hormon Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Witam. Mam problem ze swoją b6. Mianowicie podczas jazdy niezależnie od biegu, mniej lub bardziej drzy mi drążek zmiany biegów. Najbardziej odczuwalne jest na 5 i przy prędkości 90-110km. Dodatkowo w tym zakresie najbardziej odczuwam mrowienie na kierownicy, które już przy ok 110 km/h zaczyna być widoczne i kiera lata mi góra-dół. W sytuacji, gdy jadąc te 110 puszczę pedał gazu to drgania na drążku jakby malały, owszem czuć wibracje ale pewnie wynikają z charakterystyki pracy klakota. Przy jeździe na luzie przy prędkościach jakie najczęsciej powodują drgania jadąc na biegu - brak wyczuwalnych drgań na kierownicy. Przy odpuszczeniu gazu wibracje maleją. Zacząłem szukać problemu i wymienilem już poduszkę silnika z czujnikiem (strona kierowcy) bo miała wyciek i pokazywała błąd. Po wymianie jakby lepiej, ale po pewnym czasie znowu to samo. Czy może być tak, że jak w serwisie windowali silnik do góry druga poduszka dostała trochę luzu i na jakiś czas się poprawiło, czy to zupelnie niezalezne efekty? W pierwszej kolejności zamierzam wymienić drugą poduszkę silnika. Opony wyważone drugi raz i bez zmian. Niepokoi mnie tylko jeden fakt- być może to subiektywne wrażenie ale jak przytule noge do konsoli środkowej podczas największego ruchu lewarka czuję wibracje powiedzmy boczne. Z tego faktu biorę pod uwagą też dwumas i przegub wewnętrzny. Może ktoś miał podobny przypadek i coś pomoże?
Damian866 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Witam. Mam problem ze swoją b6. Mianowicie podczas jazdy niezależnie od biegu, mniej lub bardziej drzy mi drążek zmiany biegów. Najbardziej odczuwalne jest na 5 i przy prędkości 90-110km. Dodatkowo w tym zakresie najbardziej odczuwam mrowienie na kierownicy, które już przy ok 110 km/h zaczyna być widoczne i kiera lata mi góra-dół. W sytuacji, gdy jadąc te 110 puszczę pedał gazu to drgania na drążku jakby malały, owszem czuć wibracje ale pewnie wynikają z charakterystyki pracy klakota. Przy jeździe na luzie przy prędkościach jakie najczęsciej powodują drgania jadąc na biegu - brak wyczuwalnych drgań na kierownicy. Przy odpuszczeniu gazu wibracje maleją.Zacząłem szukać problemu i wymienilem już poduszkę silnika z czujnikiem (strona kierowcy) bo miała wyciek i pokazywała błąd. Po wymianie jakby lepiej, ale po pewnym czasie znowu to samo. Czy może być tak, że jak w serwisie windowali silnik do góry druga poduszka dostała trochę luzu i na jakiś czas się poprawiło, czy to zupelnie niezalezne efekty? W pierwszej kolejności zamierzam wymienić drugą poduszkę silnika. Opony wyważone drugi raz i bez zmian. Niepokoi mnie tylko jeden fakt- być może to subiektywne wrażenie ale jak przytule noge do konsoli środkowej podczas największego ruchu lewarka czuję wibracje powiedzmy boczne. Z tego faktu biorę pod uwagą też dwumas i przegub wewnętrzny. Może ktoś miał podobny przypadek i coś pomoże? Witam ja posiadam takie same objawy ja ty kolego wymieniałem koła nie wspomnę o wyważaniu tylko dodam że mi przy tych prędkościach również drży kierownica przekroczę 110 zanika ale powyżej 110 wpada w wibracje.Czy mógłby powodować to przegub wewnętrzny???
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Wygląda to właśnie na przegub lub przeguby wewnętrzne
hormon Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor Opublikowano 20 Lipca 2013 W międzyczasie licząc na własne wnioski wymieniłem drugą poduszke silnika licząc, że to ona bedzie winna całemu zamieszaniu i niestety kolejne 500 zeta wyrzucone w błoto . Jakby ktoś chciał to mam sprawną poduszkę. Niestety smutna prawda jest taka, że żaden mechanik nie zna auta tak jak właśniciel i coraz częściej odczuwam jakbym "wymyślał bo wszystko jest ok". Wg mnie ok nie jest ale wyważyłem opony raz jeszcze w zakładzie gdzie maszyny się serwisuje i u mnie problem drgajacej kiery już w zasadzie nie występuje. W dalszym ciągu mam jednak drgania na drążku, po przytuleniu nogi do konsoli środkowej i pedale gazu. Dla osoby postronnej to drgania wynikające z przcy klekota ale dla mnie nie. Obstawiana poduszka skrzyni nie wykazuje śladów zużycia więc na razie zostawiam ją w spokoju. Jako podejrzane typuję dwumase, plecionke i przegub ( sam sprawdzałem i wydech nie drga, przeguby mają podobno w pełni akceptowalny luz wyłącznie w stronę koła). Sam już nie wiem. Wolalbym już się nie pomylić w diagnozie bo niestety muszę liczyć na siebie.
hormon Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor Opublikowano 20 Lipca 2013 Mógłbys dokładnie opisać jak nalezy je sprawdzać?
wesz82 Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Wywalasz ośki z auta i patrzysz wew i zew przeguby:wink:
gsmjarek Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Opublikowano 11 Sierpnia 2014 Witam! Podłączam się pod temat ponieważ też od kilku dni zaobserwowałem wibracje drążka zmiany biegów przy przyspiedzaniu wibracje są też przenoszone na całą karoserię . Czy ktoś może mnie naprowadzić co się stało. Nadmieniam ze zauważyłem tez pękniętą osłona na przegubie wewnetrznym od strony kierowcy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się