alarec Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Witam Mam problem ostatnio, ok. tydzień temu odebrałem auto od mechanika bo dałem na wymianę rozrządu. W ostatnich dniach zauważyłem że znacznie mocniej dymi, sytuacja np. taka: auto stoi w miejscu na luzie, silnik odpalony, a z tyłu z rur leci dym. Jest to biały dym. Nie jest go może jakoś tragicznie dużo, ale jest znacznie więcej niż było przedtem. Tym bardziej że nadal mam katalizator i filtr DPF (euro4). Odpalanie na zimnym i na rozgrzanym silniku jest bez zmian - takie jak było wcześniej. Pierwszy raz oddawałem auto do tego mechanika, bo zdecydowanie miał przewagę nad innymi w doświadczeniu i każdy go chwalił że uczciwy i dobrze robi, niestety pewnie zdarzyła się jakaś pomyłka. Przeczytałem że może to być kąt wtrysku (a może kąt synchronizacji PD? nie wiem co ja mam u siebie). Mam kabelek, więc nie problem podłączyć i coś posprawdzać (lub poustawiać). Tylko mam pytanie gdzie mam tego szukać i jakie wartości powinny być ustawione? Jeśli w czymś się mylę to poprawcie mnie proszę. Auto oczywiście jak w podpisie A4 B6 1.9Tdi AVF. Jeśli to jakieś niewielkie zmiany to wolałbym to sam poprawić niż oddawać ponownie do tego warsztatu na gwarancje.
Dev Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 musisz sprawdzic kąt synchronizacji walka rozrzadu -3...+3
alarec Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Opublikowano 30 Marca 2013 A chciałem dzwonić do ciebie dev, ale w końcu napisałem tutaj co mnie gryzie. Tak myślałem że musze to sprawdzić. Gdzie mam tego szukać na vagu?
pakotomasz Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 01-Engine następnie grupa 004, ostatnia kolumna
alarec Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Opublikowano 31 Marca 2013 Dzięki, sprawdze dzisiaj jak to wyglada u mnie. Edit: Sprawdziłem, skacze od 1,1 do 1,6 czasami. Myślicie że poprawienie na ok. 0 da duże zmiany?
Pretor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Ustaw na 0 ale na wielkie zmiany bym nie liczył.
alarec Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Pytam sie bo może nie warto ustawiać tylko oddac z powrotem na poprawę do tego warsztatu. Przed tem zero dymu, aż facet podczas przeglądu nie mógł uwierzyć że go nie ma.
matys89 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 kąt wtrysku sprawdza się na ciepłym silniku czy obojętnie? można ustawić go vagiem w b6?
Pretor Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 W PD nie ustawia się kąta wtrysku tylko kąt synchronizacji. W obu przypadkach nie ma możliwości ustawienia VAGiem czy VCDSem, klucz do ręki i ustawiamy.
m_c Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 a czy polskim vag;iem tez można sprawdzić te kąty ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się