Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, wina skrzyni.

Trzeba skrzynie wymienić albo oddać do regeneracji. Regeneracja, jaką przeprowadził Tomek, kosztowała 1700zł (skrzynię sam wyjął Tomek). Skrzynię kup od AFN'a bądź od 1.9 TDI na pompowtryskach. Ja założyłem skrzynie 6 biegową z 2.5 TDI.

Nie wskazywałbym tak jednoznacznie na wymianę skrzyni. Tomek A4 wykonując naprawę skrzyni przed złożeniem wszystkiego zamontował też nową tarczę sprzęgła. Namówił go wykonujący naprawę mechanik(spryciarz) na wszelki wypadek dał nową tarcze i w ten sposóbTtomek dostał 2 w jednym ".Nową" skrzynię i "nowe sprzęgło. Tomek jest zadowolony,mechanik nie ma reklamacji a my dalej nie dostaliśmy 100% odpowiedzi na pytanie :co było u niego przyczyną szarpania?

Ja też po 20000 km przebiegu na nowym sprzęgle Valeo :kwasny: zaczynam mieć problemy na zimnym silniku. Ale !!! objaw nie występuje zupełnie w ujemnych temperaturach Śmiem wysnuć wniosek ,że szarpanie na gorącym silniku to wina sprzęgła . Natomiast szarpanie na zimnym to problem dawki paliwa za co odpowiada zabrudzony sterownik pompy.W moim przypadku szarpanie ustaje po przejechaniu ok 2 km.Natomiast w temp ujemnych nie występuje wcale. W tym czasie silnik dostaje nieco większą dawkę paliwa i rusza płynnie.

Opublikowano

Tak, wina skrzyni.

Trzeba skrzynie wymienić albo oddać do regeneracji. Regeneracja, jaką przeprowadził Tomek, kosztowała 1700zł (skrzynię sam wyjął Tomek). Skrzynię kup od AFN'a bądź od 1.9 TDI na pompowtryskach. Ja założyłem skrzynie 6 biegową z 2.5 TDI.

Nie wskazywałbym tak jednoznacznie na wymianę skrzyni. Tomek A4 wykonując naprawę skrzyni przed złożeniem wszystkiego zamontował też nową tarczę sprzęgła. Namówił go wykonujący naprawę mechanik(spryciarz) na wszelki wypadek dał nową tarcze i w ten sposóbTtomek dostał 2 w jednym ".Nową" skrzynię i "nowe sprzęgło. Tomek jest zadowolony,mechanik nie ma reklamacji a my dalej nie dostaliśmy 100% odpowiedzi na pytanie :co było u niego przyczyną szarpania?

Ja też po 20000 km przebiegu na nowym sprzęgle Valeo :kwasny: zaczynam mieć problemy na zimnym silniku. Ale !!! objaw nie występuje zupełnie w ujemnych temperaturach Śmiem wysnuć wniosek ,że szarpanie na gorącym silniku to wina sprzęgła . Natomiast szarpanie na zimnym to problem dawki paliwa za co odpowiada zabrudzony sterownik pompy.W moim przypadku szarpanie ustaje po przejechaniu ok 2 km.Natomiast w temp ujemnych nie występuje wcale. W tym czasie silnik dostaje nieco większą dawkę paliwa i rusza płynnie.

Dolałem do paliwa dodatku STP i drgania się zmniejszyły na zimnym o około 90%, słyszałem że może być jeden z wtrysków zatkany. Na cipłym ma mniejszy wpływ na pracę. Rzeczywiście przy -15 szarpało po lekkim nagrzaniu auta. A co wtym sterowniku się zabrudziło? chodzi o nastawnik? Podobno w innych okolicznościach poszarpuje wtedy?Dziwne bo na zimnym ma mniej mocy ale z jakieś 20% a na ciepłym diabeł i nie szarpie. Sprawdzał ktoś może w takim przypadku wtryski?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Powiem tak że mechanik był z polecenia a w necie też były o nim tylko dobre opinie więc nie powiedział bym że mechanik cwaniak no ale nie każdemu można ufać. Skrzynia po odbiorze chodziła ewidentnie ciaśniej więc problem skrzyni bym odrzucił już bo ja przy ruszaniu na skreconych kołach miałem najsilniejsze drgania.

