Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowanie centralnego zamka


jerzu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem. Mam zakodowane zamki tak, aby zamykały się same po przekroczeniu odpowiedniej prędkości, niestety jak zatrzymam się to otwierają się tylko drzwi z przodu i bagażnik, żeby otworzyć drzwi pasażerów muszę otworzyć je ze scyzoryka. Tak samo jak chcę kogoś wpuścić do tyłu nie gasząc silnika to nie mogę ich również otworzyć z guzika w środku, tylko ze scyzoryka... Ma ktoś jakiś pomysł? Podejrzewam, że trzeba zmienić kodowanie, ale na jakie?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję bardzo, tylko czy selektywne otwieranie drzwi w tym kodowaniu, to to co mnie tak wkurza? Spotkał się ktoś z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

====> http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-lista-modulow-komfortu-opisem-funkcji-114454/index52.html

Kodowanie modułu komfortu

Wybieramy opcję CODING 07 (aby aktywować dane funkcje dodajemy do siebie poniższe wartości i ich sumę zapisujemy jako kodowanie sterownika):

+1 – aktywacja alarmu (wersja dla UK i Irlandii)

+2 – potwierdzenie aktywacji/deaktywacji alarmu przez odpowiednią sygnalizację diody w drzwiach kierowcy

+4 – selektywny centralny zamek (podczas otwierania auta z pilota, jedno naciśnięcie przycisku otworzy tylko drzwi kierowcy, klapkę wlewu paliwa i wyłączy funkcję SAFE - drugie naciśnięcie otworzy pozostałe drzwi oraz odblokuje zamki maski i bagażnika)

+8 – aktywacja alarmu

+16 – blokada zamka klapy bagażnika po przekroczeniu 5km/h (zamek odblokuje się automatycznie po zwolnieniu poniżej 5km/h)

+32 – blokada zamków wszystkich drzwi po przekroczeniu 10km/h (zamki zostają otwarte dopiero po wyjęciu kluczyka z zapłonu, bądź przez manualne otworzenie drzwi przy pomocy przycisków zamka centralnego w tapicerce drzwi kierowcy)

+64 – aktywacja dodatkowych funkcji modułu komfortu (możliwość otwierania/zamykania szyb oraz szyberdachu przy pomocy zamka w drzwiach i pilota)

+128 – pojazd z kierownicą po prawej stronie

+256 – aktywacja czujników zbicia tylnych bocznych szyb (tylko dla nadwozia Avant wyposażonego w fabryczny alarm)

+512 – potwierdzenie udanego zamknięcia wszystkich zamków przy pomocy pilota przez pojedyncze mrugnięcie kierunkowskazami

+1024 – dodatkowe potwierdzenie aktywacji alarmu przez pojedynczy sygnał dźwiękowy z syreny alarmu

+2048 – zasady dot. zasilania podnośników szyb (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki podnośniki szyb będą zasilane jeszcze przez 10 minut lub do czasu aż nie zostaną otwarte drzwi)

+4096 – dodatkowe funkcje przeciwwłamaniowe W przypadku otwierania auta kluczykiem zostaną odblokowane tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi i zamki zostaną odblokowane po włączeniu zapłonu. W przypadku gdy auto posiada fabryczny alarm po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem – zapłon musi zostać włączony w ciągu 15 sekund (w przeciwnym przypadku nastąpi wyzwolenie alarmu).

+8192 – wyłączenie funkcji SAFE (tylko dla USA i Kanada – wersje samochodów przeznaczone na ten rynek mają tylko jeden silnik w zamku, pozostałe auta mają dwa – jeden zamyka zamek a drugi aktywuje funkcję SAFE czyli brak możliwości odblokowania auta z wewnątrz - włącznik w tapicerce drzwi kierowcy - po zamknięciu samochodu pilotem lub kluczykiem)

+16384 – informacja dla silników szyb o zamontowanych szybach dwuwarstwowych

Adaptacja modułu komfortu

Wariant modułu komfortu – ADAPTATION 10, kanał 61:

0 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce

1 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w korbach

2 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce

3 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w korbach

Aktywacje poszczególnych opcji komfortu – ADAPTATION 10, kanał 62:

+1 – Komfortowe zamykanie szyb pilotem

+2 – Komfortowe otwieranie szyb pilotem

+4 – Komfortowe zamykanie szyb kluczykiem

+8 – Komfortowe otwieranie szyb kluczykiem

+16 – Komfortowe zamykanie szyberdachu pilotem

+32 – Komfortowe otwieranie szyberdachu pilotem

+64 – Komfortowe zamykanie szyberdachu kluczykiem

+128 – Komfortowe otwieranie szyberdachu kluczykiem

FAQ - najczęściej zadawane pytania:

1. Jak odpowiednio zakodować MK?

Najlepiej po prostu nie bawić się z obecnym kodowaniem tylko przeliczyć sobie wybrane funkcje od początku i wyliczoną wartość zapisać w MK jako jego nowe kodowanie. Nieco wyżej macie listę funkcji które można uruchomić (to ta pierwsza i najdłuższa ---> CODING). Zacznę od tego, że funkcję dostępną dzięki wartości 4096 wybieramy ZAWSZE!!! Z kolei 8192 tylko wtedy jeśli nasze auto zostało sprowadzone z USA. Wartości 128 użyjemy tylko wtedy jeśli nasze auto ma kierownicę po prawej stronie (ta funkcja odpowiada np. za prawidłowe wskazanie otwarcia drzwi na komputerze pokładowym).

Aby ułatwić Wam całą pracę zaproponuję wartość 6722 jako nasze kodowanie wyjściowe. Zatem jako podstawowe funkcje wybrałem 2 + 64 + 512 + 2048 + 4096. Tym samym uruchomiłem diodę sygnalizacyjną w tapicerce drzwi pasażera, funkcje komfortowe takie jak centralny zamek i otwieranie/domykanie szyb z pilota, mrugnięcie kierunkami jako potwierdzenie zamknięcia/otwarcia auta oraz pozostawienie zasilania w drzwiach mimo wyjęcia kluczyka z zapłonu.

Teraz zastanowimy się jakie jeszcze funkcje chcemy dodać. Zostały nam:

- 4 czyli selektywny zamek

- 16 czyli zamykanie zamka klapy po przekroczeniu 15km/h

- 32 czyli zamykanie zamków drzwi po przekroczeniu 15km/h

Specjalnie nie ująłem ich w kodowaniu "podstawowym" ponieważ jeśli auta używa tylko jedna osoba - potrafią nieźle drażnić. Proponuję najpierw zakodować sobie te funkcje na próbę a potem zdecydować, czy rzeczywiście są nam potrzebne. Adekwatnie jak wyżej: 4 + 16 + 32 = 52 czyli 6722 + 52 = 6774.

I teraz... jeśli nasze auto posiada fabryczny alarm - dodajemy odpowiednie wartości aby go uruchomić a zatem: 8 + 256 + 1024 = 1288 czyli do obecnego kodowania 6774 dodajemy 1288 co daje nam razem 8062.

Jeśli zdecydujemy się wykodować którąś z funkcji - po prostu odejmujemy jej wartość od wartości kodowania i wynik tej operacji zapisujemy jako nowe kodowanie (dla przykładu - dodaliśmy wszystkie dodatkowe funkcje poza alarmem czyli mamy 6774 i wkurza nas zamykanie drzwi po przekroczeniu 15km/h... Od 6774 odejmujemy 32 co daje nam 6742 i to jest nasze nowe kodowanie). Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości - zawsze wyliczacie kodowanie od nowa korzystając z listy powyżej. Wogóle nie zwracajcie uwagi na aktualne kodowanie - z mojego punktu widzenia jest ono po prostu nie istotne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam problem, mam teraz kodowanie 7008 i nie chce mi przyjąć żadnego innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policz od nowa i jazda

jak coś to zawsze możesz zakodować 7008

w module można kombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz (wrclaguna) orientujesz sie jak to zrobic w polo 9n z 2009r? czy to te same procedury co opisales tutaj? chcialbym Tesciowi zmienic kodowanie centralnego zamka ( przydziobalbym troszke ) a chodzi o to ze gdy otwiera auto, otwieraja sie tylko drzwi kierowcy, po ponownym nacisnieciu guzika otwierania otwiera sie reszta. chcialbym to zmienic by za pierwszym razem otwieralo sie cale auto.

P.S.

