KrzysiekA4 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 pare slow wyjasnienia (do Kudalty tez...)Czipowanie auta z automatem po 2000r wymaga raczej grzebania tez w skrzyni bo inaczej bedzie glupial przy przelaczaniu biegow przy pelnym bucie (nie kazdy tuner to umie! - warto sie upewnic ze tuner to umie) Czipowanie 2.5 nowszych (powiedzmy Bcos nie wnikajac ktore dokldanie kody) wymaga sciagniecia blokady (nie wnikajac czy jest to dodatkowa mapka czy pojedynczy limieter gdzie zaszyty w ecu) - nie kazdy tuner umie to zrobic a pozniej reka w nocniku bo niby koksu jak dla huty katowice a auto nie jedzie jak trzeba Hamowanie automatu hamownia drogowa (tarczka na kole i szpula po ulicach z rozgladaniem sie czy policji gdzies nie ma) jest kompletna bzdura np ze wzgledu na poslizgi w skrzynic (i tez zdania sa podzielone czy hamowania automatu jest dla niego zdrowe) Czipowanie AFB to prosta sprawa a najtrudniejszym etapem jest wlutowanie podstawek w ecu... plus taki, ze mozna wlozyc kosci nawet z nagrana gra z atari... jak nie odpali wklada sie kosci ori i dziala (prawdopodobienstwo fuckupu mniejsze) Jak tuner ma doswiadczenie a auto jest zdrowe to po ustawionych wartosciach dawek, ladowania + zczytaniu logow dynamicznych okresli pewnie +-5koni moc Sa programy robiace podobne obliczenia jak hamownia drogowa na podstawie logow (oczywiscie z mniejsza dokladnoscia) - trawia logi vagcoma Skrzynia biegow tiptronic w swoich logach (nie logach silnika!) pokazuje szacowany moment obrotowy (to nie jest hamownia tylko jakies tam szacuneczki przynajmniej w moim afb zawyzone ale robiac log przed i po ma sie jakis wglad "w delte") moc = (monent*obroty)/7022 wiec z wykresu momentu latwo wykres mocy sobie zrobic Jest mase tunerow co niedbale podnosza koks i ladowanie T a juz np zapominaja o ruszeniu kata wtrysku itp... wiec trzeba wiedziec do kogo sie idzie i najlepiej dobrze rozumiec o co chodzi w logach 003 004 008 011 dynamicznych oraz najlepiej wiedziec jakich wartosci sie spodziewac w tych logach po czipie (wtedy prawd ze odbierze sie dziadosko wykonna robote jest niewielkie) Sprawa nie jest taka trudna do wykonania samemu bo winols z witaminka jest do znalezienia na sieci (jakas stara wersja ale do edc15 wystarczy), programator kosci nie jest taki drogi (mi kolega elektronik uzyczyl), edc15 jest dobrze rozpoznany i jest wiele do tego lepszych czy gorscyh tutoriali... a same kosci to wydatek kilku pln Pozdrawiam, Przemek P.S. nie kazde auto powinno jechac na czipa... niektore najpierw do zwyklego mechanika na naprawe wiec lepiej sprawdzic auto przed czipem Znasz osoby co AFB (zdrowe)potrafią dobrze kością polepszyć??daj namiary PW
przemek4net Opublikowano 30 Listopada 2013 Opublikowano 30 Listopada 2013 Znasz osoby co AFB (zdrowe)potrafią dobrze kością polepszyć??daj namiary PW[/QUote] Robilem to osobiscie wiec jedna taka osobe znam. Uprzedzam pytanie: nie zajmuje sie tym ani kolezensko ani zarobkowo bo nie mam na to czasu. Poza checia wydania n pln na te kosci i tak musisz zaplacic za wlutowwnie podstawek. musisz wiedziec jaka mas wersje sterownika (na naklejce na ecu jest napisane) bo trzeba ci moda zrobionego na tej wersji (czy indywidualnego czy donrego gotowca sprawa filozoficzno finansowa). Jezeli to co jest w logu dyn 008 jest dla ciebie czarna magia kombinowanie sobie podaruj -idz do lokalnego matadora o daj mu zarobic.pewnie zauwazyles ze leciwe 2.5 jak jest nagrzane a odstane dziwnie ciezej pali...przy okazji chipa to tuz latwo uleczyc
