Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BMW e91 LCI 320xDrive - nowy KOvalowóz


KOval81

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że nadal nie pochwaliłem się zeszłorocznym-wrześniowym nabytkiem, to czynię to w chwili obecnej. Po dłuuuugich poszukiwaniach udało mi się znaleźć młodziutką, w perfekcyjnym stanie sztukę - nie było łatwo, ale opłaciło się czekać, bo ma wszystko, czego oczekiwałem od auta.

Jeździ bardzo przyzwoicie, w porównaniu do poprzedniczki, czyli szarego delfina Audi A4B6 1.9tdi, mimo niewielkiej różnicy mocy, napędu xDrive oraz 200kg nadwagi :cool2:

Autko serwisowane tylko i wyłącznie w ASO, wygląda i jeździ jak nowe, gdyż robiło jedynie długie trasy. Pracownicy ASO Lubin byli w szoku, kiedy zobaczyli stan auta (cudny zapach nowości wewnątrz po zakupie), a następnie spojrzeli na licznik...

Kilku rzeczy oczywiście brakuje, ale z planów na wiosnę czekają jedynie nowe aluski Styling 285 17x8" + GY Assy 2 225/45 R17 :mrgreen: bo autko najprawdopodobniej będzie na sprzedaż:wink:

Ogólnie na chwilę obecną i przejechaniu 8 500km jestem baaardzoo pozytywnie zaskoczony i mimo całej sympatii, jaką darzę Audi, BMW wypełnia lukę w 200%. Auto bardzo oszczędne, z pazurem i tym czymś, co auto powinno mieć - rewelacyjnie się prowadzi i dzięki napędowi xDrive w zimie miałem moc frajdy :8)

Auto rwie do przodu jak przyklejone i na śniegu, aby się skutecznie pobawić trzeba wyłączać wszelkie elektroniczne kagańce:decayed:

Nie jestem zwolennikiem jazdy "o kropelce", ale spalanie przeszło wszystkie moje oczekiwania - na dzień dzisiejszy w trybie mieszanym 75%/25% - miasto/trasa średnie spalanie z BC oraz dystrybutora wynosi 6,9l/100km, co jak na auto z kierowcą ważące prawie 1750kg jest wynikiem rewelacyjnym uważam. Takich wyników nie dawałem rady uzyskać nawet w AVF:kox:

Silnik: 2.0L (N47T)

Paliwo: Diesel

Moc maksymalna: 184 [KM]

Moment obrotowy: 380 [Nm]

Skrzynia: M6

Kolor SCHWARZ 2 (668)

Wnętrze POLSTER IMPULS M STOFFLEDERANTHR (FMAT)

Data produkcji 2010-03-26

I troszkę wyposażenia:

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S203A ALLRADSYSTEM Napęd na cztery koła

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S322A KOMFORTZUGANG Funkcja dostępu komfortowego

S402A PANORAMA GLASDACH Dach panoramiczny elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S5ACA FERNLICHTASSISTENT Asystent świateł drogowych

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S612A BMW ASSIST BMW Assist

S614A INTERNET VORBEREITUNG Instalacja sieci internet

S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Rozszerzona informacja BMW Online

S616A BMW ONLINE BMW Online

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Instalacja tel. kom. Business

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

P7R7A INNOVATIONSPAKET Pakiet innowacyjny

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Naw. Professional/Handyvorber. Bluetooth

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S2K9A LM RAEDER V-SPEICHE 360 Obr. BMW, st. le., spr. V 360

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S4CGA INT.LEISTEN SATINSILBER MATT Listwy wewnętrzne "satin-silber" matowe

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Fotki zrobione na szybko i nie obrabiane w żadnych cudactwach graficznych, więc wyrozumiałości proszę :roll: :mrgreen:

mg79711600x1200.th.jpg

mg79671600x1200.th.jpg

mg79641600x1200.th.jpg

mg79561600x1200.th.jpg

mg79861600x1200.th.jpg

mg79451600x1200.th.jpg

mg81501600x1200.th.jpg

Bi-xenon skrętny z doświetlaniem zakrętów + światełka do jazdy dziennej-ringi.

mg81451600x1200.th.jpg

Stanowisko "dowodzenia" - myślałem, że fotele sportowe to must have, ale po 8tyś. zrobionych na tych, które mam, jestem za.....cie zadowolony - boczki nie utrudniają wsiadania i wysiadania w mieście, są wygodne i mają el. regulację odcinka lędźwiowego, co ratuje moje stare 4 litery :D

img80111600x1200.th.jpg

mg81601600x1200.th.jpg

Nawigacja CIC z dyskiem twardym - kwintesencja szybkości po przesiadce z RNS-E, no i 8,8" telewizor z możliwościa odtwarzania filmów DVD + złącza USB do transferu muzyczki i danych na HDD.