Poprzednia tarcza miała ewidentne luzy na tlumiku drgań dlatego profilaktycznie wymienilem na nową żeby tam nie zaglądać.

Na zimnym silniku zdarzy mu się czasem poszarpywac mimo że nastawnik był wyczyszczony na glanc jakis rok temu.

send from HTC

Opublikowano

Powiem tak że mechanik był z polecenia a w necie też były o nim tylko dobre opinie więc nie powiedział bym że mechanik cwaniak no ale nie każdemu można ufać. Skrzynia po odbiorze chodziła ewidentnie ciaśniej więc problem skrzyni bym odrzucił już bo ja przy ruszaniu na skreconych kołach miałem najsilniejsze drgania.

Poprzednia tarcza miała ewidentne luzy na tlumiku drgań dlatego profilaktycznie wymienilem na nową żeby tam nie zaglądać.

Na zimnym silniku zdarzy mu się czasem poszarpywac mimo że nastawnik był wyczyszczony na glanc jakis rok temu.

send from HTC

A sprzęgło odpowietrzane było? wymieniany płyn? wymieniany wysprzęglik?Na necie dużo o tym jest. Ja wymieniłem dziś .

Opublikowano

A4 Tomek.! Chyba zrobiłeś wszystko aby wyeliminować problem szarpania a mimo to na zimnym poszarpuje. Mi już ręce opadły i wyczerpały mi się wszelkie pomysły. Od dziś mówię do mojego auta "czujecie" bo jak powiem "TY " to się obrazi . Wszelkie niedomagania mu wybaczam usprawiedliwiając starością.

Opublikowano

A sprawdzaliście przeguby wewnętrzne?

Opublikowano

A4 Tomek.! Chyba zrobiłeś wszystko aby wyeliminować problem szarpania a mimo to na zimnym poszarpuje. Mi już ręce opadły i wyczerpały mi się wszelkie pomysły. Od dziś mówię do mojego auta "czujecie" bo jak powiem "TY " to się obrazi . Wszelkie niedomagania mu wybaczam usprawiedliwiając starością.

Z tym szarpaniem to się zdarza jeśli zdarzy mi się strzelić ze sprzęgła. Potem już rusza płynnie więc nie czepial bym się już tego.

Wysprzeglik mam nowy i odpowietrzony układ sprzęgła więc tu już się nic dziać nie powinno.

send from HTC

A sprawdzaliście przeguby wewnętrzne?

U mnie przeguby wew. są ok a zew. Mają delikatne luzy i to oba tak samo bo prawy wymienialem pół roku temu

send from HTC

Opublikowano

Przeguby tez mogą by? mi auto drga jakby z prawej strony, tak jakby prawe koło dawało zrywa przy puszczaniu sprzęgła na 1 biegu. Może mechanizm zwrotniczy szfankuje?


różnicowy

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzić nie zaszkodzi.

U mnie byly luzy na mechanizmie roznicowym przez co na skreconych kołach szarpanie było o wiele silniejsze niż na wprost.

Mechanik który mi robił skrzynie pracował w ASO Audi i mówił że fabrycznie łożyska były zbyt ciasno pasowane i zuzywaly się szybciej. Jak pokazał mi stare łożyska to na rolkach i biezniach było widać takie niebieskawe cienie jakby te łożyska się przegrzewaly... Inne bieznie miały dużo drobnych wrzerow.

send from HTC

Edytowane przez A4-Tomek
Opublikowano

Sprawdzić nie zaszkodzi.

U mnie byly luzy na mechanizmie roznicowym przez co na skreconych kołach szarpanie było o wiele silniejsze niż na wprost.

