Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzechotka metaliczny odgłos po rozruchu 3.0 TDi


kettler102

Rekomendowane odpowiedzi

Cena w porządku, ciekawe zatem czemu w AZ mówią, że części + robota ponad 6k. Marcin, Ty masz jakieś rabaty w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym roku też za to wszystko zapłaciłem coś koło 2700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuję w skalpie, przy czym trochę mnie wkurzyli bo szybciej miałem im dostarczyć wszystkie numery.. dla pewności bo według VIN'u mam TFSI

Dla zainteresowanych były dwa sety do 4.2 , jeden 100% ASO drugi mix z febim, okazało się że to jedno i to samo. Sprawdzali każdy numerek, zgodność 100%

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuję waszej podpowiedzi.

Właśnie jestem w trakcie wymiany napinaczy, stary zamontowany jeszcze w silniku (na razie jest zdjęta pokrywa z lewej głowicy) jest inny niż ten kupiony.

Różnica polega na tym że nowy ma tylko jeden kanalik olejowy, gdzie w starym były dwa.

Czy to wszystko jest w porządku i wynika z polepszonej konstrukcji ??

89502a8a0340329cmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Góra ma zmienione numery wiec jest inna, powinna mieć poprawioną konstytucję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najzabawniejsze jest to że wszystkie części które zostały zamówione są oryginalne - albo zalakowane w folii Audi albo ze startym znaczkiem.

Operacja przeprowadzona na czas - łańcuch na prawej głowicy luźny, lewy jeszcze ok. Łańcuch środkowy i ten od napędu pompy oleju również posiadają luz. Tak mniej więcej 2 tygodnie temu pojawił się niepokojący odgłos i dla własnego spokoju auto nie było jeżdżone.

Ori napinacze (ich data jest tożsama z datą produkcji auta) wytrzymały 270 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ładnie trzymały. Moje zamienniki tez ktoś „szlifował”.

Mnie trochę zastanawia jakość łańcucha, totalną bajką jest że wyciągają się tylko górne, robią to wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wrzucę porównawcze zdjęcie starych i nowych łańcuchów.

W serwisie cena za jeden napinacz bez rabatów to ok. 850 zł a idziesz do sklepu i dostajesz ori które muszą mieć starte znaczki w sprzedaży poza serwisowej.

Najbardziej zastanawia mnie dlaczego w napinaczach górnych zlikwidowano jeden kanał olejowy.

Marcin4x4 zmieniałeś koła zębate czy zostawiłeś stare ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zostawiłem stare, one się bardzo mało wycieraja. U mnie były praktycznie fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Marcin4x4 zmieniałeś koła zębate czy zostawiłeś stare ??
ja jeszcze mam wszystko stare :P auto stoi wybebeszone. Ale zostawiam stare są w bardzo dobrym stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały silnik wytargany na zewnątrz, gruntowne sprawdzenie czy wszystko gra.

Koła zębate też wyglądają idealnie i nie zachodzi potrzeba ich wymiany. A poza nimi kompletny rozrząd a nie tylko góra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść sobie przepustnicę i kolektor dolotowy, a jak to zdejmiesz masz dostęp do klap i tam też możesz pogrzebać.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść sobie przepustnicę i kolektor dolotowy, a jak to zdejmiesz masz dostęp do klap i tam też możesz pogrzebać.

Kolektory były czyszczone chwilę temu przy okazji wymiany cięgien ale do przepustnicy nie zaglądałem.

Czyli jesteśmy Marcin na tym samym etapie - wszystko wybebeszone :)

Dzisiaj wiozę jeszcze wtryski do sprawdzenia, wszystko siedzi ori z początku produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę też dobrze przesmarować.

U mnie jeszcze poleciało turbo, sprzęgło, tuleje, hamulce itd. więc jestem rozbebeszany trochę bardziej :P Ale wszystko już mam, teraz tylko trzeba mieć czas to poskładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę też dobrze przesmarować.

U mnie jeszcze poleciało turbo, sprzęgło, tuleje, hamulce itd. więc jestem rozbebeszany trochę bardziej :P Ale wszystko już mam, teraz tylko trzeba mieć czas to poskładać.

Dwumas już po regeneracji a sprzęgło na miejscu :) Stare sprzęgło nie było jakoś strasznie styrane ale wolałem nie ryzykować.

Do tego doszedł nastawnik turbiny i oddałem alternator do sprawdzenia. Jak masz okazję to też do niego zaglądnij bo dostęp jest tragiczny

Edytowane przez Tommy Gun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie toyota czy honda żeby alternator zdechł (po za tym silnik siedzi w aucie), u mnie generalnie wszystko jest w stanie igła, klapy wyglądają jak nowe, kolektor lekko brudny tylko na wlocie, przepustnica tylko do nasmarowania itd. Wykodowanie EGR'u widać gołym okiem.

Sprzęgło dostało kevlar, 2mas tylko na przetoczenie bo dobry, Turbo miało lekki luz więc przy okazji wlatuje hybryda z kutym kołem i wałkiem, zaślepianie EGR no i zimmer + ferodo DS na d*pę. Miał być jeszcze FMIC ale szkoda mi kasy a i temat nie jest taki prosty.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, czy zaobserwowałeś jakieś minusy wyprogramowania EGR? Nieco głośniejsza praca, długie nagrzewanie silnika, albo problemy z DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tylko ponowny obieg spalin, silnik nie będzie głośniejszy, nie zmieni mu się kultura etc. Co do nagrzewania w 1,9 drobna różnica była tutaj trudno cokolwiek stwierdzić.

DPF'u nie mam.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...