img80161600x1200.th.jpg

Kontroler iDrive - wszystko w jednym:wink:

mg81741600x1200.th.jpg

img80221600x1200.th.jpg

img79901600x1200.th.jpg

Pełny PDC P+T:

mg81891600x1200.th.jpg

Tempomacik:

mg81001600x1200.th.jpg

Panorama - rewelacja przy dziecku - oczy stają się wielkie jak cebule :cool2:

mg81051600x1200.th.jpg

No i oczywiście honorowe miejsce mojej córci - RECARO MONZA :norty:

mg80711600x1200.th.jpg

W sumie autko ma wszystko, czego potrzeba do sprawnego poruszania się - może poza dźwiękkiem i osiągami R6/V6 i dobrym systemem audio...

Pozdrawiam i życzę miłego oglądania i komentowania :wink:

Proszę klikać w załączone fotki - specjalnie dałem miniatury, aby nie zamulać forum :roll:

KOval

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajna fajna podobają mi się ale te spalanie to chyba zbyt małe jak na bmw :decayed: Komentarz wyżej bezcenny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:

Paszoł won mie stąd dev :naughty: Nie za bardzo rozumiem, czy jesteś ortodoksem, zamkniętym na jedną markę, czy pochlałeś w Święta:kox:

Co do spalania, to nie mam interesu, żeby bajać - Stanisław Lem nie był moim przodkiem:decayed: Tak wychodzi z kompa oraz z tankowania pod dystrybutorem - czy ktoś wierzy, czy nie, ale silnik nowocześniejszy i oszczędniejszy niż AVF, co czuć na każdym kroku.

Ostatnia trasa Legnica-Gliwice:

1. Prędkość jednostajna 100-110 km/h - 4,8l/100km

2. Prędkość 140-160 km/h - 5.8-6.0 l/100km (takie samo spalanie w drodze powrotnej z Niemiec po zakupie)

3. Cykl mieszany napisałem wyżej - jazda bez startów i ścigania spod świateł, ale dynamiczna - najwięcej udało mi się spalić 7.6l/100km stercząc w korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko bardzo fajne, tył w polifcie wygląda dużo lepiej. Szkoda, że fotele naleśnik bo różnica pomiędzy nimi a sportsitze jest ogromona. Ja osobiscie w BMW preferuje tylko RWD, zadnych xDriveów :)

Widzę, że masz touringa więc uważaj na rudą na tylnej klapie (pod uchylaną szybą).

Co do spalania to też ciężko mi uwierzyć w nie (miałem takie N lat temu w Clio 1.5dci), ale nie twierdze, że jest wyssane z palca. Znajomemu, coprawda w M47N2, w mieście pali 11litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 to inna bajka - N47D20C 184KM/380Nm to jest najnowsza jednostka BMW, montowana aktualnie w seriach F30/31 oraz F10/11. Silnik w pełni aluminiowy i z M47 nie mający nic kompletnie wspólnego.

Poza tym ja mam Efficiency Dynamic, która charakteryzuje się większą oszczędnością paliwa oraz m.in. systemy Start&Stop i inne, pozwalające maksymalnie ograniczać spalanie.

Co do samego spalania, to dla mnie porównywanie spalania w mieście to taka troszkę "śliska sprawa" - po pierwsze miasto miastu nierówne, a po drugie każdy ma odmienny styl jazdy:wink:

Legnica to nie zakorkowany Wrocław, czy Warszawa - albo korki są minimalne, albo nie ma wcale.

Czytałem na forum BMW opinie, że M47 w automacie dochodzili do 12l/100km.

Co do napędu, to ja z premedytacją szukałem xDrive'a, bo na spotach lokalnych, chłopaki z oblodzonego lotniska nie mogli ruszać RWD:naughty: Tu już też jest najnowsza wersja z możliwością przekazania nawet 100% momentu na jedno koło.

---------- Post dopisany at 13:53 ---------- Poprzedni post napisany at 13:30 ----------

Co do samych foteli, to świadomie ich nie zmieniam na sporty - jechałem ponad 1000km w samochodzie Robsona z tymi siedzeniami i o ile przednie są ok, to na tyle masakra - twarde jak cholera, a to ma być samochód m.in. do wożenia żony i dziecka.

Mnie z przodu nie rzuca nawet na szybko pokonywanych zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:

Paszoł won mie stąd dev :naughty: Nie za bardzo rozumiem, czy jesteś ortodoksem, zamkniętym na jedną markę, czy pochlałeś w Święta:kox:

Co do spalania, to nie mam interesu, żeby bajać - Stanisław Lem nie był moim przodkiem:decayed: Tak wychodzi z kompa oraz z tankowania pod dystrybutorem - czy ktoś wierzy, czy nie, ale silnik nowocześniejszy i oszczędniejszy niż AVF, co czuć na każdym kroku.