Ale wątek stworzyles :) chyba zmienie na b8 :P

http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-133/vcds-vag-com-kodowania-238118/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam wielki problem ostatnio montowałem manetkę fis i odpiąłem akumulator wszytsko ładnie podłączyłem manetkę zakodowałem , czujnik płynu sprysków zmasowałem , wszytsko ładnie działa tylko jest jeden problem , po odłączaniu akumulatora nie działa centralny ;/ próbowałem zakodowac go na wszytskie możliwe sposoby , jedyne czego nie stosowałem to kodowania za pomocą dwóch kluczyków bo niestety posidam tylko jeden, przeszukałem całe forum i nie znalazłem odp , jeżeli vagiem nie daję rady to co teraz ? dodam tylko ze pilot reaguje w vagu ... ale nic pozatym;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odpala a nie dziala centralny z pilota? Wsadz kluczyk do stacyjki zalacz zaplon, otworz, zamknij auto i powinno byc siii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sily. Musisz tak zakodowac. Otworz auto z kluczyka. Moze wkladka zamarzla. Pozniej kluczyk w stacyjke. Sprobuj na zaplonie i bez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmostkowałeś lub podałeś jakiegoś stałego + do + po zapłonie wtedy jest taka sytuacja jak byś miał kluczyk w stacyjce i pilot wtedy nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem nastąpił kiedy odłąyczyłem akumulator .... od tamtej pory pilot nie reaguje , próbowałem vagiem kodowac ,według vaga się zakodował ale i tak pilot nie reaguje , wkładka nie zamarzła bo przecież to nastąpiło po odpięciu akumulatora .. nie wiem co może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

====> http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-lista-modulow-komfortu-opisem-funkcji-114454/index52.html

Kodowanie modułu komfortu

Wybieramy opcję CODING 07 (aby aktywować dane funkcje dodajemy do siebie poniższe wartości i ich sumę zapisujemy jako kodowanie sterownika):

+1 – aktywacja alarmu (wersja dla UK i Irlandii)

+2 – potwierdzenie aktywacji/deaktywacji alarmu przez odpowiednią sygnalizację diody w drzwiach kierowcy

+4 – selektywny centralny zamek (podczas otwierania auta z pilota, jedno naciśnięcie przycisku otworzy tylko drzwi kierowcy, klapkę wlewu paliwa i wyłączy funkcję SAFE - drugie naciśnięcie otworzy pozostałe drzwi oraz odblokuje zamki maski i bagażnika)

+8 – aktywacja alarmu

+16 – blokada zamka klapy bagażnika po przekroczeniu 5km/h (zamek odblokuje się automatycznie po zwolnieniu poniżej 5km/h)

+32 – blokada zamków wszystkich drzwi po przekroczeniu 10km/h (zamki zostają otwarte dopiero po wyjęciu kluczyka z zapłonu, bądź przez manualne otworzenie drzwi przy pomocy przycisków zamka centralnego w tapicerce drzwi kierowcy)

+64 – aktywacja dodatkowych funkcji modułu komfortu (możliwość otwierania/zamykania szyb oraz szyberdachu przy pomocy zamka w drzwiach i pilota)

+128 – pojazd z kierownicą po prawej stronie

+256 – aktywacja czujników zbicia tylnych bocznych szyb (tylko dla nadwozia Avant wyposażonego w fabryczny alarm)

+512 – potwierdzenie udanego zamknięcia wszystkich zamków przy pomocy pilota przez pojedyncze mrugnięcie kierunkowskazami

+1024 – dodatkowe potwierdzenie aktywacji alarmu przez pojedynczy sygnał dźwiękowy z syreny alarmu

+2048 – zasady dot. zasilania podnośników szyb (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki podnośniki szyb będą zasilane jeszcze przez 10 minut lub do czasu aż nie zostaną otwarte drzwi)

+4096 – dodatkowe funkcje przeciwwłamaniowe W przypadku otwierania auta kluczykiem zostaną odblokowane tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi i zamki zostaną odblokowane po włączeniu zapłonu. W przypadku gdy auto posiada fabryczny alarm po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem – zapłon musi zostać włączony w ciągu 15 sekund (w przeciwnym przypadku nastąpi wyzwolenie alarmu).

+8192 – wyłączenie funkcji SAFE (tylko dla USA i Kanada – wersje samochodów przeznaczone na ten rynek mają tylko jeden silnik w zamku, pozostałe auta mają dwa – jeden zamyka zamek a drugi aktywuje funkcję SAFE czyli brak możliwości odblokowania auta z wewnątrz - włącznik w tapicerce drzwi kierowcy - po zamknięciu samochodu pilotem lub kluczykiem)

+16384 – informacja dla silników szyb o zamontowanych szybach dwuwarstwowych

Adaptacja modułu komfortu

Wariant modułu komfortu – ADAPTATION 10, kanał 61:

0 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce

1 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w korbach

2 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce

3 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w korbach

Aktywacje poszczególnych opcji komfortu – ADAPTATION 10, kanał 62:

+1 – Komfortowe zamykanie szyb pilotem

+2 – Komfortowe otwieranie szyb pilotem

+4 – Komfortowe zamykanie szyb kluczykiem

+8 – Komfortowe otwieranie szyb kluczykiem

+16 – Komfortowe zamykanie szyberdachu pilotem

+32 – Komfortowe otwieranie szyberdachu pilotem

+64 – Komfortowe zamykanie szyberdachu kluczykiem

+128 – Komfortowe otwieranie szyberdachu kluczykiem

FAQ - najczęściej zadawane pytania:

1. Jak odpowiednio zakodować MK?

Najlepiej po prostu nie bawić się z obecnym kodowaniem tylko przeliczyć sobie wybrane funkcje od początku i wyliczoną wartość zapisać w MK jako jego nowe kodowanie. Nieco wyżej macie listę funkcji które można uruchomić (to ta pierwsza i najdłuższa ---> CODING). Zacznę od tego, że funkcję dostępną dzięki wartości 4096 wybieramy ZAWSZE!!! Z kolei 8192 tylko wtedy jeśli nasze auto zostało sprowadzone z USA. Wartości 128 użyjemy tylko wtedy jeśli nasze auto ma kierownicę po prawej stronie (ta funkcja odpowiada np. za prawidłowe wskazanie otwarcia drzwi na komputerze pokładowym).

Aby ułatwić Wam całą pracę zaproponuję wartość 6722 jako nasze kodowanie wyjściowe. Zatem jako podstawowe funkcje wybrałem 2 + 64 + 512 + 2048 + 4096. Tym samym uruchomiłem diodę sygnalizacyjną w tapicerce drzwi pasażera, funkcje komfortowe takie jak centralny zamek i otwieranie/domykanie szyb z pilota, mrugnięcie kierunkami jako potwierdzenie zamknięcia/otwarcia auta oraz pozostawienie zasilania w drzwiach mimo wyjęcia kluczyka z zapłonu.

Teraz zastanowimy się jakie jeszcze funkcje chcemy dodać. Zostały nam:

- 4 czyli selektywny zamek

- 16 czyli zamykanie zamka klapy po przekroczeniu 15km/h

- 32 czyli zamykanie zamków drzwi po przekroczeniu 15km/h

Specjalnie nie ująłem ich w kodowaniu "podstawowym" ponieważ jeśli auta używa tylko jedna osoba - potrafią nieźle drażnić. Proponuję najpierw zakodować sobie te funkcje na próbę a potem zdecydować, czy rzeczywiście są nam potrzebne. Adekwatnie jak wyżej: 4 + 16 + 32 = 52 czyli 6722 + 52 = 6774.

I teraz... jeśli nasze auto posiada fabryczny alarm - dodajemy odpowiednie wartości aby go uruchomić a zatem: 8 + 256 + 1024 = 1288 czyli do obecnego kodowania 6774 dodajemy 1288 co daje nam razem 8062.

Jeśli zdecydujemy się wykodować którąś z funkcji - po prostu odejmujemy jej wartość od wartości kodowania i wynik tej operacji zapisujemy jako nowe kodowanie (dla przykładu - dodaliśmy wszystkie dodatkowe funkcje poza alarmem czyli mamy 6774 i wkurza nas zamykanie drzwi po przekroczeniu 15km/h... Od 6774 odejmujemy 32 co daje nam 6742 i to jest nasze nowe kodowanie). Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości - zawsze wyliczacie kodowanie od nowa korzystając z listy powyżej. Wogóle nie zwracajcie uwagi na aktualne kodowanie - z mojego punktu widzenia jest ono po prostu nie istotne...

Czy te kodowania można zastosować w A4 B5 lub w Pasacie B5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Chce zakodować moduł komfortu 8E0 959 433 AR obecnie posiadam kod 06912 a potrzebuje wbić 6758 i nie che zmienić czy coś źle robię ?Kod zmieniam w software coding nie w work shop code prawda?I pytanko co oznacza ta druga wartość i do czego jest ten work...

Koduje tak...
46 cetn.conv
recode 7
software coding wpisuje wartosc 06758
obecna mam 06912 i nie zmienia mi tej wartosc co zle robie?
Dzieki

Czy może ktoś pomóc w tej sprawie?

Edytowane przez Kaczmar83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy pacjent a4b6 avant posiada włączona funkcje selektywnego centralnego zamka kodowanie 63351 w coding 07. Chce to wylaczyc bo juz 2 razy bylem zmuszony wymienic klamke. Zmiana wartosci na 63347 nic nie daje. prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...