rikokodo_2_9_9 0 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Cześć:) Coś mi dzwoni w prawym przednim zacisku, gdy jadę po dziurach. Jak przycisnę hamulec to przestaje dzwonić. Rozebrałem zacisk, ale nic uszkodzonego nie zauważyłem. Po skręceniu gdy zacząłem pukać młotkiem gumowym to znowu coś się odezwało. Być może to zewnętrzny klocek jest słabo dociskany, ale nie jestem pewien. Co robić w takiej sytuacji. Można go lekko bzyknąć spawem w miejscach styku z jarzmem. Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon77 0 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Witam, Tak można, najlepiej elektrodą rutylową EB146 ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarnybeduin 1 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Jak Ci zawieszenie będzie walić to też je zaspawasz na sztywno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dwdziadzior 0 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Nie wiem jak w Audi jest, ale mi w vw mk3 bzdryngoliły blaszki między klockiem hamulcowym a zaciskiem, robi sie luz i tak ładnie graja . Mozesz je wyciągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilku213 1 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 zapewne w miejscu styku klocek-jarzmo masz wystukane/wyrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1474 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 zrób zdjecie tego zacisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darko 4 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 tam nie ma już zacisku,tylko wielki spaw:facepalm: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyprynia 0 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 kolego zdejmij zacisk i posmaruj jakimś smarem te 2 śruby prowadzące (te dwie które odkręcasz imbusem nr 7). Czasami się one zapiekaja przez co zacisk nie trzyma sztywno klocków w wyniku czego mają one luz i dzwonią na jakiś dziurach itd. Ja mam to samo w swoim aucie tylko na tylnej osi. I jak narazie sie mobilizuje do przesmarowania tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikokodo_2_9_9 0 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Z tym spawanie to mnie nikt nie zrozumiał. Chodziło o lekkie napawanie spawem tylnej części (ćwiartki koła) klocka co by zwiększyło dociśnięcie przez zacisk.Nikt nie chce tego zaspawać, w domowym majsterkowaniu nie jestem takim laikiem. Jeżeli chodzi o prowadnice zacisków wszystko jest na smarowane i chodzi jak trzeba. Ponad rok temu wymieniłem obie tarcze i cztery klocki na nowe. Pukanie ustaje jak podłoże cienki kawałek blaszki między jarzmo a klocek. Smar nic nie da :) . Więc wiem, że na 99%procent jest to ten element. Jeśli chodzi o zużycie części jarzma to jest takie samo po obydwóch stronach. Wydaje mi się że mogło się wytłuc to "ucho" klocka. Doświadczalnie założę stary całkiem dobry klocek i zobaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1474 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Nawin troche cienkiego miedzianego drutu na klocek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikokodo_2_9_9 0 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Drucik miedziany może się wytłuc i spaść. Miedz jest miękka, ale na jakiś czas to tak. Tylko wtedy trzeba pomyśleć co się może stać jak drucik dostanie się miedzy klocek a tarczę. Podejrzewam że nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilku213 1 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 To może coś ode mnie. Również miałem problem ze stukającymi klockami... Wypukane w jarzmie, próbowałem napawać, szlifować ale to na nic. No i się tak trochę zacząłem bawić z miedzianym drucikiem od spawarki. Wymyśliłem coś takiego: Nawinięcie drutu miedzianego w miejscach o nr. 1 (prowadnice klocka). Jakieś 3 okrążenia drutu (drucik musi być cienki) Będzie to powodowało lepsze usztywnienie klocka i nie pozwalało mu na latanie góra-dół/na boki i klekotanie, ponieważ w miejscu nr. 2 będzie lepiej dociskany. Jest teraz lepiej spasowany, nie ma tam jakiegoś dużego oporu, chodzi elegancko. W hamulcach cisza i wreszcie problem zażegnany. U mnie heble nie dość, że stukały, to w dodatku bardzo mocno piszczały. To wszystko wyjaśnia, bo piszczenie to nic innego, jak drgania o danej częstotliwości. Po tym zabiegu jest wszystko gicior Wiadomo no, że zabieg będzie trzeba powtarzać raz na jakiś czas, bo drucik się wytrze. Dev, co powie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1474 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 juz to dawno opisywałem ale przypomniec nie zaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilku213 1 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 pół roku z tym walczyłem, całe forum prześwietliłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1474 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 mogłeś od razu do mnie napisac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilku213 1 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Dobrze wiedzieć na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1474 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 z tym ze nie jest to wina klocka a wybitego jarzma 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilku213 1 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 tak tak, dokładnie. U mnie to gołym okiem widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamdab 1 Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 (edytowane) @Devczy jeśli nagnie się ten sprężynujący drucik żeby mocniej dociskał to też pomoże w redukcji dzwonienia klocka na jarzmie ? Oczywiście na jarzmie już są wyżłobienia od klocka hamulcowego. Klocki tarcze nowe, nowy smar na ślizgach. Edytowane 10 Kwietnia 2020 przez kamdab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1474 Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2020 Klocki zwykle dzwonią w jarzmach, zdejmij zacisk i sprawdź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się