gajewskim Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam, zaznaczam że nie jestem mechanikiem ale potrzebuję się dowiedzieć jednej rzeczy. Mianowicie ostatnio wymieniałem tarcze i klocki hamulcowe na tylnej osi. Wymienić także musiałem pierścień abs-u (chyba tak to się nazywało). Od tamtej pory dzieje się coś dziwnego a dokładniej chodzi o taki dziwny dźwięk który czasami pojawia się przy hamowaniu. Brzmi on jakby ktoś ściśniętą sprężynę puścił. Żadna kontrolka się nie świeci. Abs działa. Mechanik powiedział że pompa abs-u jest do wymiany. Gość ocenił to po 1 km przejechania. W związku z tym że jest to spory koszt naprawy chciałbym się dowiedzieć czy jakieś wadliwe działanie pompy byłoby sygnalizowane mechanicznym dźwiękiem jakby się sprężyna gdzieś odwieszała? Proszę o pomoc
Marc!n Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Skoro przed wymianą pierścienia od ABSu było wszystko w porządku to sprawdź czy dobrze wszystko poskładałeś, może czujnik się przywiesza lub ma uszkodzone kabelki. Można to sprawdzić również vagiem jeżeli masz kabelek. Pisząc, że ABS działa masz na myśli normalne działanie czy takie bez potrzeby np na suchym przy normalnym hamowaniu nawet przy niewielkiej prędkości? Stan płynu ok? układ nie jest zapowietrzony?
Dev Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam, zaznaczam że nie jestem mechanikiem ale potrzebuję się dowiedzieć jednej rzeczy. Mianowicie ostatnio wymieniałem tarcze i klocki hamulcowe na tylnej osi. Wymienić także musiałem pierścień abs-u (chyba tak to się nazywało). Od tamtej pory dzieje się coś dziwnego a dokładniej chodzi o taki dziwny dźwięk który czasami pojawia się przy hamowaniu. Brzmi on jakby ktoś ściśniętą sprężynę puścił. Żadna kontrolka się nie świeci. Abs działa. Mechanik powiedział że pompa abs-u jest do wymiany. Gość ocenił to po 1 km przejechania. W związku z tym że jest to spory koszt naprawy chciałbym się dowiedzieć czy jakieś wadliwe działanie pompy byłoby sygnalizowane mechanicznym dźwiękiem jakby się sprężyna gdzieś odwieszała? Proszę o pomoc Co to za szaman z tego mechanika ? Masz zle ustawione czujniki wzgledem koronek
gajewskim Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Pisząc że ABS działa mam na myśli jego normalne działanie na śliskiej nawierzchni. Płyn ok i układ odpowietrzony. Hamuje jak żyleta tylko co jakiś czas ten wkurzający dźwięk.
Dev Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 juz Ci napisałem co nie halo podepnij VAG-a i sprawdz predkosci poszczególnych kól tam gdzie jest inne od pozostałych jest usterka
gajewskim Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Po podłączeniu VAG-a wyskoczył błąd 18014, po skasowaniu błędów i krótkiej przejażdżce podłączyliśmy zowu VAG-a i nie pojawił się zaden błąd. Jak dałem się przejechać szwagrowi to powiedział że to ABS się włącza. devastation jakbyś mógł mi napisać tak łopatologicznie jak VAG-iem sprawdzić prędkość poszczególnych kół oraz jak się ustawia czujnik względem koronek
Dev Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 podłaczasz VAG, wchodzisz w ABS i szukasz kanału gdzie będą cztery jedynki i jedziesz, wszystkie predkosci musza być jednakowe, tam gdzie jest inna wartosc jest usterka prawidłowe ustawienie czujnika względem koronki 0.6-0.8 mm
gajewskim Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Dobra, zrobiliśmy tak jak mówiłeś tylko pomóż mi jeszcze rozszyfrować o które koło chodzi.
Dev Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Nie masz opisane które kolo jest ktore Ale jak widzisz sa roznice w predkosciach Ciebie interesuja dwie srodkowe kolumny ---------- Post dopisany at 18:37 ---------- Poprzedni post napisany at 18:36 ---------- A tak najbardziej druga kolumna
gajewskim Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2013 A w jakim vag-u byłyby opisane koła? a może wina tkwi że mam zwykły kabel? A czy można ten wynik porównać z innym vagiem gdzie koła są opisane?
Dev Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Podnies auto i zakręc kolem Będziesz wiedziec które jest które
gajewskim Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Wczoraj odebrałem auto od mechaników no i powiedzieli że "zaznaczam" wg nich wszystko jest w porządku. Niby wszystkie czujniki sa prawidłowo zamocowane i przewody do nich też są w dobrym stanie. Podobno też jeździli z vagiem i prędkości były jednakowe. Nie wiem co może być.
gajewskim Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Opublikowano 12 Maja 2013 devastation dzięki bardzo za pomoc. Miałeś rację, konieczna była regulacja czujnika ABS. Teraz już wszystko gra i oby tak jak najdłużej.
Dev Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 No coz.... czasami i mi udaje sie cos zgadnac..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się