easyone Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 witam ponownie klubowiczow dostaje juz bialej goraczki z ta moja a4, dzis najpewniej padla mi turbina, auto wskoczylo na obroty nie dalo sie go zgasic stacyjka, olej wyssalo. No i dodatkowo cala wode z ukladu chlodzenia wyparowalo bylo pelno bialego dymu. Uzupelniajac wode widze ze cieknie jak z kranu na jakims laczeniu rurek przy samym silniku trudno mi okreslic co to jest gdyz mechanikiem nie jestem, orpocz tego ostro leci z pod auta rowniez nie wiem skad dokladnie. Trubina byla regenerowana jakis miesiac temu i wszystko bylo cacy az do dzis. Tuta moje pytania: Podejrzewam ze turbina skoro byla dopiero co regenrowana raczej juz nie da sie naprawic, wiec skad mogl bym dostac nowa w dobrej cenie. No i z czym moge sie liczyc dodatkowo biorac pod uwage te nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia. Teraz auto po uzupelnieniu oleju i wody pali, ale leci ostro bialy dym, oczywiscie odpalilem tylko na moment. Auta juz nie tykam. Jakies pomysly. Pozdrawiam easy
xavier Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 Z tego co piszesz domyślam się że poczekałeś aż sam zgaśnie :/ tak więc prawdopodobnie musisz wymienić uszczelkę pod głowicą i sprawdzić pierścienie,panewki. Co do turbo to kupuj od silnika AWX przejściówkę kupisz za 60zł masz jakąś gwarancję na tą regeneracje turbo ? jeżeli masz to dobrze jak nie to prawdopodobnie spore koszta Cie czekają ;(
easyone Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Opublikowano 19 Lipca 2008 nie no zgasilem biegiem, ale troche to trwalo wszystko. Na turbine mam pol roku gwarancji. a skad taka turbine do AWX wziac najlepiej, mozesz cos polecic. pozdrawiam.
Iverson Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 Jak chcesz inwestować w turbo AWX to bierz nówkę sztukę, nie baw się w regenerowane-czasem się uda i trafisz dobrze i pojeździsz, przeważnie to lipy. allegro sobie odpuść.
easyone Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Opublikowano 19 Lipca 2008 nowa = ASO tylko ? Jakie to moga byc koszta mniej wiecej. Nie wiem czy to ma zwiazek, ale dowiedzialem sie od kolegi przed chwila ktory za mna jechal ze auto ostro dymilo na bialo z 2h przed tym zanim padla turbina, ja nie widzialem bo bialy dym i jechalem dosc szybko, on niestety poinformowal mnie dopiero teraz o tym.
Iverson Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 biały dym miał znaczenie,szkoda ,że po fakcie się dowiedziałeś. ASO to mega koszty, pewnie zawołają do 3tyś zł za szt. może jakieś hurtownie by coś miały, albo używka ale z bardzo pewnego źródła.
easyone Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Opublikowano 19 Lipca 2008 http://moto.allegro.pl/item402106468_nowa_turbina_turbosprezarka_1_9_tdi_110_115_130_vw.html wiem ze nie mialo byc allegro ale co powiesz o tym ? pozdrawiam
Iverson Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 koleś jakieś bzdury wypisuje(Taka sama występowała też w mocach 110KM i 115KM o oznaczeniach silnika AFN, AVG, AVB, AVG, AJM, ATJ, AVF, AFB, AKN.), ale nr. się zgadza. ale czy to nówka-wątpie.
easyone Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Opublikowano 19 Lipca 2008 to lipa jak mozna zaufac komus kto oklamuje na starcie w auckji, dzieki za info, z moim szczesciem to pewnie posypala by sie tak samo szybko jak ta ktora mam po regeneracji.
Iverson Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 popytaj na priv jeszcze naszych klubowych tunerów (rogalotti,rob555,ctv) , moze oni coś mają, albo kogoś może polecą.
Musashi Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 obym, sie mylil ale bialy dym brak plynu chlodzacego wskazuje na uszczelke pod glowica, byc moze kolejnym etapem jej uszkodzenia bylo przegrzanie glowicy i puszczenie oleju do cylindra - stad praca silnika na wysokich obrotach, turbina uszkodzila sie pewnie wtornie na skutek braku cisnienia oleju obejrzalbym panewki, cylindry pierscienie i tloki...
