Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dzwiek przy zatrzyaniu auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jest to mój pierwszy tematyczny post na tym forum, wiec proszę o wyrozumiałość. Co do prefiksu to nie wiedziałem jaki mam dokładnie wybrać, ponieważ do końca nie wiem co te wszystkie skróty oznaczają. Zaczynając od początku; mam opcje zakupy Audi A4B5 1.6 BP automat z 95r. ( narazie go " testuję" ponieważ jest to auto osoby z rodziny ), ale do rzeczy ogólnie autkiem fajnie się jeździ jedyne co mnie w nim " gryzie" to ta automatyczna skrzynia biegów, mam co do jej działania kilka pytań:

1. Czy normalną sprawą jest dziwny dźwięk w chwili zatrzymania auta tzn. w momencie gdy auto dojedzie np do świateł i się zatrzyma to pod pedałem hamulca słychać dziwny dźwięk, coś w rodzaju

"zazębiania się" czegoś, jakby coś odbijało i jednocześnie się zazębiało. Trudno mi to opasać słowami.

2. Czy normalną sprawą jest to, że kiedy jest stosunkowo zimno ( tak jak teraz ) to żeby ruszyć autem, muszę go wcześniej odpalić żeby ( ja tak to nazwę ) rozgrzał się olej w skrzyni, i wchodziły biegi. Jak auto jest nagrzane to nie ma problemów biegi się zmieniają bezproblemowo.

3. Czasami zaraz po odpaleniu " zimnego auta" słychać odgłos przelewającego się ( chyba ) oleju, słychać to z okolic właśnie skrzyni ( słychać to w kabinie ).

Nigdy wcześniej nie miałem takiej styczność z automatem dlatego się pytam czy to normalne objawy. Ogólnie trochę się znam na mechanice samochodowej, typowym laikiem nie jestem, jednak w tematach automatycznych skrzyń biegów muszę przyznać że moja wiedza jest minimalna. Będę wdzięczny jeżeli ktoś udzieli mi odpowiedzi na moje pytania.

Opublikowano

Witam

Ja też posiadam automat i żadnego odgłosu przy hamowaniu nie ma wciskam hamulec i auto hamuje. Sprawna skrzynia powinna zaraz po odpaleniu ruszać czyli zmieniasz na D puszczasz hamulec i jedzie. Być może masz mało oleju albo jest zużyty.

Opublikowano

Jak puszczam pedał hamulca auto momentalnie rusza, chyba że jest zimne to muszę chwilkę poczekać żeby biegi wchodziły. A dziwkę jest w momencie zatrzymania. Jak auto się zatrzyma to wtedy. A powiedz czy jak jest np - 15 na dworze to musisz chwile poczekać aż auto się nagrzeje ??

Opublikowano
Jak puszczam pedał hamulca auto momentalnie rusza, chyba że jest zimne to muszę chwilkę poczekać żeby biegi wchodziły. A dziwkę jest w momencie zatrzymania. Jak auto się zatrzyma to wtedy.

Oby na pewno ten dźwięk jest ze skrzyni u mnie żadnych dźwięków nie ma. Wcześniej miałem Audi 100 C4 w automacie i jak hamowałem to był zgrzyt ale hamulców.

Opublikowano

Trudno mi to opisać ale to jest w tym momencie jak auto się zatrzyma to wtedy następie ten dźwięk nie podczas samego hamowania tylko jak już auto jest w miejscu i słychać to gdzieś pod pedałem hamulca, dodam że jednocześnie czuć jak pedał chciałby się podnieść ale noga go blokuje. Nie wiem może ja nie umiem automatem jeździć, ale tak się dzieje i tak jest tylko na D na R już tak nie ma. Druga spawa to dziwi mnie to że jak jest np te - 10 to żeby odjechać auto musi chwilkę pochodzić na wolnych obrotach żeby biegi mogły wchodzić, nie wiem czy tak ma być czy nie auto jest z 95r.

---------- Post dopisany 31-03-2013 at 10:04 ---------- Poprzedni post napisany 29-03-2013 at 22:28 ----------

Już wiem co to za dźwięk, to nie jest od skrzyni. Tak słychać " odbijający ABS", nie wiem tylko co to normalne, dodam że mam do wymiany przegub. Czy to może mieć wpływ na ten dźwięk, i czy jest to normalne żeby występował taki odgłos???

Opublikowano

95 rok to autko ma 18 lat także nie możesz od niego kolego wymagać za wiele :) Podstawą w skrzyni automatycznej jest świeży olej oraz nowy filtr w skrzyni i ewentualnie uszczelka. Może odgłosy nie dobiegają ze skrzyni tylko z ktoregoś elelmentu zawieszenia ( alu wachacze ) albo masz padnięty przegub wewnętrzny ( ten co sie wpina w skrzynie , nie od skręcania ) . Najlepszym wyjściem jest udanie się na szarpaki / tarpaki i w kanał poruszać rozne elementy i zobaczyc gdzie jest luz . Pozdrawiam i smacznego jajka !!! :wink:

Opublikowano

Wiem że 18, lat to nie mało. I napisałem ten dźwięk jest od ABS-u to się dowiedziałem już tylko nie wiem czy to tak powinno być. Co do tego, że jak są temp niskie ( ujemne ) to żeby autem ruszyć musi chwilę pochodzi to może być to spowodowane zużytym olejem w skrzyni?

