Audiobel Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Witam. Nie znalazłem nic o akumulatorach na forum (wrzuciłem hasło na przeglądarkę w tym serwisie). Chciałem zapytać kolegów, czy muszę zmieniać akumulator w swoim A4 B5 AVG, bo mam z nim problem i jego wina wydaje się oczywista? Myślę jeszcze, czy nie pracuje w aucie, jakieś urządzenie, którego pracy nie zauważam np. ogrzewanie foteli. Ale wydaje się to bezzasadne. Myślę również o rzeczach takich, jak podpięcie do wiązki elektrycznej itp. Sprawa wygląda tak: kupiłem auto w zeszły czwartek. Zrobiłem nim 90 km, w drodze powrotnej do domu. Zapomniałem wyłączyć świateł, przyzwyczajony do seicento. Świeciły się 3-4 godziny, lecz silnik odpalił, bo dzień później jechałem je sfotografować, a później do rejestracji i do ubezpieczenia. Pojechałem nim też do dealera Audi i do byłej dziewczyny, żeby się pochwalić. Włączyłem na minutę klimatyzację i wyłączyłem. Włączyłem radio i sprawdzaliśmy funkcjonowanie różnych świateł. Zajęło to 5-10 minut, wszystko przy wyłączonym silniku. Chciałem go odpalić, ale padł. Woltomierz pokazywał 10 V, a rano miałem napięcie 14 V. Przy ładowaniu akumulatora, okazało się, że lewa klama też była nie dokręcona, zatem dokręciliśmy na minusie. Oczywiście rozkodowało się też radio. Pech. Po powrocie do domu odpalałem auto trzy dni później i znowu zanotowałem spadek napięcia. Wyłączam światła, zastanawiam się tylko dlaczego czasami się świecą 2 zegary z przebiegiem kilometrów, a dlaczego całkiem gasną? Wczoraj odpaliliśmy z kolegą auto na kablach. Było 14 V. W automyjni, po myciu było już tylko 12 V. Za chwilę na stacji paliw już tylko 10 V i znowu odpalanie z użyciem kabli. Posiadam akumulator 12 V 80 A, 640A-EN/SAE 380A DIN. Czy muszę zmienić natychmiast akumulator czy przyczyna jest inna?
edekxp Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 No raczej akumulator, ale weź go podładuj porządnie prostownikiem 24godziny
pakotomasz Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Podjedź też gdzieś do jakiegoś serwisu niech ci sprawdzą sprawność akumulatora.
GreGoriO Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 jak mówią wyżej, najpierw sprawdź sprawność akumulatora. mozesz sobie samemu również sprawdzić, potrzebne jest takie coś AREOMETR PŁYWAKOWY DO AKUMULATORA (3207917273) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. bardzo prosta sprawa. od razu wykaże ci która cela jest słabsza, nie trzyma bo to że pokazuje napięcie 12,5v to nie wszystko. uważaj tylko później po wykonaniu pomiaru na krople kwasu, żeby nie wypaliły ci ubrania czy nawet poparzyły ręki , a nie daj Boże twarzy!!!
edekxp Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Wszystko się zgadza, ale jak posiada akumulator bezobsługowy to nie bedzie korków i nie sprawdzi elektrolitu Wysłane z mojego NovoCrystal za pomocą Tapatalk
GreGoriO Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Co oznacza, że akumulatory są bezobsługowe? - Większość producentów oznacza swoje akumulatory jako bezobsługowe. W rzeczywistości jest tylko kilka firm sprzedających baterie, które nie wymagają jakiejkolwiek ingerencji z zewnątrz. poza tym jak się przyjrzeć, to korki są zamknięte pod jedną wspólną listwą, trochę to trudniej otworzyć jednak daje radę...
