Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzechotka metaliczny odgłos po rozruchu 3.0 TDi


kettler102

Rekomendowane odpowiedzi

To wymiana oleju nic nie zmieni, bo ja też zmieniałem na 5W40 Motul i dalej było tak samo! :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się wysłać filmik bo nagrałem, ale niewiem jak wyslac

To jak wymiana oleju nie pomoże to co?

Edytowane przez cukier1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są sytuacje, że po wymianie rozrządu i tak po jakimś czasie zaczyna grzechotać!

A byłeś przy wymianie i widziałeś co robiono, bo może wymienili tylko napinacze górne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie przy wymianie i żałuję teraz. Będę jeździł narazie jak będzie jeszcze gorzej to wtedy będę musiał drugi raz robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I weź bądź tu mądry... Jednym nie dzwoni, a rozrząd ulega uszkodzeniu. Innym dzwoni, a dojeżdżają bez problemu do przebiegów rzędu 350-370k km. Jedni zrobią samą górę i jest cisza, inni zrobią całość i za chwile znów hałasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest chore, bo nie ma jednoznacznej teorii czy wymieniać, czy nie! :facepalm::kwasny:

no właśnie.. chociaż chcąc autem jeździć długo mając spory przebieg i tak bym wymienił, kasa nie jest straszna.

To wymiana oleju nic nie zmieni, bo ja też zmieniałem na 5W40 Motul i dalej było tak samo! :kwasny:

ale on jeździ na castrolu....

Ja przed robotą bardzo zwlekałem z wymianą oleju, był Motul LL to se myślałem pożyje. Finalnie olej wymieniłem zgodnie z planem po 17 miesiącach i 11tyś km. Kilka tygodni przed wymianą wzrosło spalanie (prawie 2L), auto zaczęło dymić i osłabło, starałem się go nie używać. Po zwaniu flaków w kanałach olejowy był jeden wielki SYF, o miskę nie pytajcie. Co się dało zostało rozebrane i wyczyszczone ręcznie, po poskładaniu świeży najtańszy olej + płukanka, zmiana oleju na właściwy + pro tec. I wszystko wróciło do normy.

Nie ważne ile się jeździ, ważne jak długo. Nie wyobrażam sobie jak można olej zmieniać co 2 lata... a znam takich co wymieniają jeszcze rzadziej.

Nie było mnie przy wymianie i żałuję teraz. Będę jeździł narazie jak będzie jeszcze gorzej to wtedy będę musiał drugi raz robić.

a o ręcznym i przeciwległym biegu pamiętałeś ? Zmień ten olej.. tańszy biznes... może tam ktoś poleciał w kulki (mi się zdarzyło)

Moim zdaniem wychodzi stara głupia szkołą "zostaw auto na biegu, ręczny zbędny", nie jedno DSG i nie jeden rozrząd na tym poległ.

Nie było mnie przy wymianie i żałuję teraz. Będę jeździł narazie jak będzie jeszcze gorzej to wtedy będę musiał drugi raz robić.

jeśli się zdecydujesz zwal szybciej górę sprawdź luz i napinacze, jak polecisz z resztą niech sprawdzą czy części zostały wymienione. Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin wiem, że na Castrolu:), ale domyślam się, że chce zmienić na inną markę i gęstość!

Ja też miałem Castrola i zmieniłem na Motul i nic to nie dało!

A też podzielam Twoje zdanie, by zajrzał na góre i sam zobaczył jak sytuacja wygląda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas pale auto na biegu jałowym i bez wciskania hamulca. Olej wymienie jak wrócę na urlop, ale pytanie na jaki? Producent kazał lać Castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o zostawanie auta na biegu, naciągasz łańcuch i wciskasz olej z napinaczy. nie tylko w TDI przez takie parkowanie lecą rozrządy i nie tylko w VAG'u. Odpalanie nie ma żadnego znaczenia.

Nie jestem miłośnikiem literatury ale nie widziałem by VAG gdziekolwiek kazał lać olej danej marki, w ASO też jest różnie... kwestia umowy. Kiedyś polski castrol był tragiczny, na kilometr było czuć rozpuszczalnik, a z wlewu między innymi spaleniznę kilka lat temu poprawili receptę i zapach już nie jest tak wyczuwalny. Z tego co mi wiadomo bazy olejowe to latria, co lina produkcji to inne parametry ile w tym prawy nie wiem (w końcu to tajemnica). Castrol produkowany na rynek niemiecki to bardzo dobry olej, ...tam obowiązują normy i nikt sobie w kulki nie leci.

Na co.. standardowo Motul, Valvoline (ostatnio są w dobrych cenach), Gulf, Millers oil czyli to co leją szkopy ;] nie jedno auto przewleczone z DE ma sympatyczne naklejki. Jak masz dojście to Castrol (z DE), jak chcesz po taniości to np shell, bardzo dobrze czyści i najtańszy w stawce.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ta grzechotka występuje tylko jak juz silnik jest zagrzany, gdy tylko chcem zapalić to słychać. Może ktoś zna w woj opolskim dobrego i uczciwego mechanika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie sprawdzić dlaczego występuje te dziwne grzechotanie.

I jak będzie trzeba to wymienić rozrzad DRUGI RAZ, gdzie około 40 tys km temu był wymieniony kompletny.

I jak będzie trzeba to wymienić rozrzad DRUGI RAZ, gdzie około 40 tys km temu był wymieniony kompletny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak chcesz sprawdzić?

Chyba, że bez wyjmowania silnika bądź skrzyni tylko górne napinacze - oczywiście wizualnie i manualnie luz łańcuchów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem dlatego pisze na forum żeby ktoś mi pomógł, to jest moje pierwsze audi chcem zrobić wszystko żeby było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sytuacja odnośnie wymiany łańcuchów, czy także wymieniałeś?

I czy sam kupowałeś kompletny rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...