Skocz do zawartości
IGNOROWANY

19,tdi 115KM AJM - vacum pompa jakie ciśnienie


ynos

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

ma problemy z hamulcami - po 2-4 naciśnięciach pulsacyjnych pedał robi się twardy, płytki i hamulce prawie w ogóle nie są skuteczne. Z pompy vacum na obrotach silnika 0.9 mam ciśnienie 0.45 - czy ktoś wie jakie ciśnienie powinna dawać sprawna pompa i czy jest jakiś sposób na jej naprawę?

Wycieków brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze bedzie robil sie twardy pedal hamulca jak go kilka razy nacisniesz. po nocy masz miekki czy twardy pedal hamulca? jak miekki nie masz sie chyba czym martwic ... na wyzszych obrotach dobrze Tobie pompuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jak miekki nie masz sie chyba czym martwic ... na wyzszych obrotach dobrze Tobie pompuje...

po nocy jak włączę zapłon to pedał o czywiście opada = serwo sprawne ale po 2-4 naciśnięciach hamulec robi się twardy i prawie 0 siły hamowania - czyli jest czym się martwić.

Vacum na wolnych obrotach daje -.85 do -0.9 więc zakładam, że jest sprawne, tylko nie wiem dlaczego przed N75 mam tylko -0.3. Czyżby n18 n235 puszczały ciśnienie pompowane przez vacum i to już nie docierało na turbo?

Dziwne ale jak zostawię na vacum tylko serwo hamulców to daje radę i pedał nie twardnieje. Jak podłączę cały system podciśnieniowych wężyków to zaczyna się problem z twardym hamulcem.

---------- Post dopisany 29-04-2013 at 21:06 ---------- Poprzedni post napisany 24-04-2013 at 14:54 ----------

czy nikt nie naprawiał vacum, ewentualnie, czy istnieje możliwość naprawy zaworu podciśnieniowego pomiędzy zbiornikiem cieczy chłodzącej, a filtrem paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam sobie odpowiedziałeś gdzie masz problem. Potrzebny Ci vacuumetr i sprawdzaj gdzie masz nieszczelność, podejrzani to n75 i n18 oraz ten od klapy gaszącej + wszystkie połączenia do nich i dalej do elementów wykonawczych. Sprawdź też końcówki wężyków na wejściach do egr, turbo i klapy gaszącej, jak trzeba obetnij, one na zgięciach lubią parcieć i puszczać. Sprawdź też krócieć na wyjściu z vacuum pompy, lubi się wyrabiać i puszczać.

Nie wiem co ma mieć wspólnego zawór zwrotny paliwa z vacuum...

Poza tym jeśli masz B6 to nie jest to AJM, chyba że coś rzeźbiłeś przy nim

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ma mieć wspólnego zawór zwrotny paliwa z vacuum...

Poza tym jeśli masz B6 to nie jest to AJM, chyba że coś rzeźbiłeś przy nim

Powodzenia.

mam B5 AJM, zawór pomiędzy zbiornikiem cieczy chłodzącej, a filtrem paliwa ma tyle wspólnego, że jest podpięty do układu podciśnienia i zastanawiam się jaka jest jego konstrukcja - bo po podłączeni go do obiegu podciśnienie się zmniejsza o wartość 0.2. czy można go naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie popraw tytuł, bo ja odpowiadam Ci jak jest w B6, a tam takiego elementu nie ma. W B5 jest chyba podgrzewacz paliwa na filtrze i sterowany podciśnieniem, zapewne możesz go na próbę odłączyć i zaślepic rurkę, w lato raczej nie jest niezbędny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie popraw tytuł, bo ja odpowiadam Ci jak jest w B6, a tam takiego elementu nie ma. W B5 jest chyba podgrzewacz paliwa na filtrze i sterowany podciśnieniem, zapewne możesz go na próbę odłączyć i zaślepic rurkę, w lato raczej nie jest niezbędny

sorry za pomyłkę-poprawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nie chcę zakładać nowego tematu i zapytam tutaj.Ma problem z pompą vacum.Ropa leje się z sławnego króćca i auto zapala po 2-4sek. kręceniu a wcześniej paliło na dotyk,korekcje na pompkach O.K.Zanim wymienię pompę trzeba zmierzyć ciśnienie.Na wolnych obrotach pompa z auta z opisu ma dawać ciśnienie 0.9-0.95 czy są inne wartości w AWX?Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa tandemowa , jak sama nazwa mówi , składa się z dwóch sekcji.

Jedna odpowiada za wytwarzanie podciśnienia na potrzeby wspomagania hamulcy i sterowania osprzętem silnika.

Prawidłowa wartość podciśnienia to od -0,8 do -1 bara

Druga sekcja odpowiada za podawanie paliwa pod odpowiednim ciśnieniem do magistrali w głowicy, zasilającej w paliwo pompowtryski.

Tutaj prawidłowe wartości ciśniena w zależności od obrotów silnika wynoszą ( jeżeli dobrze pamiętam :decayed: ) od 4 do 12 barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...