Kamil457 Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 kiedyś miałem w dieslu bezobsługową centre i wyparował elektrolit spokojnie można sobie zrobić otwory pod korki i uzupełnić WODĄ destylowaną/demineralizowaną
edekxp Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 Pisząc bezobsługowe miałem na myśli te właśnie bez korków. Dla mnie to jest tylko naciąganie klientów. Sam miałem Centre Future i co gwarancja minęła i akumulator osłabł.Te akumulatory mają zgrzaną poktywę z korkami-nie można sprawdzić elektrolitu. Wyrwałem ją i brakowało elektrolitu dolałem 1 litr wody.To już było za późno. Teraz mam akumulatory z korkami Tapatalk
hortomagiko Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 jak mówią wyżej, najpierw sprawdź sprawność akumulatora.mozesz sobie samemu również sprawdzić, potrzebne jest takie coś "Takie coś" jest do sprawdzenia stanu naładowania. Jeśli akumulator nie będzie miał zwarcia w ogniwie, to za wiele sobie nie posprawdza. Co trzeba zrobić? 1. naładować akumulator; 2. podjechać do ogarniętych i poprosić o sprawdzenie akumulatora pod obciążeniem; 3. jak mają tester na konduktancję, to niech sprawdzą zdolność rozruchową akumulatora; 4 jeśli akumulator jest sprawny, trzeba zmierzyć napięcie ładowania oraz upływność prądu na postoju. P.S. Bezobsługowość akumulatorów ( bo się tu zaczęły głębokie dyskusje na ten temat ) w tradycyjnym wykonaniu ( ze standardową płytą prostą ) to pojęcie względne. Dodatkowo bezobsługowość akumulatora nie jest determinowana występowaniem w nim korków, czy ich brakiem, a przez budowę i skład chemiczny akumulatora. Całkiem inaczej ma się sprawa z akumulatorem z płytą spiralną z włóknem, który jest zamknięty hermetycznie lub z akumulatorami typu AGM, które są teraz montowane w pojazdach z systemami odzyskiwania energii lub systemami start/stop. Proszę pamiętać także, że producenci akumulatorów mają takie same cele jak producenci innych dóbr konsumpcyjnych. Dla przykładu podam, że pierwszą pralkę automatyczną miałem ruską Wiatkę i działała chyba z 12 lat, a ostatnia "za***ista, super trwała itp" ( tak twierdził sprzedawca ) padła po 3 latach. Wnioski proszę wyciągnąć samodzielnie.
pakotomasz Opublikowano 24 Maja 2013 Opublikowano 24 Maja 2013 jak mówią wyżej, najpierw sprawdź sprawność akumulatora.mozesz sobie samemu również sprawdzić, potrzebne jest takie coś "Takie coś" jest do sprawdzenia stanu naładowania. Jeśli akumulator nie będzie miał zwarcia w ogniwie, to za wiele sobie nie posprawdza. Co trzeba zrobić? 1. naładować akumulator; 2. podjechać do ogarniętych i poprosić o sprawdzenie akumulatora pod obciążeniem; 3. jak mają tester na konduktancję, to niech sprawdzą zdolność rozruchową akumulatora; 4 jeśli akumulator jest sprawny, trzeba zmierzyć napięcie ładowania oraz upływność prądu na postoju. P.S. Bezobsługowość akumulatorów ( bo się tu zaczęły głębokie dyskusje na ten temat ) w tradycyjnym wykonaniu ( ze standardową płytą prostą ) to pojęcie względne. Dodatkowo bezobsługowość akumulatora nie jest determinowana występowaniem w nim korków, czy ich brakiem, a przez budowę i skład chemiczny akumulatora. Całkiem inaczej ma się sprawa z akumulatorem z płytą spiralną z włóknem, który jest zamknięty hermetycznie lub z akumulatorami typu AGM, które są teraz montowane w pojazdach z systemami odzyskiwania energii lub systemami start/stop. Proszę pamiętać także, że producenci akumulatorów mają takie same cele jak producenci innych dóbr konsumpcyjnych. Dla przykładu podam, że pierwszą pralkę automatyczną miałem ruską Wiatkę i działała chyba z 12 lat, a ostatnia "za***ista, super trwała itp" ( tak twierdził sprzedawca ) padła po 3 latach. Wnioski proszę wyciągnąć samodzielnie. Noi chyba wszystko w temacie bezobsługowości akumulatorów.
Audiobel Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Opublikowano 25 Maja 2013 Dzięki Wszystkim za pomoc. Prostownika mi się nie udało pożyczyć, bo ktoś codziennie sobie doładowuje. Miałem jechać do diagnostyka, ale jak zobaczyłem po włączeniu stacyjki, że mam niecałe 8 V, to "zagotowałem". Później skoczyło na prawie 10 V, ale nie odpalił i powziąłem decyzję, że jadę po nowy akumulator. Odpaliłem z kolegą na kablach, już piąty raz tak w ogóle. Zadzwoniłem do faceta ze sklepu i zajął mi nawet miejsce obok (ustawił pachołki na chodniku). Po wymontowaniu okazało się, że mój "pojemnik na energię" to złom, gdyż pod obciążeniem wskazał napięcie 4 V (ja widziałem 4,4 V na mierniku), miast ok. 10,6 V. Zamiast Futury (za duża do A4 B5) kupiłem jakąś Centrę za 335 zł, która gabarytowo była identyczna i miała prąd rozruchowy 700 A (u mnie było wcześniej 640 A) i 80 Ah, identycznie jak w moim pierwszym akumulatorze. Tak więc zaoszczędziłem 20 zł na akumulatorze (Futura była w tym sklepie na Mogilskiej za 355 zł) i na diagnostyku również. Będę jeszcze miał pytania odnośnie zakodowania radia i coś mi dźwiękowe czujniki otwarcia drzwi nie działają. Ale to otworzę nowy wątek. Pozdrawiam Wszystkich!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się