Ostatnia trasa Legnica-Gliwice:

1. Prędkość jednostajna 100-110 km/h - 4,8l/100km

2. Prędkość 140-160 km/h - 5.8-6.0 l/100km (takie samo spalanie w drodze powrotnej z Niemiec po zakupie)

3. Cykl mieszany napisałem wyżej - jazda bez startów i ścigania spod świateł, ale dynamiczna - najwięcej udało mi się spalić 7.6l/100km stercząc w korkach.

Marka nie ma tutaj znaczenia.

Fora Ci sie chyba pomylily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E90 wizualnie jest ładne, sam myślałem o takim (ale sedanie) w 2009. Ale niestety, środek jest dla mnie porażką.. zwłaszcza jak nie ma navi. Dobrze, że w F10 już środek jest ładny. Bezawaryjności!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:

Paszoł won mie stąd dev :naughty: Nie za bardzo rozumiem, czy jesteś ortodoksem, zamkniętym na jedną markę, czy pochlałeś w Święta:kox:

Co do spalania, to nie mam interesu, żeby bajać - Stanisław Lem nie był moim przodkiem:decayed: Tak wychodzi z kompa oraz z tankowania pod dystrybutorem - czy ktoś wierzy, czy nie, ale silnik nowocześniejszy i oszczędniejszy niż AVF, co czuć na każdym kroku.

Ostatnia trasa Legnica-Gliwice:

1. Prędkość jednostajna 100-110 km/h - 4,8l/100km

2. Prędkość 140-160 km/h - 5.8-6.0 l/100km (takie samo spalanie w drodze powrotnej z Niemiec po zakupie)

3. Cykl mieszany napisałem wyżej - jazda bez startów i ścigania spod świateł, ale dynamiczna - najwięcej udało mi się spalić 7.6l/100km stercząc w korkach.

Marka nie ma tutaj znaczenia.

Fora Ci sie chyba pomylily.

A ja od kilku lat myślałem, że to dział INNE MARKI - nic mi się nie pomyliło:decayed:

---------- Post dopisany at 15:51 ---------- Poprzedni post napisany at 15:46 ----------

E90 wizualnie jest ładne, sam myślałem o takim (ale sedanie) w 2009. Ale niestety, środek jest dla mnie porażką.. zwłaszcza jak nie ma navi. Dobrze, że w F10 już środek jest ładny. Bezawaryjności!

Podziękował :wink:

Powiem szczerze, że BMW strasznie traci na fotkach - jest niefotogeniczne w porównaniu do Audi... Na żywo zyskuje sporo i jest bardzo ergonomiczne. Materiały na mój gust odpowiadają jakością tym z B6/B7, więc jest bardzo dobrze.

Ja już szukam coś nowego i będzie rozglądanko za A6C6 Lift, albo e60/61 LCI 530d/xD:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już szukam coś nowego i będzie rozglądanko za A6C6 Lift, albo e60/61 LCI 530d/xD:naughty:

Tak pomyślałem po przeczytaniu całego 1 posta - niczym z folderu BMW :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carrera369 - prezentacja w formie ogłoszenia (albo odwrotnie) nie była moim zamiarem:decayed: Na forum A4 na pewno nie sprzedam BMW i starał się nie będę, chociaż i tak tutaj mamy znacznie większa tolerancję dla innych marek, niż na forum BMW:facepalm:

Wiem po sobie, że BMW wzbudza kontrowersje i nie każdemu się podoba - jako miłośnik Audi, chciałem - nie zamykając się na inne, nieco przybliżyć również i bezpośredniego konkurenta.

Co do samej sprzedaży - póki jestem młody i mam możliwości, to chcę pojeździć i spróbować czego się da. Siedziałem z A4B6 przez ponad 3 lata i jak dla mnie to zdecydowanie za długo:wink:

Za kilka dni będę parkował i testował dogłębniej A7 3.0TFSI - zobaczymy co to jest warte:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fura :kox:

Naleśniki w BMW dają radę ale wyglądają koszmarnie niestety - kompletnie nie pasują do charakteru auta :kwasny:

Spalanie jak najbardziej wiarygodne - ja mając swego czasu 525d i robiąc trasę elblag-Kraków w 6.5h z postojem na obiad w w-wie w mcdonaldzie spalanie miałem 6,9 a to było 6 garów :naughty:

No fajna fajna podobają mi się ale te spalanie to chyba zbyt małe jak na bmw Komentarz wyżej bezcenny :D

Przypominam ze diesle BMW sa uważane za najlepsze w swoich klasach :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny bumer...:thumbup1:

Wiadomo,że marka równorzędna z Audi nie rozumiem po co napinka...

