Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP z 1.8 na 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Komp tez przekładasz i sterowanie silnika (elektryka)?? Proszę podaj koszty takiej operacji orientacyjne, zakładając posiadanie wcześniejsze kompletnego angola.

4-5 k za all :wink:

Opublikowano

Parę fotek z operacji

20130501104543.th.jpg a41b.th.jpg 94298250.th.jpg 48496445.th.jpg 27178599.th.jpg 32463071.th.jpg 89519094.th.jpg

adr1m.th.jpg adr2n.th.jpg adr3.th.jpg

---------- Post dopisany 24-05-2013 at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany 12-05-2013 at 19:37 ----------

A więc tak, silnik już w budzie i już podłączony. Śmiga miodzio. Sporo pierdołów jeszcze do ogarnięcia ale to z czasem.

Opublikowano

No i super, z czym miałeś najwięcej problemów? Ja gdybym był na twoim miejscu to chyba w trochę inny kierunek bym poszedł, 1.8tq i przerzucił kierownice i deche z twojego do angola, ale tam też byłoby kombinacji:wink:

Opublikowano
No i super, z czym miałeś najwięcej problemów? Ja gdybym był na twoim miejscu to chyba w trochę inny kierunek bym poszedł, 1.8tq i przerzucił kierownice i deche z twojego do angola, ale tam też byłoby kombinacji:wink:

Co do przeróbki anglika na eu to powiem tak, jak się wcześniej tego nie robiło to roboty jest od c**ja więc nie wiem czy dałbym radę. Po za tym znaleźć anglika z silnikiem 1,8T w dobrym stanie i w dobrych pieniądzach w jakiejś okolicy... Powiem tak, ja szukałem 1,5 roku. Jak coś było ciekawego to schodziło na pniu. Czasem coś tam się pojawiło, ale nie pojadę oglądać anglika na drugi koniec polski żeby się okazało że szrot.

Co do samego SWAPa to z mechaniką nie było jakiś wielkich trudności. Ja się trochę z tym bujałem bo po wyjęciu silnika rozebrałem go do gołego słupka. Wszystko wymyłem i uszczelniłem. Prosta robota ale czasochłonna.

Elektrykę zleciłem na zewnątrz. Koleś podłączył mi wiązkę w kokpicie + zegary itp żeby to wsio chodziło za 300 zł. Do tego dostałem od niego schematy z których korzystał więc w moim przypadku nie opłacało się siedzieć i samemu się w to bawić bo zmarnowałbym z miesiąc na to.

Oczywiście po drodze wyskoczyło kilka niespodzianek. A to okazało się że wzmocnienie do którego montowany jest alternator i pompa wspomagania jest nieco inny i nie było opcji przykręcenia pompy wspomagania. Więc trzeba było go zwalić i założyć mój itp. Takie drobiazgi przez które traciło się czas. Dzień zmarnowałem też na upchanie elektronicznego pedała gazu od angola, no ale się udało i zaoszczędziłem 200 zł :)

Mechanika generalnie do ogarnięcia jeśli ktoś choć trochę grzebał przy silnikach. Gorzej z elektryką bo w moim przypadku.

Opublikowano

To jaki tam teraz silnik siedzi, awt? Dobrze że pedał na potencjometrze te przepustnice są chyba lepsze jeśli chodzi o stabilność obrotów. Też niedawno te wzmocnienie z pod alternatora zrzucałem:wink:

Opublikowano

APU. Czy lepsze, gorsze to nie wiem. Bynajmniej silnik trzyma za***iście obroty, żadnych falowań itp. Jutro może siądę i podłącze gaz a potem powoli będę się bawił z resztą. PS: te kubełkowe fotele są za***iste :)

Opublikowano
No i super, z czym miałeś najwięcej problemów? Ja gdybym był na twoim miejscu to chyba w trochę inny kierunek bym poszedł, 1.8tq i przerzucił kierownice i deche z twojego do angola, ale tam też byłoby kombinacji:wink:

w takim przypadku jest strasznie dużo pracy której sie raczej samemu nie ogarnie w b5 trzeba przespawać ściane grodziową rzecz raczej bardziej nie opłacalna no chyba ze faktycznie było by to upragnione Q tylko roboty strasznie dużo

Opublikowano
No i super, z czym miałeś najwięcej problemów? Ja gdybym był na twoim miejscu to chyba w trochę inny kierunek bym poszedł, 1.8tq i przerzucił kierownice i deche z twojego do angola, ale tam też byłoby kombinacji:wink:

w takim przypadku jest strasznie dużo pracy której sie raczej samemu nie ogarnie w b5 trzeba przespawać ściane grodziową rzecz raczej bardziej nie opłacalna no chyba ze faktycznie było by to upragnione Q tylko roboty strasznie dużo

Dokładnie. Nie wiem czy już prościej nie byłoby pobawić się tyłem żeby wmodzić Q.

