KBM Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Millers 5W40 EE Nanodrive to bdb olej, ale drogi - bodaj 90zł/l, zamiast niego wolałbym wlać któryś z motorsportowych oliw 5W40, które są w podobnej cenie a teoretycznie jeszcze bardziej wyżyłowane pod wzgl. parametrów. Dużo ciekawiej pod wzgl. ceny (i równie wysokiej jakości) prezentuje się Motul X-cess 5W40 lub X-clean 5W40, bo bańkę 5l można nabyć za ok. 150zł. Ten drugi wydaje mi się ciut lepszy, a przynajmniej nowsze normy innych producentów spełnia Oczywiście oba powyższe spełniają normę VW502 00 która to jest kluczowa dla tego silnika. Na sikach 5W30 zgodnych z normą VW504 00/507 00 ta jednostka moim zdaniem nie pracuje optymalnie. I nie ma znaczenia czy to Castrol czy Motul, bo miałem przez rok tego drugiego (X-clean+ 5W30) i nie polecam. W skrzyni to co 60tys.km spece od automatów zalecają wymieniać oleum. Mi jeszcze z 20-30tys.km zostało ale już się zastanawiam czy pchać się w dynamiczną wymianę czy może statyczna wystarczy Z olejami to cenna uwaga. Na pewno wezmę pod uwagę wszystkie polecane. Millera osobiście sprawdziłem i przynajmniej w fazie początkowej naprawdę robi różnicę w pracy silnika. Nie wiadomo jak z trwałością parametrów, ale lepiej mieć z czasem parametry Castrola niż od razu Co do skrzyni to warto dbać i wcześniej wszystko wymieniać. Potem to mało że koszta i często w naj mniej odpowiednim momencie unieruchomienia fury to jeszcze szukanie specjalisty który dobrze zrobi i nie naliczy ile mu do głowy wpadnie. Ja akurat mam drugi samochód i motocykl, więc małe przebiegi robię i co 30k max. w skrzyni będę wymieniał.
BeyerBrown Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Aż tak bym nie przesadzał chyba, że rocznie przejeżdżasz ok.5tys.km i olej zdąży się prędzej zestarzeć niż przepracować Na Motula X-cess 5W40 przeszedłem w drugim aucie, w którym od nowości, przez ponad 200tys.km zalewany był półsyntetyk 10W40. Zero problemów. Nawet powiedziałbym, że przepalanie oleju spadło, bo wcześniej to schodziło z max. do min. pomiędzy wymianami (robionymi co 30tys.km ). X-cess i X-clean to bardzo uniwersalne oleje patrząc na listę spełnianych norm Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 jak jest rozrząd przestawiony to będzie wywalać cheka?
BeyerBrown Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Jak jest przestawiony ponad tolerancję to tak. [-16...+16]
Kruk_89 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 kutwa moj mechanior ma tylko takie programy ze w grupie 93 pokazuje tylko 2 kanały a nie 4 jak na vag-com i niby tam pokazuje troche ponad 1 w obu ale to mi sie zdaje ze to zly program i nie pokazuje tego co jest w rzeczywistość
KBM Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 kutwa moj mechanior ma tylko takie programy ze w grupie 93 pokazuje tylko 2 kanały a nie 4 jak na vag-com i niby tam pokazuje troche ponad 1 w obu ale to mi sie zdaje ze to zly program i nie pokazuje tego co jest w rzeczywistość Jak w grupie 93 są tylko 2 kanały to ja bym się tym nie sugerował. Lepiej kupić najtańszy kabelek i samemu sprawdzić lapkiem.
