Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie działa. Błąd czujnika G395 w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 godzin temu, daniel.z napisał:

U mnie ten sam problem. Jaki numer ma czujnik HELLA? tak jak na początku tematu 4H0959126 ? czy inny?

Nabijałeś po wymianie klimę? Robiłeś coś więcej oprócz wymiany tego czujnika?

 

Czujnik Hella ma numer 6ZL351028361. Odkręciłem stary czujnik( nie ucieka czynnik) klucz 17, nałożyłem nowy oring lekko posmarowałem smarem, wkręciłem klucz chyba 22. Podłączyłem VCDS skasowałem błędy, odpaliłem auto włączyłem klimę i załączyło. Sprawdziłem czy nie ma błędów i tyle :) Jak będzie słabo chłodziła to dobiję, póki co wieje przyjemny chłodek :)

Opublikowano (edytowane)

Panowie, u mnie podobny problem z tym, że błędy

- J519 (00457 - control module for network)

-G395 (00256 - A/C pressure / temperature sensor)

miałem już dużo wcześniej i klima działała. Sprawdziłem bezpieczniki i upalony był od układu klimatyzacji (5 - czarna listwa str kierowcy)
Dodatkowo pojawiły się błędy


                Address 08: Auto HVAC       Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 8T1 820 043 AA    HW: 8T1 820 043 AA
  Component and/or Version: KLIMA 1 ZONE  H06 0150
           Software Coding: 64000000
            Work Shop Code: WSC 06335 000 00000
                      VCID: 70E848EFA3B0B4A19EF-8025
6 Faults Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) 
            001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
           (...)

00457 - Control Module for Network (J519) 
            013 - Check DTC Memory
            (...)

00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395) 
            008 - Implausible Signal
        (...)

01321 - Control Module for Airbags (J234) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
           (...)

01314 - Engine Control Module 
            008 - Implausible Signal - Intermittent
            (...)

03220 - Stop Valve for Coolant for Climatronic (N422) 
            009 - Open or Short to Ground - Intermittent
             (...)

 

 

Po wymianie bezpiecznika i skasowaniu błędów powracają dwa "standardowe"
 

00457 - Control Module for Network (J519) 
            013 - Check DTC Memory
          (...)

00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395) 
            008 - Implausible Signal
          (...)

 

Czy mimo iż błędy były od dawna to teraz czujnik już skapitulował? Bezpiecznika nie pali, wentylatory nie pracują, przycisk AC na climatroniku się świeci
Nie mogę przy tym czujniku przy chłodnicy znaleźć zaworka. Rozumiem, że czynnik mi nie ucieknie...?
 

Edytowane przez fredi.master
Opublikowano

Czynnik nie ucieknie. Czujnik kup HELLA, numer jak wyżej 6ZL351028361 - wymiana prosta, łatwa. 15min i po robocie.

Czujnika nie zaszkodzi wymienić.

Opublikowano (edytowane)

No i lipa - dzisiaj zakupiłem owy czujnik Hella i nadal wracają te same błędy, klima nie chce się zalączyć.

Idąc Waszym śladem rozebralem przód i wyszarpałem przewody. Okazało się, że fioletowy przewód był przerwany i zasniedzial. 

Edytowane przez fredi.master
Opublikowano

Koledzy jak u was problem z klimą tak i u mnie w b8

Też pierwsze co zmieniony czujnik ciśnienia jak podpowiadał komputer Ale nadal lipa .

 

 

20190626_172524.jpg

20190626_172607.jpg

20190626_172617.jpg

20190626_172618.jpg

20190626_172015.jpg

20190626_171943.jpg

Opublikowano

Jesli brak komunikacji to pozostaje sprawdzic czy jest dobra masa no i fioletowy kabel ktory idzie do BCM09

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, wrclaguna napisał:

Jesli brak komunikacji to pozostaje sprawdzic czy jest dobra masa no i fioletowy kabel ktory idzie do BCM09

Czyli z błędów z vaga wnioskujesz 

1.masa ( brązowy kabel ?)

Czy znaczy że muszę iść po kablu czy mogę gdzieś na krótko masę podpiąć ?

 

2.fioletowy kabel idzie do kabiny?

Jakaś podpowodz jak i gdzie go znajdę?

(Ewentualnie gdy to znajdę sprawdzić czy jest przejście??)

Edytowane przez Frimuś
Błędy
Opublikowano

Cześć, mam problem z klimą. Czasem działa czasem nie.

 

Na początku jak podłączyłem VCDS to był błąd od zbyt wysokiego ciśnienia i w praktyce wyglądało to tak że "spoczynkowo" odczytywało ok 27barów a po uruchomieniu sprężarki szło do góry przekraczało 32bary i to oczywiście skutkowało ERRORem. Na początek posprawdzałem połączenia i były w porządku więc zdecydowałem na wymianę czujnika na polecany firmy HELLA. Aczkolwiek dalej czasem działa czasem nie z tym że ciśnienie spadło średnio o ok 2bary i już nie wchodzi w ERROR state, mimo czego nie zawsze działa. Innych błędów nie znalazłem, z BCM09 wszystko okej. Gdy błąd się już nie pojawiał zrobiłem adaptację - bez zmian.