Opublikowano

piekna robota labiel

orientujesz sie ile taki slupek caly od 1.8t wazy? albo sam blok uzbrojony 1.8/1.8t

Opublikowano

No nie powiem ci, ale całość spod maski trochę waży. Jest naprawdę sporo pierdołów. Nie wiem jak wcześniejsze 1,8T ale w APU jest naprawdę dużo rzeczy. Na przykład jakieś tłumik - kula umieszczona pod nadkolem od strony kierowcy i połączone z dolotem za pomocą przewodu.

---------- Post dopisany at 18:26 ---------- Poprzedni post napisany at 18:23 ----------

Dzisiaj wykonałem trasę do Poznania - 100 km i wszystko ok. Miło się jedzie dysponując tak dużą elastycznością :)

Opublikowano

zazdroszcze swapa... i powodzenia w modzeniu dalej... sam kiedyś myślałem ale brak miejsca na takie rzeczy mnie dyskfalifikuje Garaż plus kanał :) pozatym autko sprzedane rodzicą... ale sentyment też został... i czasem korci by się wziąść za niego:)

Opublikowano

No ja marzyłem o tym od dawna i wreszcie zrealizowałem to marzenie :)

Opublikowano
No i super, z czym miałeś najwięcej problemów? Ja gdybym był na twoim miejscu to chyba w trochę inny kierunek bym poszedł, 1.8tq i przerzucił kierownice i deche z twojego do angola, ale tam też byłoby kombinacji:wink:

w takim przypadku jest strasznie dużo pracy której sie raczej samemu nie ogarnie w b5 trzeba przespawać ściane grodziową rzecz raczej bardziej nie opłacalna no chyba ze faktycznie było by to upragnione Q tylko roboty strasznie dużo

Dokładnie. Nie wiem czy już prościej nie byłoby pobawić się tyłem żeby wmodzić Q.

żeby wmodzić Q z kolei trzeba by spawać prawie całą podłogę czyli raczej gorzej he he w tak starym aucie nie opłaca sie przerabiać tego z angola ani dokładać Q SWAP jest dobrą opcją wszystko zależy czego się oczekuje ale dokładanie q czy przekładka z angola to raczej juz nie opłacalne chyba że takie rzeczy robi się samemu :)

---------- Post dopisany at 19:11 ---------- Poprzedni post napisany at 19:09 ----------

zazdroszcze swapa... i powodzenia w modzeniu dalej... sam kiedyś myślałem ale brak miejsca na takie rzeczy mnie dyskfalifikuje Garaż plus kanał :) pozatym autko sprzedane rodzicą... ale sentyment też został... i czasem korci by się wziąść za niego:)

przy takim Swapie kanał jest pomocny ale nie koniecny można to śmiało ogarnąć w normalnym garażu bez kanału :wink:

Opublikowano
przy takim Swapie kanał jest pomocny ale nie koniecny można to śmiało ogarnąć w normalnym garażu bez kanału :wink:

No powiem ci że byłoby trudno. Poduchy skrzyni, wydech, półosie do tego wszystkiego kanał jest pomocny.

Ja przed operacją posprzątałem garaż, który jest duży ale nieźle zagracony. Wywaliłem z niego wszystko co niezbędne. Wszystkie klucze wróciły na swoje miejsce. Później wszystkie niepotrzebne w tym momencie elementy wynosiłem na strych żeby się nie zakopać. I ważna rzecz, na koniec każdego dnia sprzątałem garaż, odkładałem klucze na swoje miejsce itp, tak żeby zaczynając pracę dnia następnego nie zastanawiać co gdzie jest.

---------- Post dopisany 01-06-2013 at 00:33 ---------- Poprzedni post napisany 26-05-2013 at 19:15 ----------

Obawiałem się trochę czy graty od LPG obrobią 1,8T ale okazało się że jest miodzio. Pierwsze ustawianie po podpięciu LPG i wyszło idealnie. Autko śmiga aż miło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...