Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o ocenę logów, b. szybko zapiekająca się turbina.


samekgsx550

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

Mój problem polega na tym iż turbo mi zapieka b. szybko. Najpierw vnt potem axw. Obecnie założone turbo VNT. Po przebiegu ok 1 tyś km od czyszczenia zaczyna łapać not faul. Tutaj pytanko, co jest przyczyną ?

Lejące wtryski ?

Ogólnie co sądzicie o kondycji silnika.

Egr zaślepiony

Kat widać że był cięty.

Statyczne

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Bs-y

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy 011 nie mogłem zrobić, ERROR nie wiem czemu.

Dynamiczne

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kto i jak czyścił turbo. A co do logów mądrzejsi zaraz się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyściłem turbo. Dokładnie wszytko wyczyszczone, poza tym turbo ma luz i gwiżdżę. Chce je wymienić na nowe, tylko po co jak po miesiącu będzie zabite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nie masz kata to gwizdanie to norma. A spolerowałeś te wżery co sa na tej powierzchni gdzie chodza kierownice? Bo jak nie to tam sie zaraz na nowo osadza.

Jak masz kata zabitego tez bardziej się będzie zasyfiało. A o parametrach pracy silnika ja sie nie wypowiadam :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko tyle że wolno nie jeżdżę, raz dziennie przydusze. A i auto podczas przy gazówki kopci.

---------- Post dopisany at 22:00 ---------- Poprzedni post napisany at 21:58 ----------

Wżerów nie czyściłem. Ale poprzednio jak założyłem AWX który w pasku latał, to u mnie po nie długim czasie kierownice stały dęba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie trochę zastanawia ostatni dynamiczny log a konkretnie wskazanie w grupie 010 : w pierwszym logu widzę tam nagły przeskok z maksymalnego doładowania czyli 2570,4 mbar na 989,4 mbara i znowu full. Objaw taki jakby czujnik ciśnienia doładowania G71 świrował. Porób zatem kilka logów statycznych grupy 010 i 011 oraz dynamicznych tych samych grup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz i gwizdanie turbiny normalna sprawa

logi zawsze robi się pojedynczo! może ty lubisz robić 3 rzeczy naraz ale tu liczy się dokładność

wypadało by statyczny kąt wtrysku podregulować, auto lepiej zacznie zapalać i dynamiczny kat wtrysku zacznie lepiej wyrabiać

sterowanie turbiny stoi dęba, sprawdź czy sztanga gruszki turbiny opada jak zdejmiesz wężyk z gruszki, jak nie opadnie kombinerkami lub jakimś kluczem lub śrubokrętem opuść sztangę w dół i rozruszaj zakładając i zdejmując wężyk by samodzielnie opadała, sprawdź palcami czy sprężyna gruszki dobija i opuszcza sztangę bo może pękła sprężyna lub gruszka zatarła się, jeżeli to okaże się sprawne sprawdź wężyki w okolicy N75 bo bardzo możliwe że są błędnie podłączone, w necie znajdziesz schemat jak maja być podłączone, jeżeli to sprawdzisz i dalej tubo będzie przeładowywać podmień N75 z N18 i wykonaj 011 bo ostatnia możliwość to walnięty N75, wariującym ecu/map sensorem się nie przejmuj, turbo zacznie prawidłowo działać map zacznie prawidłowo mierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wariującym ecu/map sensorem się nie przejmuj, turbo zacznie prawidłowo działać map zacznie prawidłowo mierzyć

Damian, sądzisz że wskazanie rzeczywistego ciśnienia doładowania na poziomie 989,4 mbar przy pełnym obciążeniu silnika i takich obrotach to jest normalne wskazanie ? Nawet jeśli przycina się zmienna geometria turbo i ładuje ono na full to takiego cuda jeszcze nie widziałem z powodu tylko źle pracującej zmiennej geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za logi. Zrobiłem po 3 bo się spieszyłem.

Postaram si e zrobić je pojedynczo.

Wężyki podłączone są prawidłowo, jakiś czas temu wymieniałem na nowe.

N75 również był wymieniany na nowy. Ale jeszcze raz to przejże. Poprzednia turbina puszczała olej i wężyk prowadzący do ecu był zasyfiały maksymalnie. Przedmuchałem go z ojeju. Pewnie w Ecu również należało by wyczyścić jakoś ten czujnik.

Jak zdejmę wężyk od gruszki to opada ładnie.

A jak wyglądają wtryskiwacze ?

leją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do ECU czy nie pływa w oleju.... i zrob wreszcie porzadnie logi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że uto kopci na czarno.

Podczas przyspieszania, traci moc i znowu przyspiesza, traci moc itp. Etapowo się rozpędza. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisałem, że nie podoba mi się wskazanie czujnika G71 czyli ciśnienia doładowania, Damian czyli ciahciah, że musisz wyczyścić od razu zmienną geometrię turbo ponownie a przemik poprosił o ponowne (porządne) logi. Sam znasz swoje auto lepiej niż kto inny więc podejmij męską decyzję co powienieneś zrobic na początek. Ja już się nie będę wtryniał w temat. Chętnie poczekam z boku i nauczę się co w takim przypadku pomaga - serio ! Jedno jest pewne - zarówno czyszczenie jak i ponowne logi pokażą co się dzieje i to jest fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk w ecu jest szczelny

Sztomel nie pal tyle tego... gdzie ja napisałem żeby wyczyścił turbo? postaraj się poczytać ze zrozumieniem co ja napisałem bo to są mądre słowa i porady, kolejność opisanego postępowania i czynności nie jest bez znaczenia by najszybciej jak to możliwe ogarnąć ten banalny przypadek, banalny ale dojście do przyczyny żmudne, nawet właściciel auta zrozumiał że chodzi o sprawdzenie czy sztanga opada po zdjęciu wężyka z gruszki, może ty zawsze mając do czynienia z kierownicami na baczności miałeś zapieczone kierownice ale jest coś takiego jak układ sterowania który może stawiać w pełni sprawne kierownice na baczności

zgadza się, 989,4 mbar to jest normalne wskazie gdy doładowanie jest ponad 1,57bara, oczywiście nie każdy ecu i map taki daje efekt ale to jest normalne tak samo jak jeden ecu będzie wpadał w aw a inny nie, są różne wersje ecu i różnie będą reagować na przeładowania

co do dymienia możesz zrobić adaptacją zmianę dawki na 4,0mg i porównać czy auto mniej dymi

sprawdź dokładnie wszystko co napisałem w poprzednim poście bo jeżeli coś błędnie zrobisz/sprawdzisz to nikt za ciebie tego nie zrobi, idąc dalej sprawdź czy któryś wężyk podciśnienia nie zagina się podczas pracy, czy nie jest napięty lub miękki i za długi, w rękawiczce na gorącym aucie zdejmij wężyk z gruszki i jednym palcem spróbuj podnieść sztangę do góry, włóż w to tyle siły ile możesz, palec pod spód sztangi i do górę, ile mm udało się podnieść sztangę? mała ciekawostka czemu ja nie pisze o logach, bo w tych pseudo logach jest wystarczająco informacji:) jak będziesz robił logi zrób dodatkowo 011 dynamiczny ze zdjętym wężykiem z gruszki

masz katalizator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk w ecu jest szczelny

Sztomel nie pal tyle tego... gdzie ja napisałem żeby wyczyścił turbo?

tu akurat masz rację, z tym, że nie paliłem a piłem (ale nie za mało, nie za dużo lecz w sam raz :grin:)

Sorry, za stwierdzenie, że polecałeś czyścić turbo bo nigdzie tak nie napisałeś - to fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...