Bulczas Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Mam taki dziwny problem, podczas jazdy już od małych prędkości rzędu 30-40km/h auto wpada w wibracje, które przenoszą się na kierownicę a nawet widać je na wkładach od lusterek. Pierwsze co sprawdziłem koła, zostały wyważone od nowa, jedno koło miało delikatne bicie góra dół, ale wulkanizator do którego jeżdżę już kilka dobrych lat zapewnił mnie że nie jest to nic groźnego. Potem pojechałem na trzepaki i również nic nie wyszło. Mam napęd Q, czy te drgania mogą przenosić się z uszkodzonego napędu?
Lukaszxxx Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 mogą jak najbardziej, ja fakt ze w ośce jak miałęm uszkodzony przegub wewnetrzny to najpierw drgało w okolicach 70km/h, jak wymieniłem mu osłone i nawaliłem nowego smaru to właśnie miałęm takie drgania od 20-30, lewarek kiera.. właśnie najgorsza miejska prędkość..
Bulczas Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 U mnie to jest i przy malłych i dużych prędkościach
Pab_lo Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 podłącze się pod temat bo zdażyło mi się już dwa razy takie coś że na drodze gdy jechałem droga gdzie była poprzecznie klejona to najpierw słyszałem synchroniczne pukniecia które stawały się coraz mocniejsze, momentami było czuć dosyć duże wibracje na kierownicy szczególnie na zakrecie. Miałem tak dwa razy w odstepie tygodnia na tej samej trasie i już mineło 3 tygodnie i żadnych objawów nawet jak wchodze z dużą prędkością na zakretach to nic nie słychać. Co to może być?
Lukaszxxx Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Tak jak wyzej przeguby tez moga byc..
Smiszny Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 poduszki silnika i skrzyni sprawdź, też mogą być...
scq Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 Przeguby wewnętrzne. Bardzo rzadko padają, jeżeli już to przy sporym przelocie powyżej 400 tys. Dają o sobie znać przy wyższych prędkościach i można je poczuć od 3 biegu w górę, później odzywają się przy niższych prędkościach i na każdym biegu. Co nie znaczy, że w Twoim wypadku mogła osłona polecieć i przegub dostał szybciej w tyłek. Sprawdź. ---------- Post dopisany at 23:00 ---------- Poprzedni post napisany at 22:57 ---------- Do poduszek jak Paweł pisał też bym się skłaniał. Krzywe półosie na końcu. Chociaż jak zdiagnozujesz przeguby wew. to pewnie taniej i sensowniej będzie Ci kupić całe półosie na ori przegubach, przede wszystkim wew., niż wymieniać na ruville i inne zamienniki.
Burrows Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 nie sądzę żeby przeguby były odpowiedzialne za drgania podczas jazdy.... winą nie obarczałbym również poduszek... łożysko ? taka moja pierwsza myśl
scq Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 nie sądzę żeby przeguby były odpowiedzialne za drgania podczas jazdy.... winą nie obarczałbym również poduszek... łożysko ? taka moja pierwsza myśl Nie sądzisz bo nie wiesz, bez obrazy Zewnętrzne stukają przy skręcie, a wew. tak jak pisałem wyżej i dokładnie tak jak pisał Lukaszxxx
Burrows Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 nie sądzę żeby przeguby były odpowiedzialne za drgania podczas jazdy.... winą nie obarczałbym również poduszek... łożysko ? taka moja pierwsza myśl Nie sądzisz bo nie wiesz, bez obrazy Zewnętrzne stukają przy skręcie, a wew. tak jak pisałem wyżej i dokładnie tak jak pisał Lukaszxxx oj tam oj tam masz rację , myślałem o zewnętrznych które typowo słychać podczas kręcenia sterem
Pab_lo Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ostatnio po przejechaniu prawie 100 km na jednym z skrzyżowań gdy skręcałem uslyszałem stukanie tak jak to mają zwyczaj przeguby ale nie jestem pewien bo grało radio i znowu cisza. Zrobie troche km jeszcze to może objawy bedą się pojawiały cześciej niż raz na 1tys km to się szybciej zdiagnozuje ale coraz bardziej się przekomuje że to przegub zewnętrzny tylko dlaczego czułem drgania na kierownicy w sytuacji opisanej w poście wyżej? Na blacie prawie 170 tys z gadki z mechaniorami mówią że wiecej niż 250-300 tys nie ma przejechane (domysły bo gdzie w 12 letnim aucie taki przebieg a może mi się fartło:decayed:) nie ma przejechane wiec ten środkowy mógł by się już sypać?
scq Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Znaczy się wewnętrzny, a nie środkowy. Odp. brzmi nie! Wew. padają powyżej 400 tys. słyszałem też opinie, że do 500 tys ori z fabryki mogą dojechać i dopiero później się odzywają. Ale ewidentnie w Twoim przypadku to nie wew. skoro raz na 1 tys słyszysz jakiś stuk. Wew. jak zaczną telepać autem to nie odpuszczają, aż do wymiany. Może zew. Ci się kończą, ale wymienia się jak zaczną stukać, a nie pykną raz na rok. Odpuść sobie i nie szukaj dziury w całym
marus_vip Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Miałem kiedyś podobny przypadek z drganiem kierownicy. W moim przypadku okazało się, że winny był właśnie przegub zewnętrzny. Proponuję sprawdzić gumowe osłony czy czasami nie ma gdzieś dziury.
waldekj Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 przegub wewnętrzny najczęściej powoduje bicie (drgania) podczas przyśpieszania, sprawdż podporę wału napędowego.
Pab_lo Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Zagadka się rozwiązała sama bo przegub zewnetrzny zaczął już tyrkać jak jadę do tyłu na maks skręconych kołach:wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się