Gość Murzyn Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 po lifcie II, 51 90 to jest przy maxymalnym zylowaniu (nawet troche mniej) temperatura robocza zaczyna sie duzo duzo wczesniej...nie chce zgadywac ale 50-60 to max temperatura przy bardzo spokojnej jezdzie wynosi 70-75C
Micz Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Murzyn, Ty tak serio? Gdziekolwiek nie czytałem, zawsze było 80-90. Przez Ciebie nie pójde spać dopóki tego nie znajdę potwierdzonego na 100%
Pikuś Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Micz, nie wiem, czy w wersji przed liftem da sie sprawdzic. Do tego chyba musza byc zegary z temp. oleju.
Gość Murzyn Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Micz, poswiece sie i sprawdze ile jest przy takim turlaniu sie [ Dodano: 13-12-2006, 23:46 ] za 30 min masz info
biedruch Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Nie macie wskaźnika z temp oleju? U mnie jest, przy spokojnej jeździe niecałe 80, przy butowaniu niecałe 90°C Więcej nie udało się uzyskać:razz:
Micz Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Murzyn, w takim razie czekam :mrgreen: [ Dodano: 14-12-2006, 00:03 ] ja pierwsze co jak wsiadam do samochodu włączam kod 51 tak samo na pewno robi keżor, nie butuje dopóki nie będzie 90oC. Taką mam zasade i do tego czasu jeżdżę lajtowo więc jakoś musi mi te 90 stopni uzyskać Serio mówie, kogo nie pytałem gdzie nie czytałem każdy mówi tak samo 80-90stopni to optymalna tempetatura dla pracy naszego silnika. Pytałem chłopaków z Compsport, pytałem z Master's Tuning. Zawsze odpowiedź była taka sama
Gość Murzyn Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Nie macie wskaźnika z temp oleju? U mnie jest, przy spokojnej jeździe niecałe 80, przy butowaniu niecałe 90°C Więcej nie udało się uzyskać:razz: wskaznik wskaznikiem....pokazuje roznie (ja np myslalem ze temp dochodzi mi do 120C!! a na klimatronicu masz dokladniejsze info
Norbi TDI Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Fajna wypowiedz,, Odpał i w pedal'' to jest jeszcze pozostałość Polskiej Komunistycznej metalnosci po co szanowac i tak do żyda. mam okazje od kilku lat jezdzic dieslami i prywatnie i w pracy dlatego wiem to jako uzytkownik nie mechanik ze jesli kilka minut popracuje silnik na wolnych obrotach to napewno olej jest lepiej rozprowadzony a podzespoły takie turbina napewno po odpaleniu i ,,w pedał''w zime niema smarowania co zabija ja bardzo szybko i taki,,sobie żyd''jak ci poważniejsi szuka pomocy na naszym forum.Ale całe szczescie ze sa tacy ludzie jak klubowicze.Dzieki za życzonka urodzinowe.
ono Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Chłopaki bez obrazy ale ile lat wy macie zamiar jeżdzić aktualnie posiadanym modelem żeby bawić się w takie czekanie po odpaleniu, nie są to auta zabytkowe aby się nad nimi spuszcza .... rok, dwa i do "Żyda" takie jest moje zdanie Pewnie poprzedni właściciel twojej bryki myślał tak samo hihi Przy tak dużych obrotach jakie są w turbinie (nawet do 10tyś obrotów na minutę) jest to niezbędne. Chyba troche więcej ... tak z 20 razy więcej ?
Micz Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 Chyba troche więcej ... tak z 20 razy więcej ? 20 razy to może nie hahaha zjadło mi się jedno zero miało być 100tyś z tego co mi wiadomo to są obroty rzędu 100tyś może jest inaczej [ Dodano: 14-12-2006, 00:28 ] Cytacik: "Turbina osiąga bardzo wysokie prędkości obrotowe (w niektórych silnikach turbo osiąga prędkości do 100tys rpm). Turbina jest "ślizga się" na filmie olejowym. Jeśli zgasisz silnik przed ochlodzeniem turbiny, to nie ma spalin, które turbinę napędzają. Wirnik turbiny ma małą bezwładność (przynajmniej w standardowych TDI), w związku z czym zostaje zatrzymany praktycznie w miejscu. Film olejowy spala się od wysokiej temperatury (powstają grudki przy punktach ślizgowych turbiny). Po kolejnym odpaleniu, łożyskowanie jest gorsze, opory rotacji dużo większe. To prowadzi do dużo większych obciążeń rolki na której kręci się wirnik. Efektem końcowym jest to, że turbina zdycha."
