Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nie odpala AFN 1997


fillippo2

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam następujący problem. Zacznę od początku. Fura nie chciała odpalić, więc wymieniłem świece żarowe, ale problem nie ustąpił. Wymieniłem więc zawór n109. I zaobserwowałem, że zawór cyka. Po sprawdzeniu miernikiem na zaworze pojawia się zasilanie na jakieś pięć sekund i znika. Kontrolki na desce gasną prawidłowo. Dodam że po połączeniu na krótko z aku zawór się otwiera i uruchamiam auto w trybie awaryjnym. Po podpięciu vcdsa i skanowaniu błędów spowodowanych rozpinaniem wtyczek oraz ich skasowaniu, nadal nie odpala. Nowe błedy się nie pokazują. Proszę o sugestie, bo skończyły mi się pomysły. Sprawdziłem wszystko tak mi się wydaje. W awaryjnym odpala. Sorki, że może zaczynam nowy temat, niektórzy zaczną krzyczeć na temat szukajki. Ale ile można szukać. Po 7 dniach czytania różnych forów i stron poprostu wolę zapytać wprost. Obruszonych z góry przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka świec żarowych sie pali na desce i gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mojego tępego rozumowania, jeśli odpalisz fure z odłączonym N109, a z podłączonym nie da rady odpalić, to chyba jest wina tego zaworka.

złe rozumowanie. kolega napisal ze zaworek dziala normalnie jak sie do niego poda napiecie na krotko.

kontrolka immobilajzeja ci sie nie swieci??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór n109 jest nowy, ponadto na używanym Boschu sytuacja się nie zmienia. Kontrolka świec żarowych zapala się i gaśnie normalnie. Na zaworze pojawia się 12v na 5 sekund i zanika. Na 77 pilnie eku z którego zawór dostaje zasilanie jest to samo, więc okablowanie jest sprawne. Przekaźnik 219 jest sprawny. Zapina się po przekręceniu stacyjki i rozłącza po wyłączeniu zapłonu.

---------- Post dopisany at 12:01 ---------- Poprzedni post napisany at 11:59 ----------

Immobilaizer gaśnie po kilku sekundach nie mruga. Zachowuje się normalnie, jak zawsze do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz vag'a i sprawdź błędy jeżeli to immo to od razu wyjdzie, szkoda strzelać i wymieniać części na oślep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie jak nie stykało złącze czujnika położenia wału (na 90% to był ten czujnik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo masz to auto? Wiem że to możne głupie ale ja miałem u siebie to samo od razu po zakupie auta. Zrobiłem z siebie wariata jak się okazało ze auto gaśnie podczas jazdy i nie zapala ( objaw z zasilaniem N109 taki jak u ciebie - zasila po przekęceniu stacyjki i po chwili gaśnie ) z powodu braku paliwa! Tak się dziwnie złożyło że kupiłem auto z uszkodzonym wskaźnikiem ( o czym sprzedający oczywiście mnie nie poinformował ) i jak bak jest pusty to wskaźnik pokazuje 1/3. Do tego miałem walnięty czujnik ABS więc wyświetlacz ( 1/2 fis ) zamiast rezerwy pokazywał mi błąd ABS ( wyższy priorytet )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko rozwiązane. Dzięki za pomoc. Poprawiłem połączenia nie fabrycznego alarmu (zakładał jakiś kowal chyba?), poprawiłem styki przekaźnika 219 (znajduje się przy eku). Kasacja błędów, odpał z zaworem załączonym awaryjnie (12V z aku) i przepięcie na wiązkę. Chula jak talala. Parę uwag do wymiany zawora n109, przeczytałem gdzieś że trzeba wyjąć pompę wtryskową co jest nie prawdą wystarczy płąski klucz 24mm torx i imbus. Odkręcamy trzymanie wiązki elektrycznej na pompie, odchylamy kable i odkręcamy i przykręcamy zawór. Zamiennikiem dla boscha jest fae koszt ok 70zł. I pamiętajcie panowie po wymianie zaworu musimy pochechłać, aby odpowietrzyć układ. Jak zapali, jedziemy na kursa trochę deptając i będzie w porządku. Dzięki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

to ja dodam jeszcze jedno pytanie.

To jak to powinno być? Czy po przekręceniu stacyjki na zaworze N109 ma być napięcie 12V cały czas (również po odpaleniu silnika) aż do wyłączenia zapłonu czy tylko przez jakieś 4-6 sekund? Bo już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

to ja dodam jeszcze jedno pytanie.

To jak to powinno być? Czy po przekręceniu stacyjki na zaworze N109 ma być napięcie 12V cały czas (również po odpaleniu silnika) aż do wyłączenia zapłonu czy tylko przez jakieś 4-6 sekund? Bo już nie wiem.

Jeśli chpdzi o napięcie (12V) na zaworze N109 to powinno pojawić się tam po przekręceniu zapłonu ( nie palimy) na jakieś 4-5 sekund i znika, natomiast w momencie palenia powraca i jest cały czas do momentu wyłączenia zapłonu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem kobietą więc pewnie odeślecie mnie z tym problemem do mechanika, ale spróbować nie zaszkodzi. wracając z pracy wszystko było ok. dojechałam do domu i wyłączyłam silnik. po jakichś 15- 20 minutach chciałam znów gdzieś pojechać i klops...silnik kręci, ale odpalić nie chce. nie może to być brak paliwa bo tankowałam dzień wcześniej...samochód stoi. Mąż jeździ VW( Jetta 1.6D), czyli wszystko przy nim robi sam bo nie ma tam elektryki. W naszej A4 jest już elektryka i więcej czujników i innych drobiazgów, które mogły się skończyć...pomożecie?

Trzeba ją będzie podłączyć pod VAGa, ale czy ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Jesli nastawnik byl czyszczony i lut puscil. Przekrec kluczyk na zaplon, podepnij VAGa, grupa 001, pozycja 03, odczytaj napiecie. Powinno byc w okolicach 0.7V, jak bedzie 5V to lut puscil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem kobietą więc pewnie odeślecie mnie z tym problemem do mechanika, ale spróbować nie zaszkodzi. wracając z pracy wszystko było ok. dojechałam do domu i wyłączyłam silnik. po jakichś 15- 20 minutach chciałam znów gdzieś pojechać i klops...silnik kręci, ale odpalić nie chce. nie może to być brak paliwa bo tankowałam dzień wcześniej...samochód stoi. Mąż jeździ VW( Jetta 1.6D), czyli wszystko przy nim robi sam bo nie ma tam elektryki. W naszej A4 jest już elektryka i więcej czujników i innych drobiazgów, które mogły się skończyć...pomożecie?

Trzeba ją będzie podłączyć pod VAGa, ale czy ktoś miał podobny problem?

A powiedz co ta za silnik :) jaki kod. Ale bez VCDS'a sie nie obejdzie ewentualnie spróbuj podać napięcie z aku kawałkiem przewodu na ten zawór http://images29.fotosik.pl/272/2bc6afb9acffe39a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...