KrzysiekA4 Opublikowano 30 Listopada 2013 Opublikowano 30 Listopada 2013 Znasz osoby co AFB (zdrowe)potrafią dobrze kością polepszyć??daj namiary PW[/QUote] Robilem to osobiscie wiec jedna taka osobe znam. Uprzedzam pytanie: nie zajmuje sie tym ani kolezensko ani zarobkowo bo nie mam na to czasu. Poza checia wydania n pln na te kosci i tak musisz zaplacic za wlutowwnie podstawek. musisz wiedziec jaka mas wersje sterownika (na naklejce na ecu jest napisane) bo trzeba ci moda zrobionego na tej wersji (czy indywidualnego czy donrego gotowca sprawa filozoficzno finansowa). Jezeli to co jest w logu dyn 008 jest dla ciebie czarna magia kombinowanie sobie podaruj -idz do lokalnego matadora o daj mu zarobic.pewnie zauwazyles ze leciwe 2.5 jak jest nagrzane a odstane dziwnie ciezej pali...przy okazji chipa to tuz latwo uleczyc Przemek rozumiem że nie chcesz się w to bawić ale jeśli możesz jakieś materiały gotowe(schematy,kody ecu,itp)logi porównawcze tak jak pisałeś przesłać na PW lub zrób oddzielny temat do chip-tuning_u 2.5tdi.Każda informacja pomoże innym przed oszukaniem pseudo "tunerów".
kudalty66 Opublikowano 30 Listopada 2013 Opublikowano 30 Listopada 2013 Przemku dokładnie, mi Rogal też przy programie palenie poprawiał,. kość miał taką że modyfikacje softu robił na rolkach, wyszło sporo poprawek nie robił gotowca, raz dymił raz nie, raz wiecej mocy raz mniej ,.wtedy było to cos nowego, że w 2.5 tak można,.
przemek4net Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Wpisz w google edc15 chiptuning tutorial wionols tutorial.... Ale to naprawde na nic jak obudzony o zmierzchu nie bedziesz umial powiedziec co jest w 3ciej kolumnie loga 004 czy co to torque limiter i jak siea wartosc paliwa w logu 001 wzgledem wartosci z loga 008....do nauki warto miec soft "dobry przyklad" + logi tego auta.. Wtedy ogladajac mapki widzi sie jak to sie przeklada na parqmetry pracy silnika. Co do tutoriali... W 2.5v6 tdi nie ma mapki pump voltage(w tutorialach pewnie bedzie...w 2.5 ta czesc logiki/tlumaczenie wartosci paliwa na parametry pracy pompy/ jest zaszyta w pompie) ...to dlatego chipowwnie 2.5 jeet mocno ograniczone
dzinks Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 opinia o tych jednostkach popsuta jest dzięki ''uczciwym'' handlarzom wszystkie auta w polsce mają polski przebieg ok 200000km a w realu drugie tyle sam posiadam tą jednostke wymiany oleju i filtrów co 10tys wszystko robione na czas org przebieg i złego słowa o niej nie powiem może tylko to że jest w miare głośna na zewnątrz
KrzysiekA4 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 opinia o tych jednostkach popsuta jest dzięki ''uczciwym'' handlarzom wszystkie auta w polsce mają polski przebieg ok 200000km a w realu drugie tyle sam posiadam tą jednostke wymiany oleju i filtrów co 10tys wszystko robione na czas org przebieg i złego słowa o niej nie powiem może tylko to że jest w miare głośna na zewnątrz Tu masz rację,kolega kudalty66 napisał konkretnie stosowane oleje loooong life,nie zdały egzaminu.Dodatkowo auto do Polski zjechało i proste naprawy okazały się kosztami przekraczającymi wartość auta więc drutowanie i nabywca dostał bombę zegarową.Co do decybeli pracy akurat mi się to podoba,V6 ma być słychać i dodatkowo wydech(sportowy)daje porządny dzwięk bo ma z czego.Tylko jak Przemek napisał kałacha na zimnym nie da się ukryć hehe
