Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wypada rura ciśnieniowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pojawił mi się problem, że podczas jazdy spadła mi rura ciśnieniowa - kiedyś wcześniej się to zdarzyło ale po spięciu było OK. Połączenie rury ciśnieniowej z wężem jest na zapinkę i on nie trzyma - przy wysokich obrotach wypada-wyrobione zaczepy na rurze. Poskładałem to na opaskach ale bardzo tymczasowe rozwiazanie.

Prośba o pomoc, czy ktoś zna sposób na poskładanie stałe sposobem garażowym czy to tylko wymiana w chodzi w grę? Posiada ktoś używkę- jaka cena?

rura_ci_nieniowa.jpg

pzdr

Opublikowano

Nowa ok 380zł jak się nie myle bo pare miesiecy temu sprawdzałem.

Opublikowano

Ja mam na zbyciu jak chcesz. :)

Opublikowano

Jak jezdzic nie da się w tej chwili to mozesz szybkiego patenta zrobic. 2 blachowkrety wkrecic z jednej i drugiej strony, wyskakiwac nie bedzie i jezdzic do czasu jak kupisz drugą. Sposób sprawdzony.

Opublikowano

teraz mam na opaskach - dwie na końcówkach rur - wokół spinki i dwie trzymające je przy rozprężaniu węży

nie chcę nic dziurawić - bo dziurą będzie ciśnienie wychodzić.

bardziej chodziło mi o sposób garażowy - obejma albo coś na kształt dużej terokurczliwej spinki

Opublikowano

Czy są jakieś objawy jeżeli na tych rurach pojawia się nieszczelność ?

Opublikowano
Czy są jakieś objawy jeżeli na tych rurach pojawia się nieszczelność ?

Auto bedzie kopcić i straci MOC :wink:

Opublikowano

Dokładnie! spadek mocy że ledwo co jedzie i czarna chmura z tyłu! Później trzeba kilkanaście razy dobrze przegazować żeby zaczęło normalnie kopcić z tyłu

Opublikowano

Mam podobny problem. Kierunkowskaz mi nie łączył przedni więc otwieram maskę żeby spróbować kablami ruszyć, a tu widzę że zsuwa się wąż z rury ciśnieniowej, całkiem nie zleciał ale nieszczelność jest jutro będę z tym walczył. Nie samo jednak zsuwanie się węża mnie martwi, ale to że z tej nieszczelności olej taki czarny (mocno przerobiony) cieknie, czy to normalne??

Opublikowano
Mam podobny problem. Kierunkowskaz mi nie łączył przedni więc otwieram maskę żeby spróbować kablami ruszyć, a tu widzę że zsuwa się wąż z rury ciśnieniowej, całkiem nie zleciał ale nieszczelność jest jutro będę z tym walczył. Nie samo jednak zsuwanie się węża mnie martwi, ale to że z tej nieszczelności olej taki czarny (mocno przerobiony) cieknie, czy to normalne??

Tak, to normalne także nie przejmuj się chyba, że olej leci ciurkiem :wink:

Opublikowano

Ciurkiem to nie, tylko trochę się poci. W dzień to dużo lepiej wyglądało, wczoraj wieczorem palcem przejechałem akurat po mokrym i się trochę przestraszyłem.

Co to zsuwającego się węża to zawleczka z jednej strony spadła. Poprawiłem ale szału nie ma wydaje mi się, że ten wąż nie przylega jak należy do rury ciśnieniowej, pewnie rozciągnął się od czasu gdy zaczął się zsuwać z jednej strony.

Po tej mojej naprawie pojechałem w trasę i miałem dziwny przypadek nagłej straty mocy. Jadę dość szybko i (na szczęście pod sam koniec) wyprzedzania sznureczka tirów czuje brak "mocy" obroty spadły do ok 1700. Żadnych alarmów, wszystko niby jedzie ale nie mogę auta wkręcić na obroty, gaz do podłogi a obroty do 2000 nie dochodzą. Pomęczyłem się tak kilka kilometrów poprawy brak, stwierdziłem że ten wąż pewnie całkiem spadł, ale auto ani nie dymiło ani spalanie na kompie nie było duże. Zgasiłem auto, wąż w porządku, pod maską nic podejrzanego. Po odpaleniu wszystko ok, na obroty się wkręca i do końca trasy przez 100 km jak gdyby nigdy nic. Co to mogło być ?? Jak dla mnie archiwum X, Strach wyprzedzać, gdyby się to miało powtórzyć :/

Opublikowano

u mnie przy spadnięciu rury - dość głośny dzwięk - i praktycznie zaraz czarny dym za mną.

a rura zsuwała sie w miejscu spinki ? - jak na obrazie z etki? bo mnie po pierwszym "spadnięciu" rury mineło z 3-4 miesiac...do niedawna

Opublikowano

Tak, zsuwał się wąż idący do intercoolera na połączeniu z rurą wysokociśnieniową bo spinka się zsunęła (nie wiedzieć jak) z jednej strony , tyle że mi całkiem nie spadła jedynie się przekrzywiła ale objawów żadnych nie miałem i jak pisałem zobaczyłem to przez przypadek. Natomiast dzisiejszy przypadek mnie zadziwił i zastanawiam się czy delikatna nieszczelność na tym połączeniu mogła mieć takie objawy. Po spadku mocy żadnego dymu, a silnik to ciszej chodził bo turbo nie chodziło poniżej 2000 których nie mogłem osiągnąć.

Opublikowano

samo zsunięcie nie ma takich objawów...u mnie zsuniecie jest co pewien czas, bo rury złączone na spinkach -trytytkach- chwilowo bo szukam innej rury a czasu zawsze brakuje. to zsunięcie nie ma wpływu na Twoje zdarzenie..a co to jest, musisz bardziej doświadczonych i mądrzejszych pytać :hi:

Opublikowano

Dla oszczędnych ... Przekręć blachowkrętem będzie ok i nie myśl że to odpadnie bo nie ma opcji... tak jeździ wiele aut i jeszcze nigdy nie słyszałem żeby komuś coś się stało. Sam tak śmigam i wiem i jestem nawet pewien że nie ma opcji aby było coś nie halo :) a wystarczy 1 sztuka dla usztywnienia .

Opublikowano

Nie będzie nic uciekać a wymiar to jaki chcesz :) może być taki sam jak masz np na czujniku ciśnienia doładowania :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...