Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luzuje sie pasek rozrzadu


audison88

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny problem polega na tym ze pewnego dnia zajrzałem do rozrządu który oczywiście był wymieniony dwa miesiące temu i pasek jest lekko lużny ale wystarczy ,że auto odpale i zgasze to pasek się naciąga prawidłowo. Zaczołem zwracać na to uwage i po dłuższym postoju sprawdzam naciąg pasak ale czasem jest dobrze napięty ale zdaża sie też, że się troche luzuje.

Trochę się boje i dlatego pytam was koledzy czy to normalne?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie za bardzo normalne pasek powinien być cały czas napięty, za to właśnie odpowiada napinacz hydrauliczny (hydronapinacz) :) Wymieniałeś go w ogóle ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszystko było wymienione na podzespoły INA. Ale dziwi mnie fakt ze nie zawsze tak sie luzuje:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może coś z napinaczem nie tak jest, INA i ja używam i jest napięte cały czas. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale pewnie czlowiek nie zwraca na to uwagi dopóki nie zajrzy do obudowy rozrządu sam już nie wiem zawsze biore części z pewnego sklepu i taka przypadłość. Muszę sprawdzić czy ten napinacz sie chowa na pstoju

---------- Post dopisany 14-05-2013 at 09:07 ---------- Poprzedni post napisany 13-05-2013 at 22:35 ----------

I napinacz zostaje w miejscu a pasek delikatnie nabiera luzu pomiedzy kołem rozrządu a pompą wody w tym najdłuzszym prostym odcinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zawleczki od napinacza nie wyciągałeś przed włożeniem do rozrządu? bo wyjęcie zawleczki jest jednorazowe czyli przygotowujemy sobie pasek wszystko ładnie skręcamy a na sam koniec wyciągamy zawleczkę. Też właśnie założyłem na pasku ina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było tak zrobione ale byl z powrotem cofniety napinaczi byla korekta boznaki sie rozjechaly i po ponownym ustawieniu i zwolnieniu zawleczki było juz dobrze. tylko to luzowanie:\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy rolka napinająca jest poprawnie ustawiona i dokręcona odpowiednim momentem. Szczelina na "hydronapinaczu" ma mieć 8mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i właśnie wszystko tak ustawione bo czytałem na temat napinania tego hydronapinacza i pilnowałem tego przy wymianie rozrządu. I sam sie dziwie nowe części wszystko dobrze zrobione i tak przypadek

---------- Post dopisany at 10:00 ---------- Poprzedni post napisany at 09:59 ----------

a mam takie pytanie czy jak sie cofnie z powrotem ten napinacz do pozycji zero to nic sie nie stanie czy mozna go tylko raz użyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie tylko rób to powoli i wciskaj go rolką napinającą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie tak było robione a wie może ktoś co tam jest w środku tego napinacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hydronapinaczu jest jakiś płyn zapewne, ale jeśli wciska się go z oporem, to obstawiałbym rolkę napinającą.

Robiłem rozrząd w 1.8T z 6 razy i nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W hydronapinaczu jest jakiś płyn zapewne, ale jeśli wciska się go z oporem, to obstawiałbym rolkę napinającą.

Robiłem rozrząd w 1.8T z 6 razy i nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem :decayed:

A z daleka jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawowe pytanie, jak sprawdzasz naciag i skad wnioskujesz ze jest za luzny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pomiedzy kołem rozrządu a pompą wody pasek nie jest tak napięty jak w przypadku sytuacji kiedy to przed chwilą zgaszę silnik w tedy w tym obszarze jest idealnie napięty a potem sie luzuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile tego luzu ma, jak naciskasz palcem to jak bardzo sie ugina, ile mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie takie napięcie paska jest zaraz po zgaszeniu auta a potem jak postoi kilka godzin to sie luzuje o połowe:kwasny:

---------- Post dopisany at 11:34 ---------- Poprzedni post napisany at 11:23 ----------

Na tym filmiku:

How to replace the timing belt on a 2004 VW Passat Audi 1 8L Turbo Engine Part 3 - YouTube

nie wydaje ci się ten rozrząd przestawiony na kole wałka rozrządu? u mnie te znaki się bardziej pokrywają:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kilka dni temu wymieniłem rozrząd i w związku z tym mam pytanie odnośnie działania hydronapinacza i rolki napinającej. Jak to działa. Kiedy zaczyna przeć hydronapiancz na rolkę napinjącą . Czy jak silnik jest zimny to hydronapinacz wysuwa się bardziej ( do momentu uzyskania 8mm) i dociska rolkę napinająca co skutkuje to naciąganiem paska czy odwrotnie jak silnik się nagrzewa-osiąga temperaturę roboczą to wysuwa się i napina rolke i pasek.

Dziekuje za info pzdr.

Ok juz wiem. Zdemontowałem osłonę paska i gdy silnik jest odpalony to wysuwa sie hydronapinacz a gdy gaśnie bardzo powoli się wsuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...