easyone Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Opublikowano 19 Lipca 2008 Dlaczego twoja wersja ma byc mniej optymistyczna ? To wygladalo dokladnie tak: Godz. 15 kolega widzi u mnie bialy dym. Godz: 16 dojezdzam do swojego celu, podczas jazdy zadnych oznak poza bialym dymem ktory byl nie do ujrzenia z mojej pozycji. Temp. silnika wszystko w normie. Powrot do domu kolo godz 17 Auto pierw lapie notlaufam chwile pozniej chmura dymu za mna jest tak duza ze widze ja z fotela kierowcy, zjezdzam na pobocze, podczas zjazdu czuje ze mocno trzesie buda, proboje zgasic auto kluczykiem - nie dziala. Po chwili niestety nie odrazu gasze auto biegiem, spod maski i z rury wydostaje sie bialy dym, dziewczyna ktora wysiadla z auta stwierdzila ze na poczatku z wydechu lecial rowniez czarny dym. Ktos kto sie zatrzymal polecil uzyc gasnicy, otwieramy maske cala ta oslona silnika na masce nasiaknieta ciecza, zbiorniczek od ukladu chlodzenia pusty, bagnet pokazuje 0 oleju w silniku. Po uzupelnieniu wody ktora mimo uzupelnien ucieka dolem i w miejscu laczenia przy silniku, oraz oleju odpalilem na chwile silnik - odpalil ponownie pojawia sie bialy dym. To tyle. A co z kosztami ctv ma nowa turbine do AWX za 2k ale sie jeszcze nie zdecydowalem, troche drogo wyjdzie mnie ta zabawa z robocizna biorac pod uwage fakt ze po d*pie nie dostala tylko turbina. w jakiej kwocie mniej wiecej powinienem sie zamknac.
Musashi Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 ja bym szukal naprawde dobrego mechanika i zaczalbym od glowicy, tak jak pisalem pozniej zdajbym dol silnika. i dokladnie to obejrzal. a delikatnie zaczalbym sie rozgladac za uzywanym motorkiem
easyone Opublikowano 20 Lipca 2008 Autor Opublikowano 20 Lipca 2008 no super powiedz mi jeszcze Musashi jaki to mniej wiecej koszt wymiany motorka bo jestem prawie pewien ze to mnie czeka. Chyba lepiej kupic cos nowszego moze b6 ale nie wiem czy zdecyduje sie na audi po mojej krotkiej ale jakze burzliwej przygodzie z dotychczasowa b5. jutro do mechanika.
Darek_G Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 Spokojnie, takie cuda mogą się trafić w samochodzie każdej marki, a jeśli chodzi o silniki AFN, to miałeś strasznego pecha, że trafił Ci się tak felerny, bo uchodzą one za dość długowieczne. Może auto miało dzwona i zostało posklejane na tyle, żebyś odjechał po kupnie (tak tylko gdybam, bo nie wiem jak stałeś się jego posiadaczem ) Jeśli chodzi o koszt silnika, to jeśli z tego który masz uda Ci się uratować trochę osprzętu może nie wyjść tak drogo jak kupno B6 Np: http://www.moto.allegro.pl/item402393519_afn_avg_ahu_1z_1_9_tdi_vw_audi_silniki.html
easyone Opublikowano 20 Lipca 2008 Autor Opublikowano 20 Lipca 2008 co wchodzi w sklad tego: osprzetu, turbina ? i cos jeszcze, bo nie wiem a nie chce zeby mechanik pozabieral ;>
Musashi Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 no super powiedz mi jeszcze Musashi jaki to mniej wiecej koszt wymiany motorka bo jestem prawie pewien ze to mnie czeka. Chyba lepiej kupic cos nowszego moze b6 ale nie wiem czy zdecyduje sie na audi po mojej krotkiej ale jakze burzliwej przygodzie z dotychczasowa b5. jutro do mechanika. pamietaj tego typu usterki to rzadko wina samochodu, przewaznie skutki dotychczasowej eksploatacji poprzednich wlascicieli. w zadnym wypadku nie swiadczy to o problemach z audi. jakby nie patrzec tymi samochodam jezdza setki tysiecy ludzi i nie chca zmienic marki na inna. problemy oczywiscie sie zdarzaja, jakby nie bylo to tylko urzadzenie mechaniczne. zawsze masz opcje kupic motor od B6 ( z tym ze wtedy nowy osprzet, ECU a to juz wyjdzie troche grosza) , moze tak zle z motorkiem nie jest, niech go mechanik obejrzy, [br]Dopisany: 20 Lipiec 2008, 13:28 _________________________________________________a silnik dobry to ze 4000 wyjdzie, wartoby pomyslec o jakims "angliku" moze byc po dzwonku bocznym lub tylnym. wyjdzie tyle samo, a jeszcze zostanie mnostwo roznych czesci zamiennych
Darek_G Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 wartoby pomyslec o jakims "angliku" moze byc po dzwonku bocznym lub tylnym. wyjdzie tyle samo, a jeszcze zostanie mnostwo roznych czesci zamiennych Z tego co widzę, to jest sporo klubowiczów, którzy siedzą na wyspach - popytaj, może ktoś poszuka Ci jakiegoś pukniętego z całym silnikiem za grosze Tam złom nie jest raczej drogi, a w dodatku funt nisko stoi...
easyone Opublikowano 21 Lipca 2008 Autor Opublikowano 21 Lipca 2008 ciekawe ile koszt transportu czegos takiego z UK wynosi, swoja droga dzien swietnie sie zaczal w mojej miescinie mechanicy robia i mowia "nie chcieli bysmy brac tego diesla - kiedys juz byl diesel i byl problem" to ma byc mechanika samochodowa ! Dochodze do wniosku ze z warsztatami powinno byc jak z hotelami i motelami cos co nie spelnia warunkow nie nazywa sie hotelem i tyle. Nie tracil bym czasu na objezdzanie tego w miescie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się