Mechanik który mi robił skrzynie pracował w ASO Audi i mówił że fabrycznie łożyska były zbyt ciasno pasowane i zuzywaly się szybciej. Jak pokazał mi stare łożyska to na rolkach i biezniach było widać takie niebieskawe cienie jakby te łożyska się przegrzewaly... Inne bieznie miały dużo drobnych wrzerow.

A jakie oznaki Miałeś? też tylko na zimnym około 60-70 stop C

Opublikowano (edytowane)

Początkowo po długiej jeździe jak wszystko było nagrzane a z biegiem czasu zaczynało i na odstanym silniku ale nie zawsze. Potem już było gorzej

send from HTC

Edytowane przez A4-Tomek
Opublikowano

W elektryk/elktronik niec nie znalazł, a szarpanie jest.

Opublikowano

Moim zdaniem powodem szarpania przy ruszaniu z miejsca może być wyłącznie układ napędowy (sprzeglo, skrzynia, przeguby) ewentualnie paliwowy.

send from HTC

Opublikowano

Wczoraj na uniesionym lewym kole na 1 biegu, koło prawe na ziemi obróciłem o około 30stopni, na przegubach nie wyczułem poprzecznych luzów tylko delikane przy obracaniu. Czy to luzy w mechanizmie różnicowym?

Jak poruszam silnikiem to lewa poduszka łatwiej sie poddaje. Ale czy jej działanie może zależeć od temperatury / pogody, nagrzania silnika?

Po zaślepieniu EGR-u drgania są mniejsze poszarpywanie pzry ruszaniu na zimnym tak jakby lewe koło sie toczyło swobodnie a prawe dawało zrywa nawet na prostym.

Zaślepienie EGR-u spowodowało ciągle działanie turbiny, słychac nawet na biegu jałowym tak 2 min po odpaleniu i sie nie wyłącza. Da się jakoś to przestawić żeby puźniej sięn załączała? Nie mam już pomysłu a mechanicy każą czekać aż coś padnie żeby nie wymieniać bez potrzeby?

Czy ktoś się spotkał z szarpaniem i nieszczelnościami intercoolera?


Wczoraj na uniesionym lewym kole na 1 biegu, koło prawe na ziemi obróciłem o około 30stopni, na przegubach nie wyczułem poprzecznych luzów tylko delikane przy obracaniu. Czy to luzy w mechanizmie różnicowym?

Jak poruszam silnikiem to lewa poduszka łatwiej sie poddaje. Ale czy jej działanie może zależeć od temperatury / pogody, nagrzania silnika?

Po zaślepieniu EGR-u drgania są mniejsze poszarpywanie pzry ruszaniu na zimnym tak jakby lewe koło sie toczyło swobodnie a prawe dawało zrywa nawet na prostym.

Zaślepienie EGR-u spowodowało ciągle działanie turbiny, słychac nawet na biegu jałowym tak 2 min po odpaleniu i sie nie wyłącza. Da się jakoś to przestawić żeby puźniej sięn załączała? Nie mam już pomysłu a mechanicy każą czekać aż coś padnie żeby nie wymieniać bez potrzeby?

Czy ktoś się spotkał z szarpaniem i nieszczelnościami intercoolera?

Po lekkiej przegazówce na półsprzęgle przestaje szarpać, więc pewnie to tarcza sprzęgła, wyciek jakiegoś płynu na tarczę sprzęgła.

Opublikowano

Nioki ! Turbina pracuje stale od momentu uruchomienia silnika do zatrzymania a nawet chwilę dłużej. Nie ma tzw. momentu załączania turbiny. Nawet na wolnych obrotach całkiem fajnie się kręci. Odczucie załączenia jest w chwili podniesienia ciśnienia przez turbinę do poziomu ciśnień powyżej 1 bara.

Opublikowano

Tak, wina skrzyni.

Trzeba skrzynie wymienić albo oddać do regeneracji. Regeneracja, jaką przeprowadził Tomek, kosztowała 1700zł (skrzynię sam wyjął Tomek). Skrzynię kup od AFN'a bądź od 1.9 TDI na pompowtryskach. Ja założyłem skrzynie 6 biegową z 2.5 TDI.

