johny_bravo Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 Witam, Pisałem ostanio o problemie z nie swoim AVJ i temat jest w trakcie wyjaśniania nastomiast zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy diagnozie swojej BFB. Problem polega na tym, że ostano zauważyłem gdy stoje na jałowym obroty lekko falują i wywala mi Check-a. Jest jakby troche słabszy, tzn nie ma takiej reakcji na wciśnięcie pedału gazu jak kiedyś. Podłączyłem do Vag-a a tam błędy: 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded 16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected. P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Za pierwszym razem skasowałem i jezdziłem ale niestety znowu się pojawił. Jak jade na trasie wszystko jest ok ale jak stanę na światłąch lekko go bujnie. Z tego co doczytałem problem dotyczy ubogiej mieszanki właśnie na jałowym więc postanowiłem sprawdzić blok 032. Tak to wygląda W pierwszym banku wartości jakie widziałem dochodziły max do +10% w drugim -5% Sprawdzałem przewody od podciśnienia - z góry wyglądają na zdrowe, są twarde. Postanowiłem, sprawdzić również logi dynamiczne w blokach 003, 115, 031. Logi dynamiczne Z tego co już mi wiadomo, przepływka wygląda na "prawie" zdrową bo przy 5000 obr/min jest około 120g/s a powinno być ~130 g/s ? Mam rację ? Jeżeli chodzi o koniec logów, to pobobnie jak we wspomnianej wcześniej AVJ ciśnienie doładowania zbyt wolno opada po puszczeniu gazu ? Zależy mi na Waszym zdaniu dlatego bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięuję.
german81 Opublikowano 28 Maja 2013 Opublikowano 28 Maja 2013 zrób logi stayczne z bloku 2 .bład jest generowany przez to ze przepływka mierzy za mało powietrza na wolnych obrotach, co moze byc spowodowane przez nieszczelnosc w układzie podcisnieowym a zwałaszcza w odmie .
johny_bravo Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Opublikowano 28 Maja 2013 ok jutro wrzuce. Powiedz mi proszę, bo tak jak pisałem wcześniej dopiero zaczynam przygodę z VAGiem. Jeżeli chodzi o logi statyczne wybieram po prostu blok 002 i klikam log ? Przez minute ? Gdzieś czytałem o logach w trybie BS ale nie wiem czy o to chodzi ... EDIT: Wspomniane logi jeżeli o to chodziło Prawie dwie minuty na wolnych. Obserwowałem również blok 032 więc są razem. Jak coś zrobiłem nie tak, proszę o info. Log (0 - 002,032)
german81 Opublikowano 29 Maja 2013 Opublikowano 29 Maja 2013 tomek logi robiłes z właczona klima . musisz zrobic je od nowa ale najpierw skasuj błedy i wyłacz klime .
johny_bravo Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Opublikowano 29 Maja 2013 w 99% jestem pewien, że błędy zostały wcześniej skasowane ale sprawdzę jutro by mieć pewność. Jeżeli chodzi o klimę to na pewno była wyłączona. Wszystkie odbiorniki były wyłączone poza ładowarką do laptopa z zapalniczki ....
german81 Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 to w takim razie jak klima była wyłaczona to jest cos nie tak bo masz za wysokie obroty powiny byc max ok 800 obr a u ciebie jest 920 obr.sprawdz czy nie masz nieszczelnosci w układzie podcisnieniowym i odmie , umyj i zaadaptuj przepustnice bo tez jest z niej bład .
DeeJay_Kill Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 jeśli po ww. zabiegach sytuacja się nie poprawi, to zerkniemy, co w trawie piszczy. Raczej dobrze Ci koledzy podpowiadają
johny_bravo Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Opublikowano 31 Maja 2013 temat w trakcie wyjaśniania ale dopisze kilka spostrzeżeń, może to ułatwi/zmieni diagnozę. - problem występuje bardziej/częsciej jeżeli samochód jest mocno rozgrzany. Np dzisiaj po dość ostrej jeździe po mieście wolne obroty wynosiły lekko ponad 1000 ... -zauważyłem, że jak jadę np 100km/h i puszcze pedał gazu to dopiero za sek, półtorej czuje jak hamuje silnikiem Dzięki wielkie za zaangażowanie !
german81 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 zacznij od umycia przepustnicy i sprawdzenia tego o czym mówiłem wczesniej .
johny_bravo Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2013 mam nadzieję ,że problem został rozwiązany. Byłem dzisiaj u magika, który po długiej chwili i moich(Waszych) sugestiach zaczął sprawdzać ciśnienie w układzie. Okazało się, że uszkodzony był zaworek odpowietrzający skrzynie korbową. Po wymianie i umyciu przepustnicy oraz czujnika ciśnienia zasysanego powietrza problem wydaje się nie występować. Nie chce się za wcześnie podniecać ale obroty stoją równo 760 obr/min i reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest taka jak wcześniej Dzięki raz jeszcze za pomoc i zaangażowanie. Po kilku dniach napisze czy definitywnie problem został rozwiązany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się