Gość Murzyn Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 dobra zaraz wrzucam wyniki...powiem wam narazie ze efekt jest taki ze kupilem sobie browara
Micz Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 hahaha no a ja w oczekiwaniu obaliłem Żywca i powiem szczerze jego temperatura była idealna, mam teraz takie smarowanie że czuje sie nieśmiertelny
Gość Murzyn Opublikowano 13 Grudnia 2006 Opublikowano 13 Grudnia 2006 zaczne o tego ze... kod51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC... wiec se mozna sprawdzac temp oleju.........wiem ze sam pisalem ze to 51 ale sie poprostu pomylilem itak sie ciagnelo w wypowiedziach :roll: :roll: tak czy siak dale sie przydadza jak ktos chce wykres szybkosci nagrzewania plynu T-OZNACZA TRASE V=(100 DO 120) reszta w miescie plynne 70 TEMP ZEW +4,5 TEMP PLYNU PRZY STARCIE =7 czas od rozruchu temp 0 7 1 15 2 21 3 29 4 39 5 51T 6 60T 7 71 8 82 9 90 10 90 i tak do konca widac ze wykres jest prawie liniowy (jednostajnywzrost) i tak powinno w sumie byc kod temp oleju to 49 (teraz to nieczego nie jestem pewny) i jak juz sie zorientowalem to sprawdzilem (wahal sie miedy 74(1 etap spokojnej jazdy) do 83(na trasie but w podlodze) 5km autostrady nic nie zmienilo 83C ehh jutro sprawdze ten kod 49
Micz Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Murzyn, jeszcze mi tylko powiedz na jakim stylu jazdy ile przejechałeś, bo mi się silnik rozgrzewa ładnie dopiero po jakich 8-10km :> [ Dodano: 14-12-2006, 01:02 ] 49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) teraz to ja już nic nie wiem hahaha :mrgreen:
Gość Murzyn Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 nie skasowalem licznika....ale mysle ze w te 9 min (jak T=90C0 to tak z 10km napewno AJM sie wolno grzeje (napewno wolniej niz AFN/AHL itd)
Micz Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 kod51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC... wiec se mozna sprawdzac temp oleju..... Czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika to właśnie ETC. A jaka to ciecz? Pytanie za 100ptk... :roll:
Gość Murzyn Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 PS...w modelach przed 2 liftem kod 49 to na bank nie jest 49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) w modelach po 2 lifcie pokazuje (oC) jak wartosc jest mierzona wlasnie w stopniach celciusza i przy tym kodzie wlasnie tak jest.... a ze w modelach przed II liftem ten kod ma podobne wartosci do moich i podobnie sie zmienia to smiem twierdzic ze jest to temp oleju....jak mozecie to posprawdzajcie co wam ten kod pokazuje
Micz Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 1. Systemfehler 2. Ist-Wert Fühler virtuell 3. Ist-Wert Innenfühler Konsole 4. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Wasserkasten 5. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Stoßfänger 6. Ist-Wert Ausblasfühler Fußraum 7. Ist-Wert Ausblasfühler Mann-Anströmer 8. Displaycheck 9. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Temperaturklappe 10. Soll-Digitalwert Temperaturklappe 11. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti A/C-Klappe 12. Soll-Digitalwert A/C-Klappe 13. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Fuß/Def-Klappe 14. Soll-Digitalwert Fuß/Def-Klappe 15. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Stauluftklappe 16. Soll-Digitalwert Stauluftklappe 17. Fahrgeschwindigkeit (km/h) 18. Istwert der Gebläsespannung (Volt) 19. Sollwert der Gebläsespannung (Volt) 20. Istwert der Kompressor/Bordspannung (Volt) 21. Anzahl der Niederspannungsereignisse (nicht flüchtig) 22. Schaltzustand des Hochdruckschalters 23. Anzahl der Hochdruckereignisse (flüchtig) 24. Anzahl der Hochdruckereignisse (nicht flüchtig) 25. A/D-Wert Kick-Down-Schalter 26. A/D-Wert Heißleuchte 27. Motordrehzahl 28. Kompressordrehzahl 29. Codierung 30. Software-Version 31. Softwareindex 32. Potifehlerzähler Temperaturklappe 33. Potifehlerzähler A/C-Klappe 34. Potifehlerzähler Fuß/Def-Klappe 35. Potifehlerzähler Stauluftklappe 36. Temperaturklappe Anschlag Kalt 37. Temperaturklappe Anschlag Warm 38. A/C-Klappe Anschlag geschlossen 39. A/C-Klappe Anschlag geöffnet 40. Fuß/Def-Klappe Anschlag Def 41. Fuß/Def-Klappe Anschlag Fuß 42. Stauluftklappe Anschlag auf 43. Stauluftklappe Anschlag zu 44. Fahrzyklus-Zähler 45. Innentemperatur gerechnet (Ninc) dig 46. Außentemperatur gefiltert (°C) 47. Außentemperatur ungefiltert (°C) 48. ECOR 49. Kühlmitteltemperatur 50. Standzeit in min 51. Motortemperatur °C 52. Kompressor-Abschalt-Bedingungen 53. Anzeige aktiver el. Ausgänge: Kompressor / Umluftventil / Wasserventil 54. Regelkennziffer 55. Außentemperatur °C 56. Innenfühler virtuell °C 57. Innenfühler Konsole °C 58. Temperatur Wasserkasten °C 59. Temperatur Stoßfänger °C 60. Ausblasfühler Fußraum °C 61. Ausblasfühler Mann-Anströmer °C 62. Sonnenintensität W/m-1 63. Sonnenintensität gefiltert W/m-1 64. Delta Lüfteranhebung 65. Delta A/C-Klappenverschiebung 66. Zeitkonstante / 1,6 sec 67. Kaltstartkorrektur 68. Maximale Stellgröße für I- und P-Anteil 69. Ist-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts) 70. Soll-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts) 71. Abweichung (Epsilon) 72. Anteil (+ heizen / - küh Hier eine Liste der abfragbaren Parameter ab Baujahr 2000: 0. Systemfehler, ( siehe zusätzliche-Tabellen) 1. Sollwert der Gebläsespannung (Volt) 2. Istwert der Gebläsespannung (Volt) 3. Sollwert Defklappe 4. Skalierter Sollwert Defklappe 5. Skalierter Istwert Defklappe 6. Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe 7. Skalierter Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe 8. Skalierter Istwert Fuß/Mannaströmer-Klappe 9. Sollwert Stauluft/Umluftklappe 10. Skalierter Sollwert Stauluft/Umluftklappe 11. Skalierter Istwert Stauluft/Umluftklappe 12. Sollwert Temperaturklappe links 13. Skalierter Sollwert Temperaturklappe links 14. Skalierter Istwert Temperaturklappe links 15. Sollwert Temperaturklappe rechts 16. Skalierter Sollwert Temperaturklappe rechts 17. Skalierter Istwert Temperaturklappe rechts 18. Fahrgeschwindigkeit (km/h) 19. Motordrehzahl (10 U/min) 20. Software-Version 21. Audi Software-Indizierung 22. Hella Software-Indizierung 23. Codierung 24. Digitalwert Außentemperaturfühler Stossstange in cnts 25. Außentemperaturfühler Stossstange in °C 26. Digitalwert Außentemperaturfühler Wasserkasten in cnts 27. Außentemperaturfühler Wasserkasten in °C 28. Außentemperatur für Anzeige in °C 29. Außentemperatur für Kompressor in °C 30. Außentemperatur