Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Ucieka płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego - jaki powód ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. zauwazyłem ze raz na kilka dni musze dolewać płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego bo mi gdzies ucieka i nie wiem kiedy to sie dzieje, czasem w ciagu kilku dni schodzi cały zbiorniczek a czasem przez 2 tygodnie jest prawie ok wiec od czego to zalezy? co powinienem sprawdzić?

Opublikowano

Sprawdź czy nie masz plam pod samochodem.

Jeżeli nie to podłącz pod VAG-a.

Opublikowano

Jeżeli nie to podłącz pod VAG-a.

hahaha i vag pokazuje Ci wktórym miejscu jest wyciek..

* luzik :JC_fan: [Musashi]

co do Twojego przyczyny to masz gdzies dziure w węzu lub w chłodnicy

a to że raz Ci wycieka a raz nie, to pewnie czasem źle dokrecisz korek od zbiorniczka

i nie wytwarza cisnienia i nie wywala wody..

Opublikowano

sprawdz szczelnosc ukladu , przewody gumowe , mozesz tez odkrecic oslone i sprawdzic od spodu.

Opublikowano

prometeusz86 czy ty mnie uważasz za debila? :mysli:

Chyba nie potrafisz czytać.

Jeżeli nie ma wycieku to VAG-iem zdiagnozuje silnik.

A może nie :polew:

A jeżeli już jesteś taki mądry to podpowiedz boserowi aby sprawdził poziom oleju, czy mu się czasem nie zwiększa. :wink4:

* luzik :JC_fan: [Musashi]

Opublikowano

Sprawdź dokładnie czy nie masz gdzieś wycieku.

U mnie też po mału uciekał płyn ze zbiorniczka. Odkręciłem osłone silnika i okazało się że miałem do wymiany króciec wodny.

Teraz po wymianie wszystko jest OK.

Opublikowano

prometeusz86 czy ty mnie uważasz za debila? :mysli:

Chyba nie potrafisz czytać.

Jeżeli nie ma wycieku to VAG-iem zdiagnozuje silnik.

A może nie :polew:

A jeżeli już jesteś taki mądry to podpowiedz boserowi aby sprawdził poziom oleju, czy mu się czasem nie zwiększa. :wink4:

hahahahaha :polew: :polew: :polew:

tak vag mu zdiagnozuje i pokaze ze silnik jest słabszy przez WODE OD CHŁODZNIA :polew:

i ze turbina słabo dmucha :polew: ze jakis wąż , yszczelka się sparciała :polew: (notebook wstanie i pokaże paluszkiem)

nie, nie bede taki nie grzeczny i pozowle sie Tobie wykazac powiedz mu, że to też dziala w odowrotnym

kierunku: czy mu się nie zwieksza poziom wody w chłodnocy a zarazem nie robi się budyń :polew: x100

ps. z całym szacunkiem, ale nie uważam Cie za debila porostu twierdze (co prawda Vag to genialny program),że pewnych rzeczy

w aucie Ci nie wyłapie.. :hi:

Opublikowano

Tak jak piszą nasi weseli koledzy :kox:. Sprawdź, zbiorniczek wyrównawczy czy nie masz brązowego nalotu w środku albo budyniu. Sprawdź na bagnecie czy nie masz maśłanego nalotu (powoli zaczyna sie robić jakiś program kulinarny :decayed:). Obadaj wszystkie rurki czy nie ma wycieku, zobaczysz je doskonale bo się płyn krystalizuje i widać to gołym okiem. Jak tu nic nie znajdziesz to możesz sprawdzić termostat albo pompę wody też lubi cieknąć.

Opublikowano

wszystkie porady trafne mysle, choć ja podejrzewam ze pompa wody do wymiany taką mam intuicje która jeszcze mni nie zawiodła nigdy, zadnego budyniu nie ma, a pozatym ostanio zamiast płynu dolałem wody w lecie chyba mozna nie?

Opublikowano

takie male pytanie przy okazji czy są jakies naturalne ubytki plynu np wysoka temperatura itp pytam sie bo po zrobieniu jakis 10 tys km na skali zbiorniczka ubylo mi ok 0,5 cm czy to normalne ??

Opublikowano

No cóż, są tacy jak prometeusz86 do których nie dociera info, że jak ubywa płynu w układzie chłodzenia to zaczynając od początku są dwie możliwości.

1- wywala na zewnątrz (nieszczelność układu);

2- spala

Jak kolega mający ten problem zaznaczył, że bywa to różnie. Raz jest raz nie ma.

Dlatego ja na jego miejscu w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy mam szczelny układ (przewody, pompa zbiorniczek wyrównawczy itp.

Jeżeli jest :good: to wtedy może być walnięta uszczelka pod głowicą i płyn może być "wyparowany czyli spalony lub pójdzie w olej :wallbash:.

Najgorsze jest to, że jak pisze boseron bywa to różnie.

