Rometer Opublikowano 31 Maja 2013 Opublikowano 31 Maja 2013 Witam, generalnie nie mam żadnych większych problemów z moją a4 ale od tygodnia jak postoi przez noc to gorzej odpala. Objaw jest taki że zawsze odpalała powiedzmy na 1-2 obrót wału a teraz na 4-5. Świece żarowe wymieniałem pół roku temu. Auto nie kopci tyle że to chyba niemiarodajne bo mam dpf-a. Czy winę może ponosić przytykający się już DPF ? Chociaż FIS nie wywala mi komunikatu... Jak już odpalę pierwszy raz, to potem cały dzień jest idealnie... A może jestem przewrażliwiony ?
Biszczan Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Silnik powinien odpalić od razu bez jakichkolwiek problemów jeżeli osprzęt jest sprawny. Masz VCDS żeby podpiąć i sprawdzić czy w sterowniku silnika są zapisane jakieś błędy ?
Rometer Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 Jeśli dojadę dzisiaj na spota do Poznania to chłopaki podepną kompa i zobaczymy co wywali... Mam nadzieję że to tylko pierdoła... A jak nie to będziemy szukać rozwiązania w tym wątku.
fafa61 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Wiem że temat z innej paki ale podepnę się bo chodzi za mną myśl , zeby sprzedać moja BRD 170 KM i zakupić sobie B7 z motorkiem 2.7 TDI , możecie mi cos powiedzieć na ten temat. Jak wam się sprawuje ten silnik , co się przeważnie psuje, ile kpl rozrząd itp....Co lepie 2,7 czy 3.0
Bruuuum Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 Witam, generalnie nie mam żadnych większych problemów z moją a4 ale od tygodnia jak postoi przez noc to gorzej odpala. Objaw jest taki że zawsze odpalała powiedzmy na 1-2 obrót wału a teraz na 4-5. Świece żarowe wymieniałem pół roku temu. Auto nie kopci tyle że to chyba niemiarodajne bo mam dpf-a.Czy winę może ponosić przytykający się już DPF ? Chociaż FIS nie wywala mi komunikatu... Jak już odpalę pierwszy raz, to potem cały dzień jest idealnie... A może jestem przewrażliwiony ? Któreś wtryski możesz mieć już zużyte Wiem że temat z innej paki ale podepnę się bo chodzi za mną myśl , zeby sprzedać moja BRD 170 KM i zakupić sobie B7 z motorkiem 2.7 TDI , możecie mi cos powiedzieć na ten temat. Jak wam się sprawuje ten silnik , co się przeważnie psuje, ile kpl rozrząd itp....Co lepie 2,7 czy 3.0 Bierz 3.0, koszty te same, a możliwości mocy większe no i łatwiej trafić dobrą sztukę
melman_zyrafa Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 Wiem że temat z innej paki ale podepnę się bo chodzi za mną myśl , zeby sprzedać moja BRD 170 KM i zakupić sobie B7 z motorkiem 2.7 TDI , możecie mi cos powiedzieć na ten temat. Jak wam się sprawuje ten silnik , co się przeważnie psuje, ile kpl rozrząd itp....Co lepie 2,7 czy 3.0 Wymiana kpl rozrządu to ponad 6000 pln (około 5000-5500 za części + min. 1000 za wyciągnięcie silnika). 2,7 i 3,0 to ten sam motor ale z innym wykorbieniem wału (z tąd różnica w pojemności). Bolączki te same. W 2,7 Quattro to opcja, w 3,0 standard.
fafa61 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 5000 tys , to strasznie dużo, różnica dwoch cylindrów tylko . Ty masz na mysli cene serwisu za ten rozrząd?. Powiem ,że ogólnie spalanie pomiędzy moją BRD a np. 2,7 nie bedzie sie znacznie różniło a moc i przede wszystkim kultura pracy maszych motorków to niebo a ziemia.
