Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba a analizę logów / Podejrzane pompowtryski


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po wczorajszej wizycie u mechanika stwierdzono, że w mojej B6 padają któreś z pompowtrysków - mówił że chyba na 1 cylindrze.

Stwierdziłem, że zrobię logi, chociaż nie mam jakichś tam problemów z samochodem, może faktycznie od jakiegoś czasu jest troszkę słabszy.

Logi grup 13/18/23

1 Próba - silnik nie rozgrzany po nocnym postoju, logi podczas jazdy

Log (0 - 013,018,023)

2 Próba - silnik rozgrzany na jakieś 50%, logi podczas jazdy

Log (0 - 013,018,023)

3 Próba - silnik rozgrzany do temp roboczej 90 stopni, logi statyczne na postoju

Log (0 - 013,018,023)

Bardzo proszę chłopaki o pomoc, bo nie wiem czy ten mechanik nie chciał mnie naciągnąć...

Opublikowano

Pompowtryski masz ok... :wink:

Opublikowano

Wtryski wyglądają ok, bip na 4-tym cylindrze w górnej granicy, ale to nie powinno być żadnym problemem. Zrób może komplet wszystkich logów i wtedy będzie można powiedzieć coś więcej o kondycji twojego silnika.

Opublikowano

Pompki pracuja poprawnie. Na jakiej podstawie mechanik stwierdzil ze jest cos nie halo...???

Opublikowano

Stwierdzil nie rowne korekcje na pierwszym wtrysku, ale sprawdzal na zimnym silniku. W takim razie w wolnej chwili zrobie komplet logow statycznych i dynamicznych i znowu sie odezwe. Dzieki chlopaki uspokoiliscie mnie:)

Opublikowano

Niech mechanik nie patrzy na ujemne korekcje tylko na te dodatnie. Niepokojące są zawsze te korekcje, które wykazują dodatnią dawkę a nie ujemną. Z pierwszego cylindra akurat sterownik silnika musiał ująć paliwo by wyrównać obroty silnika bo słabszą kondycję wykazują te cylindry gdzie przy dawkach nie ma znaku minus. Jeśli nie czujesz dygotania silnika na wolnych obrotach to nie ma się czym przejmować ale jeśli silnik drży to proponuję ciągłe logowanie grupy 013 bo wskazania nie są stabilne w tej grupie zwłaszcza na 3 i 4 cylindrze. Czasem faktycznie pomaga dogięcie wtyczek konektorów (wtyczek elektrycznych) przy samych pompowtryskiwaczach ale jeśli to nic nie zmieni to pompki siadają. Wartości i tak nie są wysokie więc nie ma powodów do paniki. Gorzej gdyby na którymś z cylindrów w 013 pokazywały się wartości powyżej 2mg/skok czyli np. +2,... mg/skok.

Opublikowano

Ok dzięki kolego za fachową odpowiedź, zrobię jeszcze kilka logów w najbliższym czasie również dynamicznych po jakiejś dłużej trasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...