pablo15005 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 A ile takie 2.5 po czipsie spali?;> mieszany,miasto i trasa?;>
przemek4net Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 A zastanow sie dlaczego mialby palic inczej(pomijajac agresywna jazde czyli jazde z dawkami paliwa nioleoferowanymi przes seryjne mapy dziewiczego ecu)
Arturoo Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 A zastanow sie dlaczego mialby palic inczej(pomijajac agresywna jazde czyli jazde z dawkami paliwa nioleoferowanymi przes seryjne mapy dziewiczego ecu) Nie dziw sie pytaniu kolegi..... Na allegro jest pełno opisów w aukcjach gdzie "czipy" ograniczają radykalnie spalanie ,dymienie , powodują wzrost mocy i hamują rozwój chwastów w przydomowych ogródkach....takie cuda wysłane z one v
pablo15005 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zacznijmy od tego ze nie wiem ile spali seryjne 2.5 i dlatego moje pytanie takie a nie inne
Arturoo Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Seryjne ....: 1)manual w ośce 2)tiptronik w ośce 3)manual w quattro 4)tiptronik w quattro.. pewnie co jeden to inaczej trochu....co do ad.4...to tyle co w moim podpisie .... wysłane z one v
przemek4net Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zaraz padnie pytanie "a jakie dywaniki polecacie do 2.5v6tdi".... Przeciez wystarczy poszukac danych katalogowych , dodac 10-20% do zuzycia deklarowanego bo producet optymistyczniej to przedstawia zawsze i juz. Ta sama trasa over 400km z przejazdem przez gory ktora zrobilem setki razy: passat 2.5oska w tipie 5biegowym:7.5-8. Exeo manual 6biegowy oska 2.0tdi cr 5.8-6.2 bmw 530xd e60 lci manual 6b 4x4 6.8-7.2. Tiptronik gwarancja wysokiego zuzycia... W duzym miesci startujemy od 11l/100
habol Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 2.5tdi moze maja zla opinie ktora powstala z tego 150KM acz kolwiek nie do konca ja osobiscie jezdze 155KM V6 i puki co to tylko rozrzad zrobilem co prawda na 120tys kosztuje 2000 ale to v6 zostal wtrysk sterujacy do ogarnicia i mozna dalej jezdzic a nie przesadzajmy ze jakis wadliwy ten silnik gosciu co sie nie boji tych silnikow powiem wiecej wiekszosci robi tylko te silniki i 2.0 tdi orzywia wrecz a aso u znajomego 2.0tdi chcialo wywalic do smieci a kolo go ogarnol bez wiekszego problemu i chodzi jak nowy
Duch^ Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 2.5 to najgorszy w historii silnik audi następcą chyba jest 2.0tdi ale i tak lepszy rok temu naprawa tego silnika znajomemu wyniosła ponad 12k (robiąc poza serwisem) razem ze skrzynią tiptronic. Jeżeli jest wada smarowania wałków itd to wszystko mówi za siebie. Wałki w nim śmigają tylko oryginalne z aso 4szt. kosztuja fortune do tego popychacze, rozrząd itd i suma jest naprawdę ogromna. Lepiej już kupić 1.9tdi na PD dużo tańsze części a po programie chodzi nawet lepiej i mniej pali. Żeby nie było nie chcę urazić nikogo! tylko radzę uważać na nie. Następna sprawa to przebiegi jakie robią te silniki..
