Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyjęcie i czyszczenie kolektora ssącego w A4 B6 AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Ostatnio zabrałem się za czyszczenie EGR, po zdemontowaniu EGR zauważyłem sporo syfu w kolektorze ssącym i tu moje pytanie, gdyż miałem problem ze zdjęciem kolektora, co trzeba wyciągnąć żeby był dostęp do wszystkich śrub żeby zdjąć kolektor ssący? W AFN'ie chyba jakoś łatwiej z tym jest bo turbo jest niżej a w 1Z turbina jest trochę wysoko i to chyba właśnie ona przeszkadza. Z góry dzięki za pomoc.

---------- Post dopisany 03-05-2013 at 11:00 ---------- Poprzedni post napisany 30-04-2013 at 23:47 ----------

up

Opublikowano

Nie wiem jak możesz zdjąć kolektor,ale powiem Ci jedno,jak ładnie przeczyścisz kol i zostawisz EGR-a to ten syf powróci:wink:

Kup denaturat,podpal na 10 min,potem szmatka i do czysta lecisz:decayed:

Opublikowano

No to EGR wywalę :) Ale chciałem wyczyścić ten kolektor bo tam jest masa syfu ;/

---------- Post dopisany 07-05-2013 at 08:53 ---------- Poprzedni post napisany 03-05-2013 at 12:29 ----------

Nikt nigdy nie czyścił kolektora? ;/

Opublikowano

Czyczenie w 1z nie jest takie przyjemne - trzeba zdemontować turbinę. Najgorsze są trzy śruby 12-kątne pod kolektorem wydechowym.

Trochę nad tym schodzi ale dasz radę.

Po wyjęciu kolektora, jeżeli jest dużo zabrudzeń proponuje je usunąć wpierw mechanicznie a później środkiem do czyszczenia kominków. Wypalanie to przedostatni etap, na samym końcu znowu środek do czyszczenia i przepłukanie wodą.

Opublikowano

Da się bez wyciąganie innych podzespołów? Mam dostęp do sporego zestawu kluczy, ale z tego co widziałem 2 skrajne śruby dałoby się odkręcić, problem byłby z tymi środkowymi

Opublikowano

Jeżeli tam jest tak samo jak w AHU to da się to zrobić bez zrzucania turbiny.

A jak masz już kolektor w rękach to wlewasz benzyny/rozpuszczalnika i podpalasz. Na początku będzie się długo paliło, jak zgaśnie, podlej znów beny i podpal. I powtarzaj tą czynność do czasu aż wlejesz benzynę a ona się szybko wypali. Potem bierzesz wiertarkę i kilka starych linek metalowych (takich od hamulca czy przerzutek rowerowych), strzępisz je, zakładasz na wiertarkę, linki w kolektor i odpalasz wiertarkę i masz czyściutki kolektor. Zobaczysz ile syfu tam było... No i zaślepienie EGR a najlepiej jego całkowite usunięcie obowiązkowe. Potem składasz na nowych uszczelkach, których łączny koszt nie powinien przekroczyć 20 zł i gitara.

Opublikowano

McCoob mi głównie chodziło o wyciągnięcie kolektora, co trzeba zdemontować żeby można go było wyciągnąć. Z wyczyszczeniem dam sobie radę, ale dzięki i tak za info ;)

Opublikowano

Dobre klucze są konieczne przy jakiejkolwiek naprawie/rezaniu :wink:

Opublikowano

no tak, klucze mam, ale z tego co widziałem to dam jest bardzo ograniczony dostęp do kolektora, ale obczaje to jeszcze raz przy próbie rozbiórki :P

Opublikowano

Wiem, że kosztują. Mam dostęp do 2 walizek toptula i do tego wózek narzędziowy też toptula także nimi chyba dam radę

Opublikowano

Dasz rade .Tylko musisz umiejętnie tam poprzekładać te narzedzia .Ja używałem takiej końcówki do załamań,niewiem jak ona sie nazywa.A i żeby sie dostać do 1 śruby to musisz odkręcić osłone kolektora,aluminiową.A te dwie środkowe śruby to też sie da odkręcić tylko musisz na wyczucie w nie kluczem trafić.i te wszystkie osłony od turbiny wcześniej pozdejmować.

Opublikowano

Chyba jednak trzeba turbine wyciągnąć, ostatnio próbowałem wyciągnąć kolektor i jest ciężko, została mi do odkręcenia 1 śruba do której jest ciężki dostęp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...