Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Audi A4 B8 2.0TDI 143 KM - pierwsza A4-ka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Moja czarnula stoi już na ramie i zabieram się za robotę.

Zdjęcia "z przed" akcji:

--------------------------------------------------------------------------------------------

SAM_1399.jpg

IMG_5322.JPG

I wielki finał:

IMG_5372.JPG

Opis:

-4 cylindrowy diesel common rail 2.0L 105KW (143PS)

-6-biegowa skrzynia

-klimatronic (1-strefowy)

-lampy przód BIXENON + światła LED (MOD)

-światła przeciwmgłowe przód i tył

-wspomaganie kierownicy Servotronic

-regulacja położenia kolumny kierownicy

-immobilizer

-centralny zamek

-domykanie szyb z pilota

-czujnik światła

-ABS

-ESP

-zmieniarka 6cd

-głośniki x6

-radio CB z własnej produkcji mocowaniem anteny na reling (ALU CNC black)

-podgrzewane szyby

-el. szyby x4

-el. i podgrzewane lusterka x2

-poduszki powietrzne x8

-skórzana 3-ramienna kierownica wielofunkcyjna

-MMI 2G High (PL)

-nawigacja GPS (+nowe mapy)

-kolorowy FIS

-akumulator Exide Excel 95Ah (MOD)

-skórzana jasna tapicerka

-skórzany podłokietnik przód i tył

-zapamiętywanie ustawień lusterek do kluczyka

-automatyczne składanie lusterek po wyłączeniu zapłonu

-elektroniczny hamulec ręczny

-hamulec postojowy z asystentem podjazdu

-gniazdo 12V x2 w środku oraz x1 w bagażniku

-alufelgi 16"

Plany:

-pakiet chrom

-felga 18"

-tempomat

-Parktornic tył z wizualizacją na MMI

-AMI + USB

-rozbudowa oświetlenia wnętrzna

-program na ~170KM

Opublikowano

Opisz swoje autko (wyposazenie , plany itd.) :wink:

Opublikowano

Witaj :hi:

instrukcja: http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-133/all-b8-instrukcja-obslugi-polsku-nawigacja-mmi-190467/

MMI 2G

potrzebujesz płyte z language support

może nie udać Ci się wgrać map bez kodów z ASO

Zmieniaj od razu na Bixa ale koszt to około 2-2,5k jak sam ogarniesz - wątek na forum http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-133/upgrade-przednich-zwyklych-lamp-bixenon-led-234482/

rozrząd dopiero przy 130-150 tyś

DVD z czytnikiem i TV z tunerem

jak już masz ranny zderzak może opłaca Ci się poszukać s-line z parktronikiem - taka mała sugestia

tyle :naughty:

Opublikowano

Poduchy są cale? Przy takim strzale powinny już się otworzyć:eusathink: Zazdroszczę czasu na grzebanie...

Opublikowano

Niestety wystrzelone wszystko (poduchy, kurtyny, napinacze) co wiąże się z wymianą konsoli i to pochłonie najwięcej czasu i kasy:) reszta to grosze, szczególnie że mam swój warsztat do dyspozycji:)

@darecy: dzięki za odpowiedź na wszystkie pytania! W takim razie jeszcze kilka rzeczy chciałbym doprecyzować:

1. rozumiem, że ze ściągnięciem płyty z lang. support nie ma problemu?

2. czy te kody ASO można jakoś zdobyć i przy kolejnych updatach używać? Czy jak sądzę ASO nie będzie chciało ich dać, żeby przy każdym updatacie kosić kasę? Nie da się wyciągnąć tych kodów podpinając jakiegoś kompa pod auto?

3. nie rozumiem z tym DVD? Miałeś na myśli, że na tym MMI 3G tylko można? Czy trzeba coś podłączyć coś do tego MMI 2G i też będzie OK?

Bixa chcę od razu założyć jak mi zostanie kasy po naprawie - jest jakiś gość pod Płockiem co to robi za 2.5k z montażem, ale nie wiem czy znacie/polecacie? A z rozrządem w takim razie poczekam rok (robię mniej niż 20k rocznie), więc akurat niecałe 140 będzie miała - tym samym większa szansa, że na BiX starczy:)

Dzięki i pzdr

Opublikowano

1. tak, pytaj na forum lub ściągnij CD,

2. jak masz 2G to możesz sobie ściągnąć mapy na DVD do 2013 wraz z software update (pójdzie bez kodów, pomyliłem :facepalm: kody są potrzebne do 3G)

3. poszukaj w google lub na forum jest dużo o odtwarzaniu filmów i TV w MMI

możesz sam ledy (o ile twój MCE09 przyjmie) ogarnąć jak masz swój warsztat , tylko zastanów się na spryskanmi i samo poziomowaniem również :wink:

Opublikowano

OK dzięki! Już się przestraszyłem, że będzie qpa z tym MMI - nie dość, że po włosku to jeszcze stare mapy:) W takim razie szukam tego CD:)

TV i filmów raczej nie będę odpalał - tak z ciekawości pytałem. Chociaż z 2 strony i tak muszę całą konsolę zdjąć, więc przy okazji mógłbym podpiąć jakieś dodatkowe okablowanie:) szkoda, że tuner taki drogi :shock3:

Xenon jednak chcę oddać w dobre ręce, bo na samej elektronice się średnio znam a chce mieć zrobioną jak najszybciej blacharkę i jeździć. Co do spryskiwaczy i poziomowania to chętnie... nie wiem jeszcze jak zrobić poziomowanie, ale spryskiwacze pewnie odpadają, bo wiąże się to z wymianą zderzaka a mam już taki zwykły jak na zdjęciu.

