enrike2 Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Witam jak w temacie o jakis czas wywala mi czeka i pokazuje mieszanka za bogata bieg jałowy sondy są w dobrej kondycji wiec co to moze byc? Pozdro
benyA4 Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Wszystko za bogata mieszanka czyli za duzo powietrza. Po pierwsze sprawdzic szczelnosc dolotu. Wezyki podcisnienia, gruszke odmy i odme.
enrike2 Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 A przez kata?? bo mi wychodzi na vag za niska wartość
edekxp Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 za bogata to za dużo paliwa a mało powietrza sprawdzałeś filtr powietrza? może wtryski leją przez bogatą mieszankę będzie błąd katalizatora masz lpg?
enrike2 Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 Nie mam lpg a wszystkie filtry byly wymienione na nowe
Dajmon Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Mieszanka za bogata bieg jałowy - za mało powietrza lub jak jeden z kolegów pisze, że wtryski lub wtrysk leje za dużo ale wówczas byłoby to na VAG'u w postaci błędu dla danego jednego z czterech cylindrów. Jak za mało powietrza, to może łopatki w kolektorze dolotowym się nie otwierają jak trzeba. One się nie otwierają jak trzeba, bo jak pisze "benyA4" może w gruszce jest pęknięta membrana i nie dociąga ona całkowicie łopatek. Może jeszcze być przyczyna, że membrana nie jest zasysana przez podciśnienie, bo jest ono przytkana jak "benyA4" pisze, bo szlaufy/rurki są stare i pełne lub dziurawe/sparciałe. jak się nie mylę, to podciśnienie idzie od strony czwórnika. Od strony czwórnika tym najmniejszym króćcem. Następnie wężykiem gumowym od króćca czwórnika do tzw. ezektora (trójnika). Z niego idzie wężem w oplocie materiałowym do gruszki ale przechodzi przez zaworek. Zaworek puszcza podciśnienie, gdy dodajesz gazu. Gdy dodajesz gazu to zaworek dostaje zasilania i przepuszcza w/w podciśnienie. Wówczas membrana w gruszce jest zasysana. Zasysana membrana zaciąga dźwignię, która otwiera łopatki w kolektorze dolotowym/ssącym. Powietrze z dolotu (od przepływomierza, przepustnicy) trafia w większych ilościach do silnik, do komory spalania, gdzie wstrzykiwane jest paliwo, czyli realizowana jest mieszanka. Spalona mieszanka opuszcza cylinder i kolektorem wydechowym trafia do katalizatora. Na wejściu katalizatora jest pierwsza sonda lambda, która jest feedback'iem, czyli elementem sprzężenia zwrotnego dla silnika. Mówi ona komputerowi jaki jest skład mieszanki. Komputer reaguje więc na informacje z tej sondy zwiększając dawkę paliwa lub ją zmniejszając. Komputer wg mnie nie reguluje masy powietrza. Jest ona właśnie regulowana kolektorem dolotowym przez zawór/gruszkę. Gruszka, czyli membrana porusza się w takt wciskanego pedału gazu i siły zasysanego powietrza w dolocie. Jeśli więc komputer wstrzykuje wtryskami do cylindrów minimalna możliwą dawkę paliwa, bo mniej już nie może, a powietrza jest na ten czas za mało, to masz mieszankę za bogatą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się