Kruk_89 Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 (edytowane) no właśnie jutro spróbuje na olsztynie ogarnac jakiegos machaniora z vagiem pytanie czy na VCDS bedzie wszystko tak samo jak na vagu? najbardziej mi chodzi o grupe 93 ktora wiadomo co pokazuje (ogolnie mysle ze VCDS to poprostu ulepszony vag ale znawco nie jestem) Edytowane 2 Września 2015 przez Kruk_89
BeyerBrown Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 (edytowane) VCDS wydaje się być dopracowanym i wiarygodnym softem, w tej grupie bzdur na pewno nie pokaże Edytowane 2 Września 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 powiem tak czapki z głów dla Pawła69 człowiek rzetelny i słowny o wielkiej wiedzy autko cyka że aż miło teraz posłuchać konty jakie zostały ustawione to; 0 ;0 ;0 ;1 teraz na 3biegu ciagnie jak na 2 hehe
BeyerBrown Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Pogratulować Jakie miałeś kąty przed i jak chodził wtedy motor na wolnych obrotach?
Kruk_89 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 nie chce cie skłamać ale dokładnie nie pamiętam napewno było 3 i 7 ale dalej ni wiem trzeba by bylo Pawła zapytać z tego co wiem zapisywał logi. na wolnych obrotach jak by deko falowało i drgania było czuc ciezko bylo z 2 ruszyc nieraz jak auto ledwo sie toczylo np przy dojeździe do świateł teraz problemu niema ale zostało też zrobione podciśnienie te gruszki a wczesniej nie działały. dzwiek silnika jest całkiem inny ładniej i czyściej pracuje:)
BeyerBrown Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) na wolnych obrotach jak by deko falowało Mam podobnie Choć do utykania jeszcze daleko, silnik jakby nerwowo chodzi. Daj znać jakbyś się dowiedział co dokładnie miałeś wcześniej w grupie 093. Nagrałbyś filmik jak chodzi rozgrzane serduszko Twojego autka na postoju? Edytowane 4 Września 2015 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 ty gadasz jak Paweł69 hehe serce pana samochodu:P ok spróbuje cos zmątować
boro81 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 czyli dobra wiadomość , nie trzeba jeżdzić do Sulejówka 300km . U mnie tak samo odchył kilku stopni a jednak zmienia bardzo dużo
BeyerBrown Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Może w pyrlandii ktoś ogarnia ten motor i daje gwarancję, że ustawi wałki na 0 (+/-1)? A jeśli nie, to nie bierze za robotę kasy
Kruk_89 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) mam filmik tylko ze na fb ale zrobilem ogolnie dostepny jakosc nie za ciekawa i takie 2 stekniecia to moj synek hehe nie mialem go z kim zostawic https://www.facebook.com/photo.php?v=1619627998286379 a i nie smiac sie z braku paliwa ostatnio kase na naprawe wydalem Edytowane 4 Września 2015 przez Kruk_89
Gregory87 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) Gruszki nadal działają nieprawidłowo... po odpaleniu silnika powinny zmienić pozycję i po chwili wrócić do pierwotnego położenia a u Ciebie jak widać nie wróciły... Do sprawdzenia podłączenie wężyków do elektrozaworów Edytowane 4 Września 2015 przez Gregory87
boro81 Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 raz że gruszki cały czas są ustawione na duży obieg powietrza , a 2 to zmień przewody od podciśnienia
lmarrio Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) na filmie Kruk 89 gruszki są w prawidłowej pozycji, na biegu jałowym i średnich obrotach do około 4000 tłoczki są wciągnięte, po 4000 lub po zgaszeniu silnika tłoczki się wysuwają. Odłącz środkowy wężyk od trójnika przy pracującym silniku a powinny się wysunąć. Edytowane 4 Września 2015 przez lmarrio
Kruk_89 Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) gruszki zmieniaja pozycje po zgaszeniu auta i po odpaleniu nie mam jak sprawdzic czy po 4 tysiacach zmeniaja ale dzis sprobuje gruszki działają jak na tym filmiku dodam ze pierw jest nie działajaće a od połowy po naprawie u mnie teraz tak pracuje jak od 1;30min swoja drogo moje auto teraz lepiej pracuje niz te na filmiku a przed nastawieniem bylo cos takiego własnie Edytowane 5 Września 2015 przez Kruk_89
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się