Opublikowano

Albo tym że ten olej jest za gęsty bo ktoś chciał zaoszczedzić i wlał kondona i zanim sie rozgrzeje i rozrusza to chwilke mija. ale jak Ci abs dobija? czujnik ci wypada? załącza sie abs?? bo zle to sprecyzowales.

Opublikowano

Co do ABU-u to sam nie wiem czemu jest taki dźwięk od niego, zapytałem się osoby od której mam auto ( bo to po rodzinie ) i mówi, że tak " odbija ABS". dodam, że do wymiany mam przegub zewnętrzny, żadna kontrolka podczas jazdy mi się nie świeci na ASB-u. Co do oleju w skrzyni to tergo jeszcze nie wiem kiedy był wymieniony i na jaki - ale się dowiem. A co do tego jaki olej wlać do skrzyni to powiedzcie jaki ile go wlać i najważniejsze czy dam radę zrobić do samemu. Ogólnie samochody ( tej klasy ) nie są dla mnie wybitnie skomplikowane ( nie mówię, że wszystko wiem co i jak ), ale z automatem nie miałem do tej pory styczności dlatego się pytam ile tego oleju i jak go wymienić.

Aha jeszcze jedno czytałem trochę to forum i z tego co wiem to jest jakas książka typu sam naprawiam do tego audi po polsku, ale ja nie mogę jej znaleźć, czy ktoś podałby mi link do jej pobrania.

Opublikowano

kolego ale dźwięk jest jak hamujesz? czy jak jedziesz? mozliwe ze masz uszkodzony albo zabrudzony któryś czujnik przy kole od ABSu i po prostu zle oblicza predkosc koła, wszystko do sprawdzenia na vagu.

sam naprawiam jest na chomikach, gdzieś i na forum jest także na pewno znajdziesz wpisz w google i na chomikach jest na bank

Opublikowano

Dźwięk ten jest w momencie kiedy koła się zatrzymają tzn stoją w miejscu jest takie jakby odbicie i później cisza.

Opublikowano

aha. no to:

1.diagnostyka VAG w poszukiwaniu blędów

2.sprawdzenie prędkosci kołowej

ale najpierw:

odepnij wtyczke ABSu z pompy przy zgaszonym samochodzie i odpal przejedz sie i przyhamuj. jesli naprawde to ABS ( w co wątpie ) to hałas ucichnie bo ABS bedzie nieaktywny, ja tak robiłem u siebie przejechałem 1000km bez ABSU z odpiętą wtyczka z migającym (!) na blacie ale w automacie sie dopytaj czy nic mu nie zaszkodzi.

Opublikowano

Co do tego pomysłu z odpięciem wtyczki to właśnie wpadłem na niego tylko, boje się bo to automat, żeby nic mu się nie poje... Co do sprawdzenia na VAG to zapytam się mając kabelek i program mogę to zrobić samemu czy muszę gdzieś z tym podjechać?? Co do tego czy to ABS to ja stawiam na niego bo dźwięk właśnie z okolic pedału hamulca pompy hamulca i ABS-u właśnie. Poza tym mam do wymiany przegub i możliwe, że ma jakiś luz i czujnik jest za blisko zębatki ?? I ostatnie pytanie Sprawdzenie prędkości kołowej tzn ??? chodzi o sprawdzenie prędkości koła ?? szczerze mówiąc nie wiem co masz na myśli jak możesz to rozjaśnij trochę.

Opublikowano

No własnie mi tez sie kolego zdaje ze ze moze sie cos po... po odłączeniu wtyczki bo to automat i wszystko sprzeżone jest :wink: Prędkość kołowa to wartość jaką zczytuje czujnik absu na poszczególnym kole. czyli mamy w swoich B5 4sztuki w sumie i sprawdza sie czy ktoryś z nich nie odbiega od innych wartością, wtedy trzeba go albo dobić bo sie mogl poluzowac, albo przeczyscić alboco najgorsze wymienic :facepalm: jak wejdziesz w Vag np polski vag to logujesz sie w abs i tam sie sprawdza w bloku wartosci mierzonych ale skoro auto jezdzi hamuje i abs bangla to ja bym obstawial przegub albo sa tez takie przypadki ze jest woda w serwie, a ze wzgledu na p... zime robi sie z niej lód i tez moze strzelac ....ale do rzeczy!!! układ Absu to układ elektryczny, jest w nim pompa abs 4 czujniki i wtyczka nic więcej. Wg mnie nie ma co tam strzelać, ale jeśli chodzi o układ hamulcowy to juz jest kolego multum powodów, a jeśli coś jest nie tak z ABS to na pewno komputer ci to wykażę jakiś błąd.

Opublikowano

Tak co do przegubu to na 100% mam go do wymiany i najprawdopodobniej wymienię go w przyszłą sobotę, i właśnie nie wiem czy taki dźwięk może być spowodowany właśnie uszkodzonym przegubem co za tym idzie zębatka jest np za blisko lub za dolega czujnika i przez to jest taki dźwięk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...