Opublikowano

Kamil jak już wywalisz dechę to warto zmienić nagrzewnicę na 3/2 strefy wystarczy zamienić a na allegro chodzą takie po 200 zł (później panel klimatronika i kanały na tył) :wink:

Ja teraz będę ściągał całą dechę aby wymienić dmuchawę na 3 strefy - moja Pani narzeka że piździ, a dzieci znowu swoje :kwasny:

pociągnij sobie po jednym extra przewodzie (0.5mm) od lampy do wewnątrz pojazdu będziesz już miał pod bixy :wink:

Opublikowano

Oj nie do końca po 200... takie pewne są po 500 a do tego panel. Wyjdzie w sumie parę $$. Poza tym nie jestem fanem ruszania fabrycznych części i wtykania szrotów niewiadomego pochodzenia:) trudno, bo to faktycznie praktyczne... na szczęście moja Pani jest dosyć zgodna co do temp. Gorzej z małym dzieckiem, ale póki co pojeżdżę a jak będzie tragedia to dopiero na następne wakacje zrobię.

---------- Post dopisany at 15:00 ---------- Poprzedni post napisany at 14:57 ----------

zmodyfikowałem 1 post:) teraz jest "po Bożemu" - wyposażenie + plany

btw: udało mi się wczoraj doklikać do wersji MMI i mam taką: SW: B8-HU 51.7.0 0741

Mogę bezpośrednio na nią nagrać najnowszą w wersji PL czy wymagany będzie downgrade do 5150? Ogólnie jaki jest teraz najnowszy soft? W instrukcjach wszędzie przewala się 5570. Kosztem wersji językowej wolałbym nowsze mapy także może być też ENG...

Opublikowano

ja zakupiłem kilka dni temu właśnie za 200zł +KW nagrzewnice 3 strefy :wink: 500 możesz dać i więcej ale to już od kupującego zależy ile chce zapłacić :decayed:

MMI masz wersję chyba 2012 (muszę to sprawdzić)...

Opublikowano

Pomyślę jeszcze o tych 3 strefach... w sumie najbardziej nie chce mi się ciągnąć tuneli na tył:P sama nagrzewnica to nie problem skoro i tak wyjmuję konsolę:)

btw: jesteś w stanie zrobić jakąś dokumentację z demontażu konsoli:)? Ja będę to robił sam, więc każda instrukcja pozwoli mi ułamać kilka spinek mniej :decayed:

czekam na to info z Navi... :)

Opublikowano

Witajcie po 2 miesiącach walki:) dorzuciłem fotkę z postępów.

Zrobiona jest blacharka i auto dziś wjeżdża do lakiernika. Potem tylko poskładać środek i można jeździć:)

Jak widać na zdjęciu od razu wrzuciłem xenon (lampa z modyfikacją pod kostkę H7 gdyż mój moduł nie obsługuje bixa i pomijając koszt zdjęcia zabezpieczenia i wymiany modułu to nie miałem jak fizycznie tego zrobić).

---------- Post dopisany 03-09-2013 at 17:02 ---------- Poprzedni post napisany 05-08-2013 at 14:38 ----------

W końcu finał naprawy - fotka w 1 poście

Opublikowano

kurna

odważny jesteś

chyba dość mocne to trafienie było, skoro poduchy, napinacze itd itp ...

nie odważyłbym się

trzeba jednak mieć wiedzę, by takie auto kupić i zrobić dla siebie :eusathink:

Opublikowano

hehe, szczerze 2 raz bym się zastanawiał pomimo tego, że kasy sporo zaoszczędziłem i miałem satysfakcję z poznania samochodu od środka i złożenia go sobie prawie jak z klocków lego:)

z samą naprawą mechaniczną nie ma problemu jak masz wiedzę, problem zaczyna się później z elektroniką - wymiana czujników, wiązek, dziwne błędy, kodowanie, crash data. Do tej pory mi nie działają poduszki, bo gdzieś na wiązce w kierownicy jest spięcie i muszę to namierzyć zanim powymieniam bezpieczniki pirotechniczne i zresetuję crash datę.

Ale jak to ogarnę to generalnie koniec:) ogólnie to już prawie miesiąc jeżdżę i żadnych problemów nie ma - prowadzi się idealnie (nic nie ściąga, nie skrzeczy, etc.).

Jak już porobię wszystko to wrzucę więcej zdjęć i zabieram się za mody, bo wersja biedna w gadżety:P

Opublikowano

a daj spokój

nawet jakby mi dopłacali, też bym się nie brał

chyba że tylne światło zbite

teraz, ni uja

przy tym poziomie elektroniki, jak sam zresztą wspomniałeś, too risky .....

Opublikowano
a daj spokój

....

jak sam zresztą wspomniałeś, too risky .....

chyba, że kolega wychdzi z założenia - No Risk - No Fun :decayed:

Opublikowano

Podziwiam :wink:

Oby się sprawowało :)

Opublikowano

bardziej wychodziłem z założenia no risk = no B8 :D budżet by mi pozwolił na zakup nie bitej B6-tki:) a jednak B8 to B8 - jestem mega zadowolony:) poza tym nie był tak mocno rozbity - tylko na zdjęciach strasznie wygląda, bo praktycznie wszystko trzeba pozdejmować, żeby dostać się do konstrukcji czy też wymienić konsolę - generalnie przy najmniejszej stłuczce jak wypalą poduszki będzie to wyglądać podobnie czego Wam i sobie nie życzę :decayed:

btw: ten to ma dopiero straty - szkoda warta więcej niż moje B8 po naprawie :D

Sportowe audi rozbiło się na Targówku

Opublikowano

Świetna robota, dużo czasu składałeś do kupy auto?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...