Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima włącza się i wyłącza co kilka sekund


lookas

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam tak samo.U mnie kiedys wywalalo blad czujnika cisnienia presostat 4 pinowego wyienilem bylo ok.Ale teraz to samo i juz bledu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mechanicznie jest ok, czujnik na podszybiu i przy chłodnicy mam dobry ponieważ po zmostkowaniu jest to samo, oczywiście na podłączonych manometrach żeby na bieżąco kontrolować ciśnienie w układzie. Zastanawiają mnie ciągle zmieniające się wartości w kodzie "26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)" , skaczą między 29-255,39-255,49-255 nawet 2 razy w ciągu sekundy. Jak by mógł ktoś zobaczyć czy tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwiazdka świeci cały czas, jak sprężarka się wyłączy na chwile to wentylator dalej pracuje. 13bar mam tylko po stronie tłocznej. Czynnika w/g instrukcji weszło 600g + 250ml oleju ponieważ układ był pusty.

Kogos poyebało z tym olejem :facepalm:

Do ukladu wchodzi max 16ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwiazdka świeci cały czas, jak sprężarka się wyłączy na chwile to wentylator dalej pracuje. 13bar mam tylko po stronie tłocznej. Czynnika w/g instrukcji weszło 600g + 250ml oleju ponieważ układ był pusty.

Kogos poyebało z tym olejem :facepalm:

Do ukladu wchodzi max 16ml

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pusty chyba tyle wchodzi? Układ nie działał kilka lat, chłodnica nowa, przewody przepłukane, osuszacz nowy, ze sprężarki też zostały wylane resztki oleju. Mogło zostać tyle co w parowniku. Dzisiaj odłączyłem wtyczkę od czujnika temperatury, pojawił się błąd "06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa". Uruchomiłem klime, sprężarka załączyła się mimo tego błędu, pracowała 5 minut, potem zaczęła wariować, włączyła i wyłączyła się kilka razy co 1,2 sekundy, potem przez 1 minute pracowała normalnie, potem znowu to samo.

To przez nadmierną ilość oleju tak się dzieje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zapodali 25ml a Tobie cos sie pomyliło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lookas z Radzynia jesteś? Mogę co dać namiar na dobrego speca z Radzynia, sprawdzi ci to. Nie słuchaj pseudoznawców, 250ml to jest dobra ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamuj troche piętą Kolego, ja tutaj nikogo nie obrazam i nie jestem pseudo znawca.

Przy takiej ilosci oleju nie na szans aby uklad dzialał prawidlowo.

Poniewaz krąży w calym ukladzie a nie tylko w kompresorze.

---------- Post dopisany at 21:01 ---------- Poprzedni post napisany at 20:51 ----------

W jaki sposob zostal podany olej do ukladu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażam nikogo tylko jak nie wiesz to po co się wypowiadasz? Jeżeli cię uraziłem to przepraszam. 16ml oleju to jest stanowczo za mało kolego na taki układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ukladu wlewa sie taka ilosc pod warunkiem ze uklad byl calkowicie osuszony.

Jezeli nie to do tego co jest doyebali 250ml oleju i klima dostala czkawki.

Jezeli olej zostal zapodany do ukladu poprzez urzadzenie do klimy to cały olej siedzi w osuszaczu i blokuje przeplyw czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SVD, tak z Radzynia jestem, napisz na PW kogo masz na myśli. Weszło 250ml, wiem bo sam kupowałem i byłem przy napełnianiu. Zostało podane przez urządzenie do klimy. To jak by nalali do sprężarki bezpośrednio to nie przedostanie się do układu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku należy zalac samą sprezarke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość że sprężarka się zatrze?

Czyli to nie jest wina elektryki, panela od klimy, czujników itd? Było podejrzenie że może cewka się przegrzewa i rozłącza, to podłączyliśmy kontrolkę i jednak klimatronik rozłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił jak radzą, wyciągnął ten olej nawiasem mówiąc nigdy nie słyszałem żeby do jakiegoś samochodu zapodano 250ml oleju... jak go wyciągniesz i nabijesz ponownie z rozsądną ilością daj znać. Dalece prawdopodobne, że objawy ustąpią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane w Info-Techu są prawidłowe, tylko kolegom pewnie chodzi o to że trzeba było zalać bezpośrednio do sprężarki...

Teraz wyciągnąć ten olej to nie jest taka prosta sprawa, ponieważ podczas odsysania czynnika zostaje odzyskane tylko kilka mililitrów oleju. Trzeba płukać cały układ i wymieniać pewnie jeszcze raz osuszacz.

Z tego co wiem to chyba jak jest za dużo oleju to klima słabo chłodzi, a tak nie jest. Druga sprawa to który czujnik by rozłączał?

Dzisiaj zaobserwowałem taką rzecz: rano odpaliłem samochód, włączyłem klime na postoju i chodziła bez przerwy do póki temp. płynu na klimatroniku nie osiągnęła 73oC.

Teraz niedawno przejechałem się i też chodziła bez przerwy do póki temp. płynu nie osiągnęła podobnej wartości.

Mam założony licznik z FIS'em po II lifcie, może klimatronik z nim się jakoś komunikuje? Zmieniony też mam zbiorniczek wyrównawczy specjalnie pod ten licznik ponieważ sterowanie jest odwrotne jak przed liftem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przychodzi do głowy to syf w klimie i zawór się przytkał. Skoro 4 lata był nie używana i rozszczelniona to ciężko jest to oczyścić. Wilgoć, syf. Układ jest tak zbudowany że część oleju zostaję w sprężarce, nie zatrze się. Ale część krąży sobie po układzie wraz z freonem a jakim był zalany? R134? Ciekawe co z tym panelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem mały test. Zmostkowałem wtyczkę czujnika wys. ciśnienia i klima niby działała normalnie. Nie trzymałem jej zbyt długo, przez około pół minuty. Z podpiętym czujnikiem przez ten sam czas wyłączała się z 5 razy. Czy to oznacza wymianę tego czujnika???:eusathink: Vag błędów nie zgłasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było trochę ryzykowne, ponieważ ciśnienie mogło wzrosnąć i coś rozsadzić. Najlepiej mostkować na podłączonych manometrach. Mostkowałeś górny i dolny pin patrząc z przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były tylko dwa. Wiem, że to było ryzykowne dlatego długo tak nie trzymałem. Jak nabijali mi klimę to widziałem, że ciśnienie wahało się w przedziale 11-15bar. Trzeba by było dorwać gdzieś ten czujnik i sprawdzić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...