für Regelung in °C 31. Verhältnis Sonne li/re bzw. re/li 32. Sonnensensor links gefiltert 10 W/m? 33. Sonnensensor rechts gefiltert 10 W/m? 34. Sonnensensor links ungefiltert 10 W/m? 35. Sonnensensor rechts ungefiltert 10 W/m? 36. Digitalwert Sollwertabsenkung als f (Sonnenintensität, Außentemperatur) 37. Ausblastemperaturabsenkung links f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K 38. Ausblastemperaturabsenkung rechts f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K 39. Digitalwert Ausblastemperatur Mann links in cnts 40. Ausblastemperatur Mann links in °C 41. Digitalwert Ausblastemperatur Mann rechts in cnts 42. Ausblastemperatur Mann rechts in °C 43. Digitalwert Ausblastemperatur Fuß links in cnts 44. Ausblastemperatur Fuß links in °C 45. Digitalwert Ausblastemperatur Fuß rechts in cnts 46. Ausblastemperatur Fuß rechts in °C 47. Bordspannung (Klemme 15) in Volt 48. Zähler für Abschaltvorgänge Klemme 87a 49. Kompressor Abschaltbedingungen 50. RCN links verzögert 51. RCN rechts verzögert 52. RCN links unverzögert 53. RCN rechts unverzögert 54. Soll Ausblastemperatur links 55. Soll Ausblastemperatur rechts 56. Standzeit 57. Errechnete Kühlmitteltemperatur in °C 58. Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument in °C 59. Pull-Down Bit 60. Kaltstart Bit 61. Unterbrochener Kaltstart (Bit) 62. Zuheizer Abschaltbedingungen 63. Digitalwert Sonnensensor links ungefiltert in cnts 64. Digitalwert Sonnensensor recht ungefiltert in cnts 65. epsilon innen 66. innentemp_filt 67. rollierende Kompressorabschaltbedingungen (1xx aktuell) 68 Fahrzyklus-Zähler 69. epsilon_ausblas_li 70. epsilon_ausblas_re 71. rcn_filterzeit 72. Anfangswert Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument +40°C 73. Hochdruckereignisse nichtflüchtig 74. i_anteil_li_xuc - 128 75. i_anteil_lre_xuc - 128 76. Hochdruckereignisse flüchtig 77. Idle-Filterung aktiv 78. Timer für Idle-Filterung Wert *50ms (Motortemp 1) 79. Filterzeit für Innenfilter Wert *12sec (Motortemp 2) 80. Verwendete Schlüsselnummer für Betriebsmodi und Solltemperatur 81. Schlüsselnummer nach 1,3 sec. nach Power-On 82. Korrigierte Schlüsselnummer (10 mal richtig empfangen) Zusätzliche Tabellen Abschaltbedingungen Zuheizer 0. Zuheizer läuft 1. Außentemperatur > 5°C 2. Sollausblastemperatur links und rechts < 50°C 3. Sollwert Temperaturklappe links und rechts > 20 cnts 4. Sollausblastemperatur links und rechts < 42°C 5. Econ oder Off aktiv 6. Sollwert Temperaturklappe links und rechts > 60 cnts Systemfehler-Tabelle Ursprung des Fehlers Fehlerart 1. Innenfühler 1,2,3,4,7,8,9,10 2. Sonnensensor links 1,2,3,4,5,6 3. Sonnensensor rechts 4. Aussenfühler Wasserkasten 5. Aussenfühler Stossstange 6. Ausblasfühler Mann links 7. Ausblasfühler Mann rechts 8. Motor Temp. Klappe links 9. Motor Def. Klappe 10. Motor Temp. Klappe rechts 11. Motor Fuss/Mann-Klappe 12. Motor Stau/Umluftklappe 13. Poti Temp. Klappe links 1,2,3,4,12 14. Poti Def. Klappe 15. Poti Temp. Klappe rechts 16. Poti Fuss/Mann-Klappe 17. Poti Stau/Umluftklappe 18. Belüftungsmotor 19. Schalter 2/30 bar 13,14,15,16 20. Ausblasfühler Fussraum 1,2,3,4 21. Kompressorspannung 17,18 22. Gebläse 19,2 23. Tachosignal 11 24. Kühlmitteltemperatur-Telegramm 1,2,3,4 Beschreibung