markie7 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Forumowicze! Pojawił się u mnie problem. Wraz ze wzrostem temperatury silnika obroty na biegu jałowym schodzą coraz niżej, aż w końcu silnik gaśnie. Jest to wyjątkowo denerwujące dojeżdżając do np. skrzyżowania. Silnik ma swoją dynamikę oraz paliwa spala tyle ile bozia przykazała. Ratowałem się włączając klimę! Okazuje się, że podwyższała ona obroty na tyle, że auto nie gasło i trzymało 800 obr/min. Dalej tak być nie może. Czy ktoś miał taki problem? Co o tym myślicie ? nastawnik przepustnicy ? Przepustnica ? VAG o błędach nie mówi, ale będzie musiał mi go zbadać ktoś, kto się zna na tych wszystkich parametrach itd. Pozdrawiam [1.8 125 km ARG 2000 rok]
ja74687 Opublikowano 1 Maja 2013 Opublikowano 1 Maja 2013 a masz lpg ?? czy z odpalaniem masz jakieś problemy ??
ja74687 Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 jedyny sposób to podmianka przepustnicy, zobacz jeszcze w jakim ona jest stanie czy brudna czy nie I zrób jeszcze reset ECU niewinny zabieg który nic nie kosztuje a działa cuda Po prostu odłączasz AKU na noc tylko że po podłączeniu obowiązkowa adaptacja czyli nic nie dotykając(skrzynia na luz) przekręcasz zapłon na ok 40 - 50 s. będziesz słyszał jak przepustnica pracuje po tym wyłączasz zapłon na ok 30s. i potem odpalasz silnik i daj mu pochodzić na wolnych obrotach przez ok 1 -2 min. w tym czasie mogą obroty falować tylko że jak masz lpg to nie wiem czy map nie stracisz ale zabieg czasami cuda czyni Ja miałem też problemy tylko że odpalaniem rano przepustnica czysta 0 błędów i pewnej zimniej nocy wyciągnąłem aku na noc rano podłączam adaptacja i problem znikł
markie7 Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Opublikowano 9 Maja 2013 Przepustnica wyczyszczona, przepływomierz działa prawidłowo. Lewe powietrze z serwa ? (które coś słabo pracuje)
ja74687 Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 lewe powietrze możesz posprawdzać szczególnie odmę
dam-in Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 W jaki sposób sprawdzany? Odpinałeś kostke na próbe i jeździłeś bez niego? Posprawdzaj podciśnienie- odme i przewody od ezektora, ja miałem wytarty jeden wężyk. Ten który idzie od ezektora do kolanka przepustnicy. Przepustnica wyczyszczona, przepływomierz działa prawidłowo. Lewe powietrze z serwa ? (które coś słabo pracuje)
markie7 Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Opublikowano 10 Maja 2013 Przepływomierz był sprawdzany VAGiem. Diagnosta obserwował jak zmieniają się wartości i powiedział, że ok. Faktycznie wszystko wskazuje na podciśnienie.
dam-in Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Przepływomierz był sprawdzany VAGiem. Diagnosta obserwował jak zmieniają się wartości i powiedział, że ok. Faktycznie wszystko wskazuje na podciśnienie. Mimo wszystko polecam odpiąć kostke od przepływki i pojeździć. U mnie wartości pokazywało niby dobre a przepływka była do wymiany.
markie7 Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Opublikowano 13 Maja 2013 Wymieniłem serwo bo było juz uszkodzone. Faktycznie, teraz pedał hamulca pracuje jak powinien ;p Mięciutki itd itp. ALE ... kiedy samochód próbuje już gasnąć i zaczynam wciskać pedała hamulca, obroty wracają do poprawnej wartości na jakąś chwilke! Jak to jest? czy w tym momencie serwo "porzera" lewe powietrze, które gdzieś się pojawia w instalacji ? Im silnik cieplejszy, tym zaczyna szybciej gasnąć...
ja74687 Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Sprawdź najprostszym sposobem psiuknij plakiem w okolicach dolotu jak coś się z motorem będzie działo to łapie lewe
markie7 Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Opublikowano 14 Maja 2013 kolejny NEWs ! Psikałem plakiem po wężykach podciśnienia i nic nie odkryłem. Odłączyłem aku, teraz bez adaptacji nawet na klimie gaśnie ( adaptacje robiłem "z kluczyka"). Odpiąłem sonde - zero poprawy, odpiąłem przepływke - pracuje idealnie! Tzn nie gaśnie i ma full moc (nawet nie wiedziałem że tak można szybko nim jechać;p). Czy to koniecznie oznacza przepływke ? pomimo że VAG nic nie wyrzucił ?
ja74687 Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 myślę że tak, że to już koniec przepływki, ale dobrze by było się napewno upewnić i jak byś inną podłączył
markie7 Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Opublikowano 14 Maja 2013 Wtedy miałbym sprawę jasną. Poszukam czegoś na podmiankę. A póki co dzięki kolego za podpowiedzi!
dam-in Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Kolego na 100% przepływka, miałem to samo. Chyba przyszedł już czas na przepływki w ARG
markie7 Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Opublikowano 24 Maja 2013 Problem rozwiązany... Założyłem nową przepływkę i jak ręką odjął. Wszystko wróciło do normy. Dziękuję wszystkim za porady!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się