Rychu132 Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Witam, Mam dziwny problem, jakiś czas temu (około 2 tygodni) pojechałem napełnić klime, okazało się, że przetarty jest aluminiowy kawałek węża między osuszaczem a sprężarką. Przewód został zespawany, plus wymieniona część gumowa węża, do tego nowy osuszacz, potem okazało się, że zatarta jest sprężarka więc została wymieniana (na używaną) po czym cały układ został napełniony. klima chłodziła jak szalona, w nawiewie mechanik zmierzył przy mnie 5,7 stopnia. 3 dni temu wymieniłem jeszcze pasek, bo zaczął piszczeć tak, że aż zęby bolały.. tego samego dnia po południu jechałem w trasę ok 240 km gdzieś w połowie drogi klima ustawiona na "Lo" zaczęła słabo chłodzić, właściwie nie dało się odczuć różnicy miedzy nawiewem a klimą, potem bez względu czy silnik był ciepły czy zimny czy na postoju czy w czasie jazdy wiało takie "letnie" powietrze.. co mogło się stać? jutro podłącze VAGa i sprawdzę błędy. jakiś czas temu sprawdzałem i pokazało ze czujnik temperatury wewnętrznej jest walnięty, ale nie wydaje mi się, żeby to mogło być przyczyną.. ---------- Post dopisany 21-05-2013 at 11:52 ---------- Poprzedni post napisany 19-05-2013 at 22:29 ---------- nikt nic ? szkoda.. w razie gdyby ktoś zainteresował się tematem.. z tego co wyszperałem w necie może być to wina wiatraka elektrycznego (lewy kiedy stoimy przodem do auta) zauważyłem, że się nie włącza, wcześniej przy wysokiej temperaturze włączał się chwile po uruchomieniu klimy.. na VAGu pokazuje tylko czujnik temp. wewnętrznej (wiatrak chodził już wcześniej kiedy to pokazywało) sprawdziłem bezpiecznik pod kierownicą - jest OK wiatrak podłączony "na krótko" do akumulatora śmiga aż miło.. co może być przyczyną? może przekaźnik? jak mogę go sprawdzić bo jeśli chodzi o elektrykę to trochę jeszcze kuleję i jak go znaleźć? miło by było gdyby jednak ktoś zechciał mi choć trochę pomóc pozdro
sokal Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 na VAGu pokazuje tylko czujnik temp. wewnętrznej Mimo wszystko proponuję skupić się na tym Dławik wymieniłeś?
Rychu132 Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Opublikowano 21 Maja 2013 hmm.. podejrzewam, że nie wymienili jak było robione wszystko bo okazało się że to troche papudroki bo nawet paska nowego nie założyli odrazu chociaż już był ostro wyciągnięty.. gdzie ten dławik się znajduje, może sam bym go wymienił, i czy wiesz gdzie jest ten czujnik, czy trzeba demontować panek klimatronika?
sokal Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Dławik 4B0 820 177 Znajduje się w przewodzie aluminiowym zaraz za zaworkiem, koszt ok 8-10zł (czemu nikt tego nie wymienia...) Czujnik temperatury wewnętrznej nie wiem dokładnie gdzie się znajduje ale okolice kratki nad panelem klimatronika i chyba(?) jeszcze w słupkach środkowych (góra), jak dokładnie brzmi błąd?
stomi Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Regulator obrotów do wiatraka(opornica) znajduje się pod prawą podłużnicą taka aluminiowa obudowa, jakby hid. Wydaje mi się że testem w vagu byś go sprawdził.
Rychu132 Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Opublikowano 21 Maja 2013 VAGiem sprawdziłem błędy i "test wyjść" i jeden z testów powinien uruchomić wiatrak ale wiatrak nie ruszył.. jak sprawdzić ten regulator obrotów ? używam PolskiVag 4.9 ale ogarniam go tak tyle o ile.. sokal jak sprawdze jeszcze raz, to napiszę dokładnie ten błąd. ---------- Post dopisany at 23:27 ---------- Poprzedni post napisany at 22:28 ---------- Błąd brzmi dokładnie tak: Czujnik temperatury środek-G191 przerwa lub zwarcie do plusa
sokal Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 A sprawdź na VAG'u bloki wartości mierzonych, w jednej z grup (chyba 007) powinieneś mieć odczyt z czujnika G191 który znajduje się (na 99%) w konsoli środkowej (za kratką pomiędzy panelem klimy a radiem) ---------- Post dopisany at 09:22 ---------- Poprzedni post napisany at 09:17 ---------- Generalnie jeżeli ten czujnik będzie Ci podawał temperaturę wewnątrz auta "minus milion" stopni, to tak na chłopski rozum reszta będzie myślała że w aucie jest na tyle zimno że nie trzeba nic schładzać Ale na przyszłość pamiętaj o wymianie dławika.
Rychu132 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Opublikowano 22 Maja 2013 Tak to wygląda na VAGu, to chyba o to chodziło, tylko te nazwy mi nie pasują z tego co zauważyłem to realna temp. otocznia w granicach 23 stopni a temperatura silnika było okolo 70 stopni. nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale patrzac no to co pokazał komputer to on coś ściemnia..
Rychu132 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Opublikowano 22 Maja 2013 hahah wieczorem po robocie jeszcze zobacze, vag-coma jeszcze slabiej ogarnam bo nie w pl ale postaram sie
machina Opublikowano 23 Maja 2013 Opublikowano 23 Maja 2013 Tak to wygląda na VAGu, to chyba o to chodziło, tylko te nazwy mi nie pasują http://s21.postimg.org/6u1nt5rtv/Bez_tytu_u.jpg z tego co zauważyłem to realna temp. otocznia w granicach 23 stopni a temperatura silnika było okolo 70 stopni. nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale patrzac no to co pokazał komputer to on coś ściemnia.. Wygląda na nie działający czujnik o którym była mowa. Przerwa w wiązce lub uwalony termistor NTC
Rychu132 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Sory ze dopiero ale nie miałem za bardzo czasu tak to wygląda w vag-com tak wygląda błąd ale nie za bardzo go czaje 01296 - Sensor for Vent Temperature: Center (G191) 30-00 - Open or Short to B+
machina Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Dostałeś już odpowiedź, czujnik nie działa
sokal Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Jeśli podaje temperaturę -53 stopnie to klima się nie włączy
Rychu132 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 Jeśli podaje temperaturę -53 stopnie to klima się nie włączy no domyślam się zna ktoś może nr tego czujnka? bo znalazłem na alledrogo ale nie wiem czy to jest to bo jeszcze nie rozbierałem tego to to 4A0 820 545 ?
machina Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 To jest tylko sam silniczek z wiatraczkiem i to z golfa, passata. Do A4 prawdopodobnie nie pasuje. Czujnik jest oddzielnie i nie wiem czy można go kupić. Wyciągnij cały panel klimy i zobacz jak to wygląda, może coś się odłączyło od termistora:wink:
Dragon30 Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 [/color] Dławik 4B0 820 177Znajduje się w przewodzie aluminiowym zaraz za zaworkiem, koszt ok 8-10zł (czemu nikt tego nie wymienia...) byłem dziś w ASO i podałem mu nr dławika tak jak napisałeś, tylko że cena 104 zł za dławik. mam nadzieje że sie pomylił...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się