelniacze, kleje cyjanoakrylowe - cx80
pioteros Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 poprosisz w sklepie zwykly penetrator cx80 i beda wiedzieli o co biega i przede wszystkim powiedz, z jakiego kanału odczytujesz to 1050mbar
kukems Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Mechanicy wymienili wariator, ale niestety błędy dalej wyskakują. Chodzi nieco lepiej teraz, jednak jest błąd korelacji wałów. Mechnik twierdzi że sprawdzili ustawienie rozrządu i że jest poprawnie ustawiony, specjalnie zostawili go dzień dłużej, żeby się upewnić. Błędy jakie silnik wyrzuca: Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002 3 Faults Found: 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 35-10 - - - Intermittent 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011 - 35-10 - - - Intermittent 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - EDIT: Sprawdziłem też wartość lambda jakie podaje, na wolnych obrotach wyszło coś takiego:
Łukasz13 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 A w grupie 32 jakie wartości? pewnie sporo na plusie?, auto jeżdzi? to zrób jakieś logi dynamiczne z grupy 002 i 115.
kukems Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Tu są logi, z tego co widzę to 115 powinienem razem ze 118 chyba zrobić. Podczas deptania zapalała mi się kontrolka akumulatora, czy to alternator pada ? VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Łukasz13 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Dobra strasznie namieszane masz w tym aucie, auto jest w trybie awaryjnym tylko 0,3 bar doładowania, przed logiem kasowałeś błędy? cofa zapłony na cylindrach, sonda też wskazuje na ubogą mieszankę, trzeba sprawdzić to cisnienie paliwa, w sumie nie wiem od czego zacząć, najpierw chyba trzeba ogarnąc te błędy od wałków, a i jeszcze alternator:shock3: najlepiej sprawdz miernikiem ładowanie, lub na vagu w ktrórej z poczatkowych grup masz napiecie podane.
kukems Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2013 dzieki za szybka odpowiedz (pisze z tel.) Pompa paliwa byla zmieniana, wtryski tez. Ladowanie sprawdze jutro, a przeplywka nie daje za malo ? I to doladowanie, turbina regenerowana co z turbawka sie dzieje ?
Łukasz13 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Z turbo jest wszystko ok, tylko sterownik zmniejsza doładowanie bo jest w trybie awaryjnym pewnie przez bład o ubogiej mieszance, w sumie jeśli pompa nowa i wtryski to powinno być ok, a ten bład może też powodować przepływomierz którego wskazania są faktycznie niskie tylko wszystko naraz by się popsuło?
kukems Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 No już trochę wymieniłem w tym aucie, a czy to może być wina ECU ? To sugerował mechanik który już się poddał. Mam miernik idę zmierzyć napięcie ładowania. ---------- Post dopisany at 11:18 ---------- Poprzedni post napisany at 10:37 ---------- Mierzyłem napięcie, miernik (taki za 20zł) pokazuje 14,8-14,9, ECU trochę mniej. Sprawdziłem też adaptacje lambdy.
Łukasz13 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Ecu raczej na 90 % odpada, adaptacja przekroczyła 25% i wywaliło bład, jest za uboga mieszanka czyli albo za mało paliwa, albo przepływomierz bardzo zaniża wartości, spróbuj skasowac błędy wtedy skasują się korekty w bloku 032 i spróbuj zrobić loga może wtedy będzie coś widac czy wydłuża czasy wtrysku bo ma za mało paliwa, cy przepływka tak samo wskazuje, najlepiej jak byś miał od kogoś podmienić częsci bo tak to trudno dojść. Tu masz mozliwe przyczyny tego błedu: 17536/P1128/004392 - Fuel Trim, Bank 1 (Mult): System zbyt Lean Possible Symptoms Ewentualne objawy * Malfunction Indicator Light (MIL) active Awaria Indicator Light (MIL) aktywnych Possible Causes Możliwe przyczyny * Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty Mass Air Flow (MAF) Uszkodzony czujnik * Oxygen Sensor Control faulty Oxygen Sensor Control uszkodzony o Oxygen Sensor(s) faulty Oxygen Sensor (s) wadliwe * Fuel Injector(s) faulty Wtrysku paliwa (y) uszkodzony Possible Solutions Możliwe rozwiązania * Check Mass Air Flow (MAF) Sensor Sprawdź Mass Air Flow (MAF) sensor * Check Oxygen Sensor Control Oxygen Sensor Control Sprawdź o Check Oxygen Sensor(s) Czujnik tlenu Check (s) * Check Fuel Injector(s) Wtryskiwacz paliwa Check (s)
kukems Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Ok to zacznę od wczyszczenia przepływki, tylko nie wiem jak ją wymontować Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć. ---------- Post dopisany at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany at 12:03 ---------- Przeczyściłem przepływomierz, ale nie pomogło to zbyt wiele. Na próbę odłączyłem go i auto od razu odżyło. Pytanie czy kupić używany oryginał, nowy oryginał (400zł :/) czy może nowy zamiennik ? Ten błąd z napinacza może jest spowodowany olejem, "mechanik" zalał mi półsyntetyk bo to stare auto. Czy to może powodować błędy napinacza ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się