Ale VAG-em możemy sprawdzić czy z silniczkiem jest :good: (uszczelka OK) itd.

Najlepsza metoda diagnostyki to metoda eliminacji.

Pozdrawiam Prometeusza86 :decayed:

Tylko On ma chyba problemy z palcami :lol1: :lol1: :lol1:

Opublikowano

takie male pytanie przy okazji czy są jakies naturalne ubytki plynu np wysoka temperatura itp pytam sie bo po zrobieniu jakis 10 tys km na skali zbiorniczka ubylo mi ok 0,5 cm czy to normalne ??

nie powinien tracic,

powinno sie zbadac szczelnosc ukladu na zimnym silniku, gdy jest goracy czesto jest tak ze wyciek jest na tyle maly ze plyn od tazu odparowuje,

czy puszcza uszczelka pod glowica mozna wstepnie zdiagnozowac badajac wyglad oleju, jezeli wyglada bez zmian nalezy powachac plyn w zborniczku jezeli pachnie spalinami mamy pewna diagnoze

Opublikowano

No cóż, są tacy jak prometeusz86 do których nie dociera info, że jak ubywa płynu w układzie chłodzenia to zaczynając od początku są dwie możliwości.

1- wywala na zewnątrz (nieszczelność układu);

2- spala

Jak kolega mający ten problem zaznaczył, że bywa to różnie. Raz jest raz nie ma.

Dlatego ja na jego miejscu w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy mam szczelny układ (przewody, pompa zbiorniczek wyrównawczy itp.

Jeżeli jest :good: to wtedy może być walnięta uszczelka pod głowicą i płyn może być "wyparowany czyli spalony lub pójdzie w olej :wallbash:.

Najgorsze jest to, że jak pisze boseron bywa to różnie.

Ale VAG-em możemy sprawdzić czy z silniczkiem jest :good: (uszczelka OK) itd.

Najlepsza metoda diagnostyki to metoda eliminacji.

Pozdrawiam Prometeusza86 :decayed:

Tylko On ma chyba problemy z palcami :lol1: :lol1: :lol1:

ja mam szczescie, że tylko z palcami mam cos nie tak :kox: :kox: hihi

jesli faktycznie by spalał wode, użytkownik audi napewno by zauwazył ze auto wywala spaliny w kolorze białym..

stawiam na nieszczelnosc układu.

Pytanie: czy często w audi(a4 b5) zdarzaja się pękniecia głowicy? czy jesli jak już olej miesza sie z woda to powodem jest tylko i wyłącznie uszczelka?

Opublikowano

Moze masz uszkodzony korek?

Opublikowano

Pytanie: czy często w audi(a4 b5) zdarzaja się pękniecia głowicy? czy jesli jak już olej miesza sie z woda to powodem jest tylko i wyłącznie uszczelka?

zdarzaly sie. w autach z silnikiem AWX oraz AVF byly do 2003 roku z tym ogromne problemy pekaly ot tak. jest sporo nt w literaturze serwisowej, sporo bylo napraw gwarancyjnych. problem usunieto w modelach od kwietnia 2003. [br]Dopisany: 20 Lipiec 2008, 13:12 _________________________________________________

Moze masz uszkodzony korek?

dobry pomysl,

obejrzyj jak wyglada zbiorniczek wyrownawczy czy nie ma wykwitow(plam, nalotu) po wyschnietym plynie chlodzacym

Opublikowano

Szafir1985

Ubytki zawsze mogą występować.

Po to jest zbiorniczek wyrównawczy.

Teoretycznie układ jest hermetyczny, ale to tylko teoretycznie.

Takim ubytkiem wcale bym się nie martwił. :)

Opublikowano

Szafir1985

Ubytki zawsze mogą występować.

Po to jest zbiorniczek wyrównawczy.

Teoretycznie układ jest hermetyczny, ale to tylko teoretycznie.

Takim ubytkiem wcale bym się nie martwił. :)

tak własnie myslalem dzieki za info

Opublikowano

Szafir1985

Ubytki zawsze mogą występować.

Po to jest zbiorniczek wyrównawczy.

Teoretycznie układ jest hermetyczny, ale to tylko teoretycznie.

Takim ubytkiem wcale bym się nie martwił. :)

tak własnie myslalem dzieki za info

mialem wiele roznych samochodow, ale w zadnym plyn mi nie ubywal w ilosciach na tyle istotnych zebym to zauwazyl :cool1:

Opublikowano

no i obejrzałem przewody - nigdzie nie widać żadnych nalotów, płyn w zbiorniczku ma normalny zapach nie czuć spalinami, oleju też nie przybywa ani nie stracil swojej konsystencji, wiec w takim wypadku się tym nie przejmuje takimi ilościami jak w przyszłości w końcu 0,5 cm na 10 tys

potraktuje to jako norme w moim samochodzie :polew:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...