der Fehlerart 1. Kurzschluss nach Masse 2. Kurzschluss nach Masse sporadisch 3. Unterbrechung/Schluss nach Plus 4. Unterbrechung/Schluss nach Plus sporadisch 5. Motor blockiert oder spannungslos 6. Motor blockiert oder spannungslos sporadisch 7. Unterbrechung/Schluss nach Masse 8. Unterbrechung/Schluss nach Masse sporadisch 9. Kurzschluss nach Plus 10. Kurzschluss nach Plus sporadisch 11. Signal unplausibel sporadisch 12. Adaptionsgrenzen überschritten 13. Freonverlust 14. Freonverlust sporadisch 15. Hochdruck 16. Hochdruck sporadisch 17. Spannung < 9,5 Volt 18. Spannung < 9,5 Volt sporadisch 19. Regeldifferenz statische Abweichung 20. Regeldifferenz sporadische Abweichung Beleuchtung blau, Bj 09/97, codes auslesbar. In dieser Form hier... 00 = Gesamtstellwert, 0=max. kühlen, 255 max. heizen 01 = Innentemperatur Schalttafel (am Bedienteil der Climatronic) 02 = Sonneneinstrahlungsindex gemittelt 03 = Sonneneinstrahlungsindex in mW/cm? 04 = Außentemperatur Stoßstange gemittelt 05 = Außentemperatur Stoßstange aktueller Wert 06 = Temperatur Frischluftansaugkanal 07 = Ausströmtemperatur Fußraum 08 = Ausströmtemperatur mitte 09 = Sollwert Gebläsespannung (+/-) 10 = Istwert Gebläsespannung in 10-1 Volt 11 = Temperaturklappe (0=max. warm, 255=max. kalt), (+/-) 12 = Zentralklappe(0=Fußraum-/ Defroster, 255=mitte), (+/-) 13 = Staudruckklappe (0=Umluft, 255=Frischluft), (+/-) 14 = Fußraum- / Defrosterklappe (0=Frontscheibe, 255=Fußraum), (+/-) 15 = Zeit seit Motorstart in Sekunden 16 = Geschwindigkeit in km/h 17 = ? geht von negativ (kühlen) oder von positiv (heizen) nach 0 18 = ? meistens =0, wenn sehr heiß so das auch der Kühlerlüfter angeht werte um die 68 (Zusammenhang?) 19 = Kompressor Abschaltbedingung, 0=keine, 5=Drehzahl zu niedrig, 6=ECON, 7=OFF, 11=?, 12=?, ? = Außentemp. zu niedrig, ?=Temp. Sensoren defekt, ?=Kühlmittel, ???=weitere 20 = ? Regelparameter 0 bis 100, 100=max. kühlen oder heizen 21 = ? fängt bei 0 an 22 = ? Regelparameter, kleine werte um die 0 23 = Istwert Ausströmtemperatur mitte 24 = Sollwert Ausströmtemperatur mitte (+/-) 25 = Temperaturklappe Anschlag warm 26 = Istwert Temperaturklappe 27 = Temperaturklappe Anschlag kalt 28 = Zentralklappe Anschlag Fußr.-/Defr. 29 = Istwert Zentralklappe 30 = Zentralklappe Anschlag mitte 31 = Staudruckklappe Anschlag Umluft 32 = Istwert Staudruckklappe 33 = Staudruckklappe Anschlag Frischluft 34 = Fußraum- / Defrosterklappe Anschlag Defrost. 35 = Istwert Fußraum- / Defrosterklappe 36 = Fußraum- / Defrosterklappe Anschlag Fußraum 37 = Standzeit in Minuten, (Zündung aus) 0 bis 240 Min. 38 = 20 39 = Zeit seit Zündung an in 4 sec. Takt 40 = Regelabweichung 41 = 0 42 = 8 43 = 0 44 = ? =0 Bei eingeschalteter Zündung ECON und UMLUFT gleichzeitig 3 sec. drücken kan´n man den Fehlercode auslesen. 444 ist gleich Kein Fehler.
Gość Murzyn Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 zaloze nowy tem...moze ktos to przetlumaczy
bratpit Opublikowano 14 Grudnia 2006 Opublikowano 14 Grudnia 2006 Przy tak dużych obrotach jakie są w turbinie (nawet do 10tyś obrotów na minutę) jest to niezbędne. Chyba troche więcej ... tak z 20 razy więcej ? Dobrze Ono gada turbina osiąga nawet 200 tys obr/min
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się