KrzysiekA4 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 2.5 to najgorszy w historii silnik audi następcą chyba jest 2.0tdi ale i tak lepszy rok temu naprawa tego silnika znajomemu wyniosła ponad 12k (robiąc poza serwisem) razem ze skrzynią tiptronic. Jeżeli jest wada smarowania wałków itd to wszystko mówi za siebie. Wałki w nim śmigają tylko oryginalne z aso 4szt. kosztuja fortune do tego popychacze, rozrząd itd i suma jest naprawdę ogromna. Lepiej już kupić 1.9tdi na PD dużo tańsze części a po programie chodzi nawet lepiej i mniej pali. Żeby nie było nie chcę urazić nikogo! tylko radzę uważać na nie. Następna sprawa to przebiegi jakie robią te silniki.. Jako że ten silnik nie jest udany.... a jaki do końca jest??każdy posiada zalety jak i wady(podstawa odpowiednie eksploatowanie auta,z resztą jak w każdym).Kolejna wypowiedz osoby co ten silnik widziała u znajomego,może nie które osoby wje.....ły kupe kasy i nie chcą sprzedać bo muszą swoje odjeżdzić(tylko dlaczego nadal nim jeżdżą,po remoncie i nie piszą że coś się rypło znowu....).Fakt jest taki że wałki wyszły z fabryki słabe do smarowania obecnie są dostępne wzmocnione wraz z hydro za w miarę przystępną cene jak na V6(trzeba trochę poszukać ).Moim skromnym zdanie jak na 150ps i przejechanym około 100k i 245k na liczniku za dużo nie powiem,tylko punkt A do B i jadę.Rozrząd płyny dobre paliwo.Co do spalania i programowania napiszę w ten sposób,każdy silnik ma swój zapas tzw wyżyłowania tylko że V6 ma też swoje plusy:wink:spalanie u mnie to 6.1L do typowego miasta 8L(w mieście nie ma co na przysłowiową pałę żyłować silnika a z głową).To z mojej strony:hi:
kudalty66 Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 2.5 to najgorszy w historii silnik audi następcą chyba jest 2.0tdi ale i tak lepszy rok temu naprawa tego silnika znajomemu wyniosła ponad 12k (robiąc poza serwisem) razem ze skrzynią tiptronic. Jeżeli jest wada smarowania wałków itd to wszystko mówi za siebie. Wałki w nim śmigają tylko oryginalne z aso 4szt. kosztuja fortune do tego popychacze, rozrząd itd i suma jest naprawdę ogromna. Lepiej już kupić 1.9tdi na PD dużo tańsze części a po programie chodzi nawet lepiej i mniej pali. Żeby nie było nie chcę urazić nikogo! tylko radzę uważać na nie. Następna sprawa to przebiegi jakie robią te silniki.. nie masz racjii kolego to po pierwsze,. po drugie jakim sposobem ktoś tyle kasy władował w silnik, mozna było kilka innych całych silników kupić od angola, w jakim aucie to było jaka warość??? jeżeli padł przy tym Tiptronic to nie łącz tego z wadami silnika,. ciekawe jaki realny przebieg miało auto??? wałki kolbenschidt i hydro ina kosztują ok 3tys pln, są twardsze i trwalsze niż ori,. ---------- Post dopisany at 08:47 ---------- Poprzedni post napisany at 08:43 ---------- w 1.9 PD przy ok 300 350 tys też pompki padną, wałek może też, czasem gniazda pompowtrysków sie wybiją więc głowica do wymiany, uszczelniacze na pompakch do wymiany, dwumas, egr itd, do tego wcale mało nie pali,. każdy silnik z przebiegiem sie zużywa,.
Duch^ Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Słuchajcie skoro tak mówicie to życzę aby te silniki wam służyły jak najdłużej ale jako mechanik samochodowy coś wiem na ten temat nie będę tutaj nikomu wmawiał i moncił głowy że zły tragedia itd wyraziłem swoją wypracowaną opinię tylko
kudalty66 Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 ja też wyrażam swoja opine poparta dośwaidczeniem jako mechanik i uzytkownik tego silnika od 2007 roku,. pytałem jakim sposobem zostało wsadzone 12 tys w silnik i w jakie auto o jakiej wartości, ??? jaki był sens, ???
KrzysiekA4 Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 ja też wyrażam swoja opine poparta dośwaidczeniem jako mechanik i uzytkownik tego silnika od 2007 roku,.pytałem jakim sposobem zostało wsadzone 12 tys w silnik i w jakie auto o jakiej wartości, ??? jaki był sens, ??? Robert,znając umiejętności "mechaników" to np.ze zwalonej przepływki koszt około 400zł można wysnuć brak kompresji wałki uwalone turbo siedzi etc. koszty rosną gdy się szuka po omacku:wink:.Pytanie tylko czy to auto w końcu jeżdzi:kwasny:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się