Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ocena błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam prośbę o interpretację błędów:

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie

nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY

16684 Losowe wypadanie zapłonu

zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY

16688 Brak zapłonu cylinder 4

zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY

17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty

zbyt mała oporność

1561 Lewe tylne drzwi nie otwarte/zamknięte

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

1561 Lewe tylne drzwi nie otwarte/zamknięte

nie autoryzowane

1332 Moduł sterujący drzwi pasażera-J387

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

Opublikowano

18010- pojawia sie po odlaczeniu akumulatora lub gdy jest słaby aku.

16684 i 16688 podmien cewke na 4 cylindrze i zobacz czy blad sie powroci jesli tak cewka z 4 cylindra do wymiany

17544- moze byc spowodowany tym iz mieszanka z 4 cylindra nie jest spalana, narazie nic nie rób

1561, 1332 sprawdzic wiazke w drzwiach, mozliwe ze przelamal sie ktorys przewod, jesli jest ok spwdzic sam strownik .

Opublikowano

mam pytanie skąd mam ją podmienić, rozumiem, że z innego cylindra, czy 4 cylinder to ten najbliżej grodzi silnika?

---------- Post dopisany at 21:53 ---------- Poprzedni post napisany at 21:03 ----------

dodam jeszcze, że silnik nie pracuje równo, dzisiaj wymieniłem komplet świec, myślę, że jednak problem jest z tą cewką

Opublikowano

tak 4 to ta przy grodzi , zamien z pierwsza i zobaczysz czy komputer pokaze bledy z zaplonem na pierwszym, jesli tak to bedziesz mial winowajce. Mozesz zadzwonic do ASO podac swoj VIN i zapytac czy auto podlega akcji serwisowej dotyczacej wymiany cewek. Wymiana jest darmowa o ile sie lapiesz na nia. Warto sprobowac.

Opublikowano
tak 4 to ta przy grodzi , zamien z pierwsza i zobaczysz czy komputer pokaze bledy z zaplonem na pierwszym, jesli tak to bedziesz mial winowajce. Mozesz zadzwonic do ASO podac swoj VIN i zapytac czy auto podlega akcji serwisowej dotyczacej wymiany cewek. Wymiana jest darmowa o ile sie lapiesz na nia. Warto sprobowac.

Dokładnie, zapytać nie zaszkodzi- jedna cewka to koszt 180zł (ASO Rzeszów)

Opublikowano

dzięki Panowie za podpowiedź, zadzwoniłem dzisiaj do serwisu i powiedzieli, że moje auto jak najbardziej nadaje się na akcję serwisową wymiany cewek. Także 4 cewki dostanę za free.

Opublikowano

rewelacja chociaz pewnosci jeszcze takiej nie miej bo oni sprawdzaja kazda cewke i tylko okreslone numery podlegaja wymianie. Mi z 4 wymienili tylko jedna.

Opublikowano

cewki wymienione w ramach akcji, check skasowany ale pojawił się znowu, kolo z serwisu powiedział, że może to być sonda lambda, tylko pozostaje problem która wiecie jak to sprawdzić?

Opublikowano

Pewnie wieczorkiem podesle ci procedurę sprawdzania sond.

Opublikowano

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda

Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.

Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.

Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

3. Test katalizatora.

Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.

I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.

Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.

W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

Opublikowano

ale to wszytko robisz vagiem , kabelek na allegro 60zl oprogramowanie darmowe.

Opublikowano

zrobiłem dzisiaj scan i wywaliło mi błąd 17544, z tą mieszanką paliwa, nie mogę zrobić tego testu sondy lambda, bo nigdzie nie widzę basic settings, jakiego vaga używasz, i co może powodować ten błąd?

Opublikowano

wchodzisz w 01 engine a nastepnie masz 04 Basic Setting itd..... sprawdz sondy i daj znac

Opublikowano

nie mogę sprawdzić tych sond wchodzę na vaga, robię to zgodnie z Twoją instrukcją, ale nic się nie pojawia, w 3 polach mam n/a, poza tym ciężko mi utrzymać obroty na jednym poziomie, cały czas się zwiękdają mimo, że staram się trzymać nogę nieruchomo na gazie. Mam pytanie czy można jakoś inaczej sprawdzić te sądy, np. odłączając je.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...