Czytałem o filtrze "w wężu" jednak nie jestem przekonany że on u mnie jest: 

logo-icon.png
AUDI.7ZAP.COM

a/c condenser<br/>fluid container with connecting parts Audi A4/S4/Avant quattro (A4Q) 2016 year Audi USA 260040 spare parts

 

 

Macie jakieś pomysły czego powodem może być wysokie ciśnienie?

 

Rafał

Opublikowano (edytowane)

@quadral20004 kupiłem samochód 2 miesiące temu i działało wszystko bez zarzutu.

 

Edit: Ciśnienie wg. mnie w normie. Zawór pobiera prąd. Klimatyzacja nadal nie chłodzi. Ma ktokolwiek jakieś pomysły? (Zero błędów, niczego).

cisnienie.png

kodowanie.png

 

Dzięki,

Rafał

Edytowane przez ravjaqbiec
Opublikowano (edytowane)

Hej, a4b8 przedlift, mam błąd czujnika G395, 

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 8T1 820 043 AN    HW: 8T1 820 043 AN
   Component: KLIMA 1 ZONE  H08 0180  
   Revision: A1000000    Serial number: 01250620112387
   Coding: 34100000
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   VCID: 7DF622B6E46A2EA982-8028

1 Fault Found:
00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395) 
            002 - Lower Limit Exceeded
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100010
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 242
                    Mileage: 203873 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.03.13
                    Time: 18:46:52

             Freeze Frame:
                    Temperature: 5.0°C
                    Temperature: 6.0°C
                    Load: 0.0 %
                    Absolute Pres.: 1.6 bar
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Current: 0.000 A
                    Temperature: 9.0°C

wymieniać czujnik w ciemno czy wystarczy tylko uzupełnić czynnik? Drugie pytanie jaki czynnik jest w b8? 

Jaki nr ma ten czujnik, bo znalazłem kilka

Edytowane przez davis693
Opublikowano

1,6bara za mało. Koło 6bar powinno byc w spoczynku

Opublikowano

Sprawdzę jeszcze raz jak wygląda ciśnienie, grupa 001? Rozumiem, że jeśli ciśnienie będzie niskie to czujnik, lub nawet kompresor?

Opublikowano
16 minut temu, davis693 napisał:

Sprawdzę jeszcze raz jak wygląda ciśnienie, grupa 001

tak

Opublikowano (edytowane)

Odczyty bardzo słabe, więc zacznę od wymiany czujnika i nabicia klimy, poprosiłbym nr czujnika

final.JPG

Edytowane przez davis693
Opublikowano (edytowane)

wyglada na brak czynnika ale moze byc tez uszkodzony czujnik który podaje złe wskazania

daj nr VIN to Ci wszystko napisze

 

nr czujnika - 4H0 959 126 B

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Czynnika nikt nie uzupełniał od kilku lat :D, więc to też może być powodem. Czy da rade sprawdzić czy jest czynnik przez kompa, czy trzeba go spuścić? Za tydzień jadę na serwis więc się okaże, przy okazji podałbyś numery rolki z napinaczem paska wielorowkowego, bo muszę wymienić wraz z paskiem.

VIN: WAUZZZ8K2CA019250

Dzięki!

Opublikowano
25 minut temu, davis693 napisał:

Czynnika nikt nie uzupełniał od kilku lat :D, więc to też może być powodem. Czy da rade sprawdzić czy jest czynnik przez kompa, czy trzeba go spuścić? Za tydzień jadę na serwis więc się okaże, przy okazji podałbyś numery rolki z napinaczem paska wielorowkowego, bo muszę wymienić wraz z paskiem.

VIN: WAUZZZ8K2CA019250

Dzięki!

najpierw zapodaj czynnik w odpowiedniej ilosci

Opublikowano

Takie szybkie pytanie, jako że sprężarka się nie uruchamia.
Błędy pokazuje dwa, tak jak w większości przypadków (256 / 457)  - ale... Miałem uszkodzoną wtyczkę od czujnika ciśnienia.

Ostatni raz jak używałem klimy w tamtym roku wszystko było w porządeczku.
Dziś po poprawieniu wtyczki, okazuje się że wyrzuca dwa błędy i klima nie startuje.

IMG-20200409-180750.jpg

Niestety nie sprawdziłem czy błędy były wcześniej, także tutaj dałem trochę ciała.

Czy jest możliwe że:

- jak wtyczka była uszkodzona to w czujniku doszło do zwarcia - między pinami było dość mocno zaśniedziałe; (bezpiecznik jest OK);

- przez wlutowanie nowych przewodów zmieniła się oporność i źle pokazuje dane;

- pomimo wyciągnięcia czujnika z wtyczki pokazuje dalej te same błędy  (256 / 457);

- jeżeli było zwarcie to ominęło bezpiecznik i poszło na moduł;

Z góry dzięki za sugestie.
Nowy czujnik już zamówiłem, może jutro uda się pożyczyć od znajomego żeby zrobić szybki test.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...