Sam rozważałem e60/61 lub C6 3.0d ale priorytety się zmieniły i zniknął dylemat :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy, to miałem jej tu nie prezentować, bo wiem, jak się kończą odsyłacze do BMW:naughty: Jednak, jakby nie patrzeć, e90/91, szczególnie po lifcie jest bezpośrednią konkurencją dla A4B8 i wiele osób przed zakupem ma dylemat co wybrać.

Podobnie zresztą jest w klasie wyżej, czyli A6C6 vs. e60/61 i tak będzie zawsze:decayed:

Wojtek_A4 - poprawili zarówno tył, jak i przód i wyszło im to bardzo dobrze, bo w przednich lampach pojawiły się ringi do jazdy dziennej + brewki, jak w e60, a w tylnych rurki ledowe w standardzie (podobne do B8 2012). Dodatkowo maska dostała rasowe przetłoczenia:wink:

Kiszka lekka jak dla mnie jest w kierownicy oraz fotelach, które są naprawdę wygodne, ale jak pisał dziadek - niezbyt ciekawie się prezentują:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna E91 :decayed:. Tylko trochę szaro w środku. Z jasną tapicerką by lepiej wyglądał, ale co kto woli.

Wcześniej chyba też miałeś E91 przed liftingówą :mysli:? Czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku czarno - dlatego napisałem, że BMW traci na zdjęciach, bo wygląda to inaczej, niż w rzeczywistości :wink: Szare jedynie są "miśki" pod plastikami i podłoga. Również fotele są całe czarne, tylko d*pa z fotografa:facepalm:

e91 pre-LCI miał Robert, z którym po auto jechałem i była to pierwsza e90/91 w której ogólnie siedziałem. Ja osobiście wcześniej miałem A4B6 1.9tdi AVF troszkę dłubaną - to jest moje pierwsze BMW, chociaż do Niemca jechałem z zamysłem przywiezienia A4B8, a e91 była druga w kolejce, przed dwoma jeszcze 3.0tdi:kox:

Wsiadłem do BMW, przejechałem się, później wsiadłem do sedana A4B8 2.0tdi Quattro i wróciłem po BMW - bardziej mi odpowiadało pod każdym względem, które założyłem jako kryterium ostateczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję fajnej fury:thumbup1: miałem coś podobnego ale w sedanie.

Co do spalania:

65e1d4113118b754med.jpg

Tak wygląda spalanie w tych silnikach z 8-biegowym automatem, tylko w innym aucie BMW X3 które waży ponad 1800kg i ma większy współczynnik oporu od E91 :wink:

Dodam że była to trasa Warszawa-Gliwice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci alpin, że nie spodziewałem się takiego wyniku po X3:kox: nawet na autostradach. Właśnie szukamy coś dla żony i wybór jest taki, że albo Q5, albo X3, które się mojej bardziej podoba:thumbup1: Powiedz no mi - dobrze sprawuje się to autko w takiej konfiguracji - 184KM +8b automat, bo jeszcze nie miałem okazji odbyć jazdy próbnej?

Dla niedowiarków - wklejam spalanie z jazd w większości po mieścinie zwanej Legnicą (średnia prędkość powala jak widać:whistling:)- specjalnie nie kasuję kompa, bo to już po testach typu: tankowanie do pełna - 200-300km - tankowanie do pełna:wink:

img00961600x1200.th.jpg

---------- Post dopisany at 10:10 ---------- Poprzedni post napisany at 10:09 ----------

Strzelone srajfonem, więc wybaczcie jakość:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem Q5,X3 oraz Volvo XC60 moim zwycieżcom było XC60 ze wzgledu na cene oraz silnik 215KM z mozliwością fabrycznego tuningu za 1000 euro(245KM) wpłaciłem nawet zaliczke na Volvo.

Wtedy odezwał sie diler BMW że ma dla mnie super auto za super cene... i kupiłem X3, praktycznie przez telefon.:grin:

Q5 przejechałem się i jakoś tak bez emocji i chęci posiadania tego auta:kwasny: może dla tego że środek jest taki sam jak w mojej A5:eusathink: ogólnie mam dość już technologii Skody i ich podejścia do klientów.

X3 była moim faworytem od poczatku, ale cena była zaporowa.:wallbash:

Co do automatu... to nie wyobrażam sobie innej skrzyni w takim aucie z tym silnikiem, BMW też to zauważyło i teraz masz w standardzie(bez dopłaty) w X3 automat:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...