melman_zyrafa Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Mam na myśli cenę samych głównych części (koła zębate, ślizgi, napinacze, łańcuchy) bez drobnicy (śrubki, uszczelki). Do porządnej wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik z auta. Wymiana teoretycznie powinna starczyć na kolejne 200-220kkm
bosniak_sg Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Wszystkie te cześci kupi w granicach 2500-2800 plus 1500-2000 za wyjecie silnika i wymiane tych części. ---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:24 ---------- 5000 tys , to strasznie dużo, różnica dwoch cylindrów tylko . Ty masz na mysli cene serwisu za ten rozrząd?. Powiem ,że ogólnie spalanie pomiędzy moją BRD a np. 2,7 nie bedzie sie znacznie różniło a moc i przede wszystkim kultura pracy maszych motorków to niebo a ziemia. Tylko w swoim masz pasek, a w 2.7 są 4 łańcuchy ---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ---------- Bolączki te same. W 2,7 Quattro to opcja, w 3,0 standard. Oświeć mnie kolego w którym 2.7 jest napęd Quattro?
melman_zyrafa Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Wszystkie te cześci kupi w granicach 2500-2800 plus 1500-2000 za wyjecie silnika i wymiane tych części.---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:24 ---------- 5000 tys , to strasznie dużo, różnica dwoch cylindrów tylko . Ty masz na mysli cene serwisu za ten rozrząd?. Powiem ,że ogólnie spalanie pomiędzy moją BRD a np. 2,7 nie bedzie sie znacznie różniło a moc i przede wszystkim kultura pracy maszych motorków to niebo a ziemia. Tylko w swoim masz pasek, a w 2.7 są 4 łańcuchy ---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ---------- Bolączki te same. W 2,7 Quattro to opcja, w 3,0 standard. Oświeć mnie kolego w którym 2.7 jest napęd Quattro? W każdym 2.7 za dopłatą była opcja Quattro dostępna... Fakt jest taki, że jest to margines- ale istnieją takie sztuki.
bosniak_sg Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Bardzo Cię proszę o przytoczenie jakiegoś linka na potwierdzenie swojej tezy. Być może ja słabo szukam bo znalazłem tylko ze taka opcja występowała w A6 C6 natomiast wzmianki o A4 B7 nie znalazlem. Jest tylko 2.7 tdi fwd i 3.0 tdi quattro.
melman_zyrafa Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Bardzo Cię proszę o przytoczenie jakiegoś linka na potwierdzenie swojej tezy. Być może ja słabo szukam bo znalazłem tylko ze taka opcja występowała w A6 C6 natomiast wzmianki o A4 B7 nie znalazlem. Jest tylko 2.7 tdi fwd i 3.0 tdi quattro. W A6 C6 2,7 TDI miały w opcji Q.. W A4 chyba też widziałem jedną sztukę (nie mogę teraz tego znaleźć- więc uznajmy, że tego nie ma). Generalnie silnik ten sam- skrzynie to klocki lego (poza multi). Na specjalne zamówienie z tego co pamiętam można było domówić Q -ale mało kto na to się decydował- lepiej wychodziło brać 3,0 TDI z Q w standardzie. Pamiętaj, że to prawie ten sam silnik (inne wykorbienie), ale dzwon pod skrzynie pasuje - kwestia tylko i wyłącznie kilku gratów, które składa się jak klocki. Jeśli mnie pamięć nie myli to można kiedyś było zamówić nawet 1.6 z Q bo taką sztukę kiedyś na którymś z zagranicznych forum widziałem... Nie wiem po co komu Q w 1,6- ale jak widać- klient nasz pan...
bosniak_sg Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Ja natomiast tez jak ty ze słyszenia wiem, że w tych autach jest płaska podłoga i nie da się tam wstawić wału napedowego.
melman_zyrafa Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Ja natomiast tez jak ty ze słyszenia wiem, że w tych autach jest płaska podłoga i nie da się tam wstawić wału napedowego. Jakim cudem? Zaskoczyłeś mnie tu trochę- trzeba będzie sprawdzić w ETCE. Audi już bodajże w B6 nie robiło nadwozia z podziałem na FWD i Q (dlatego da się bez problemu wyrezać Q przy odpowiednich gratach)... Nie wydaje mi się, żeby w B7 zmienili koncepcję...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się