Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczęsny egr


rocco26l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem że jest tu mnóstwo postów na temat EGR i wszystkie przeczytałem ale mam jeszcze parę pytań może i bezsensownych ale dopiero zbieram wiedzę o moim samochodzie. Mam przejechane już 280 tys i od niedawna zaczął mi wyciekać olej. Dużo postów jest o zaślepianiu ale co daje zaślepienie czy tylko to że nie będzie ten olej wyciekał na zewnątrz i z jakimi ubytkami oleju w silniku się to wiąże tak w przybliżeniu. I czy jest jakiś sposób żeby się całkiem pozbyć tego cieknięcia i z jakimi kosztami się to wiąże????

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 19-04-2013 at 19:18 ---------- Poprzedni post napisany 18-04-2013 at 19:45 ----------

i czy jeszcze ma to coś wspólnego z zaolejonym Intercoolerem ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na wiosnę też zaślepiam i jest ok można powiedzieć że autko lepiej chodzi gdy egr jest zaślepiony i nie cieknie z niego

na zimę przywracam normalny stan bo autko szybciej się nagrzewa ale cieknięcia nie ominiesz chyba że kupisz nowy egr a to wydatek koło 500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zaślepieniu egr-a jest parę minusów praca silnika na wolnych obrotach jest mniej przyjemna jak to nazwać (twarda),silnik wolniej się nagrzewa a samo zaślepienie nie wyeliminuje wycieków oleju.Można wstawić flanszę zamiast egr-a koszt nie duży parę groszy to wyeliminuje wycieki ale do listy minusów trzeba doliczyć telepanie silnika podczas gaszenia auta.Jeśli chodzi o wycieki to ten olej który jest w egrz-e to i tak już ,,wyciekł'' z silnika i do niego nie wróci.W sumie jak nic nie kombinowane w aucie to chyba dobre rozwiązanie to kupić nowy egr.Ja mam u siebie flanszę z powodu większych modyfikacji i dobija mnie najbardziej to telepanie przy gaszeniu samochodu i zastanawiam się czy nie założyć z powrotem gr-a żeby działała klapa gasząca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na wiosnę też zaślepiam i jest ok można powiedzieć że autko lepiej chodzi gdy egr jest zaślepiony i nie cieknie z niego

na zimę przywracam normalny stan bo autko szybciej się nagrzewa ale cieknięcia nie ominiesz chyba że kupisz nowy egr a to wydatek koło 500 zł

dokładnie 390zł +KW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam zakup nowego egr-a. Wcześniej kombinowałem z jakimiś OCT, czyszczeniem samego zaworu i nic. Kupiłem nowy EGR, przeczyściłem IC, dałem nowe uszczelki na łączenia rur dolotu i pokrywę zaworów z poprawionym separatorem oleju 2004> i mam zupełny spokój z jakimkolwiek olejem. Nic nigdzie nie cieknie, nawet kropelki nie zauważysz na moim silniku. Wcześniej lało się z EGR, z każdego łączenia na dolocie, a najbardziej na łączeniu z IC. Każdy mechanik mówił, że turbo puszcza masę oleju i jest do wymiany, a turbo w idealnym stanie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem mechanika czy kupić nowy egr. powiedział żebym nie kupywał bo olej który wycieka to przez nieszczelną turbinę i zebym jeździł dopóki turbina bardziej się nie rozszczelni i ubytek oleju będzie znaczący i wtedy zrobił turbo i problem zniknie. sprawdzałem turbo i komputer pokazywał parametry w normie wiadomo nie były one bardzo dobre ale w normie. Proszę o poradę bo już sam nie wiem co robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupno nowego egra to delikatnie mówiąc dziwny pomysł,przecież można zaspawać górę i dół EGR założyć nowe uszczelki i zapomnieć na zawsze o tym syfostwie,auto oddycha wówczas czystym tlenem :wink: ogr to chory pomysł pseudoekologów :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko, skąd ten olej w dolocie? wycieka z egr do środka, czy egr ze środka go wywala na zewnątrz? bo u mnie też cieknie ale chcę wyeliminować przyczynę tych wycieków;

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej może być z odmy albo puszcz turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupno nowego egra to delikatnie mówiąc dziwny pomysł,przecież można zaspawać górę i dół EGR założyć nowe uszczelki i zapomnieć na zawsze o tym syfostwie,auto oddycha wówczas czystym tlenem :wink: ogr to chory pomysł pseudoekologów :whistling:

twoja opinia trąci ignorancją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej może być z odmy albo puszcz turbo

A jak sprawdzić czy to odma puszcza? trzeba się tym martwić czy ten typ tak ma? i jak sprawdzić czy turbo puszcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w dolocie będzie zawsze czy to z turbo(wynika z budowy) czy tez z odmy. Kwestia tylko ile tego oleju jest, bo jak zobaczysz kilka kropelek po rozłączeniu rury za egr to jest norma w tych silnikach. Trzeba kontrolować stan oleju i zobaczyć ile bierze od wymiany do wymiany i jeżeli nie przekroczy ze 0,8l to nie ma co panikować. A dla sprawdzenia czy odma puszcza to podłącz do odmy wąż ogrodowy:) i wpuść go do butelki (np po KUBUSIU:) - zmieści się za lampa) i tak po miesiącu zobacz ile tam tego oleju się nazbierało. Możesz tez najpierw wyczyści EGR, wymienić uszczelki na łączeniach no sprawdzić Vagiem - [Diagnostyka]Diagnostyka zaworu EGR zaworu EGR[/url] .

Oczywiście takim rozwiązaniem nie wyeliminujesz oleju w dolocie bo będzie teraz z turbo ale możesz sprawdzić czy jest jego więcej czy mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zamontowanie flanszy zamiast egr'a oraz zaslepki na kolektor. Wezyki podcisnienia zaslepic i po kłopocie.

Mam tak u siebie i nie zauwazylem zadnych zlych objawow:wink:

W b6 nie zda to egzaminu b masz klapę gaszącą którą trzeba pozostawić, więc należy wypruć egr i zostawić ta klapę i zaślepic blaszkami rurkę prowadzącą do silnika, a rurkę od podciśnienia zaślepić śrubką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...