Nie wskazywałbym tak jednoznacznie na wymianę skrzyni. Tomek A4 wykonując naprawę skrzyni przed złożeniem wszystkiego zamontował też nową tarczę sprzęgła. Namówił go wykonujący naprawę mechanik(spryciarz) na wszelki wypadek dał nową tarcze i w ten sposóbTtomek dostał 2 w jednym ".Nową" skrzynię i "nowe sprzęgło. Tomek jest zadowolony,mechanik nie ma reklamacji a my dalej nie dostaliśmy 100% odpowiedzi na pytanie :co było u niego przyczyną szarpania?

Ja też po 20000 km przebiegu na nowym sprzęgle Valeo :kwasny: zaczynam mieć problemy na zimnym silniku. Ale !!! objaw nie występuje zupełnie w ujemnych temperaturach Śmiem wysnuć wniosek ,że szarpanie na gorącym silniku to wina sprzęgła . Natomiast szarpanie na zimnym to problem dawki paliwa za co odpowiada zabrudzony sterownik pompy.W moim przypadku szarpanie ustaje po przejechaniu ok 2 km.Natomiast w temp ujemnych nie występuje wcale. W tym czasie silnik dostaje nieco większą dawkę paliwa i rusza płynnie.

Ja też miałem kangura i to strasznego, jak silnik był rozgrzany. Czasami też przy jeździe z niskimi obrotami delikatne poszarpywanie było. A w samochodzie swoim, jak chodzi o pompę itp, wszystko miałem porobione.

Zrobiłem swapa skrzyni na skrzynię 6g z 2.5 TDI, sprzęło zostawiłem stare (20 letnie!) i wszystkie objawy związane z kangurem, z szarpaniem na niskich obrotach zniknęły. Zero.

Dalej szukajcie winy, gdzie jej nie ma. Winna szarpaniu jest tandetna skrzynia montowana seryjnie w 1Z. Zmiana sprzęgła może jedynie tylko pomóc, że dostaje się w tarczy sprzęgła tłumik drgań skrętnych z lepszym tłumieniem i niedomagania skrzyni są nieco maskowane.

Powtarzam, miałem kangura, zmieniłem skrzynię, zostawiłem stare sprzęgło -> idealnie płynne ruszanie w każdych warunkach i jazda bez najmniejszych drgań.

Opublikowano (edytowane)

Trepek, każdy przypadek jest nieco inny.

Moj brat w pasztecie b4 z zetorem tez miał kangura i wymienił dosłownie cały przód (od przegubów zaczynając... skonczywszy na maglownicy) i dalej to samo.

Zaniedbał zawieszenie i mysleliśmy że już ma tak duże luzy i po prostu szarpie, jednak zawieszenie nie było przyczyną kangurka ;)

Zaproponowałem mu czyszczenie nastawnika pompy i jak ręką odjął :)

O sprzęgle nawet nie mysleliśmy bo wymieniał na nowe sachsa ok. 3lat temu, a przez ten czas jakiejś ogromnej ilości km nie zrobił zeby coś się z nim działo.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Dawno mnie nie bylo tu, widze ze teorii przybywa, ja od powrotu kangura w listopadzie wymieniłem łożysko igiełkowe w wale korbowym,te które podtrzymuje walek atakujący skrzyni i od 3 miesięcy spokój juz zapomniałem o kangurku ;)

Opublikowano

Teorii przybywa bo powodów szarpania jest wiele, zaczynając od nastawnika pompy kończąc na zawieszeniu i skrzyni.

Wysłane z mojego GT-I9100

Opublikowano (edytowane)

No właśnie... Nie ma złotego środka bo trzeba wszystko przebadać. U mnie to się na zimnym zachowuje tak jakby tarcza się kleila a jak się nagrzeje to wszystko chodzi perfekt... Gdybym tyle nie wsadził w ten remont skrzyni to auto już by u Żyda stało...

send from HTC

Edytowane przez A4-Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...