Krzysztof78 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Ostatnio spotkałem się z prawej przedniej stronie koła ze stukami podczas hamowania. Stuki są delikatne i pojawiają się jak zaczynam hamować i prędkość spadnie do ok 20 km/h czyli mniej więcej jak prawie już wyhamuje. Stuków nie ma jak energicznie nacisnę hamulec i auto można powiedzieć stanowczo zahamuje. CO może być przyczyną takich stuków dodam że rok temu wymieniłem klocki i calutkie przednie zawieszenie.
quadysz Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 moze byc jeszcze magiel, poruszaj kierownica w miejscu jak nie stuka to pewnie to nie magiel
Krzysztof78 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 poruszałem kierownicą na postoju i nie słyszałem żadnego stuku. Te stuki o których piszę wyraźnie dochodzą z przedniego prawego koła. Problem polega na tym, że dam go do mechanika a on zamiast wymienić jedną część wymieni 3 lub cztery bo zaraz coś wymyśli. Sam chciałbym sprawdzić co to jest kupić część i dać go do zrobienia.
audiholik Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Weź samochód na podnośnik, odkręć koło i sprawdź tarczę czy czasem nie jest zwichrowana lub wyszczerbiona. Druga opcja to łożysko. Jak sam nie sprawdzisz to zostanie tylko nieszczęsny mechanik.
bava Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Jak kolega ma sprawdzić czy tarcza nie jest pogięta od przegrzania bez specjalnego przyrządu do tego służącego ? Wzrokowo ? Nawet niewielkie nierówności na tarczy będą powodowały bicie. Polecam sprawdzić jarzma czy nie są wytarte w miejscu styku z klockiem.
Krzysztof78 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 dziekuje za popdpowiedzi . staruje w sobote rano zobaczymy co w trawie piszczy
dariuszqw Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Dołączam się do pytania. Mam to samo.. jak prędkość spada poniżej ok 30 to jest takie dość głośnie pyknięcie w prawym przednim kole. Trochę to denerwuje jak się koło kobitek hamuje a tu jakaś wieś
galka90 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 sprawdziłbym też zawias bo czasem przy hamowaniu potrafi puknąć a robione coś było ostatnio z hamulcami??
dariuszqw Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 u mnie nic nie było dłubane, więc będę szukał metodą prób i błędów. Wymieniam w sobotę tarcze i zaciski na większe jeżeli po tym tego nie będzie tzn że było coś z hamulcami... dam znać jak coś będę wiiedział
quadysz Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 z tym maglem jak bedziesz w weekend sprawdzal to sprawdz jeszcze raz, szybkie ruchy kierownicy prawo lewo, stacyjka wylaczona, tak zeby wspomaganie nie dzialalo. Nie mowie ze to musi byc to, ale u mnie tez nie zawsze slychac a objawy mam podobne.
Joke2 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 koledzy,z tego co ja wyczaiłem u mnie przy podobnych stukach,to wina ABSu.tera pytanie sobie zadaje czy to czujnik czy tarcza zwichrowana, a to wszystko się zaczęło po przetoczeniu tylnich tarcz hamulcowych, a stuka w prawym przednim.więc to tylko i wyłacznie ABS
Krzysztof78 Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Opublikowano 2 Lipca 2013 Po zdjęciu koła moim amatorskim okiem nic nie zdiagnozowałem. Mało tego warsztat też nic nie pomógł a tuki jak były tak są. Co jeszcze zrobię to wymienię klocki może one coś tam zakłócają a przy okazji będą nowe
Krzysztof78 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Opublikowano 11 Lipca 2013 TO nie takie stuki. Ale problem częściowo się rozwiązał. Jednego dnia jadą do i z pracy hamowałem całą siłą naciskając pedał hamulca. Nie wiem co jest ale stuki ustały i są już tylko czo jakiś czas tak jak gdyby coś na klockach lub tarczach siedziało. Tarcza zresztą jest nierównomiernie starta tzn posiada ślady rdzy w dwóch miejscach a reszta jest równomiernie wyczyszczona.
Chadury89 Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 Zeby nie zasmiecac nowym tematem. Jest mozliwosc zalozenia na przod za duzych klockow do a4 b5? Bo mechanik mi mowil ze sa zalozone za duze klocki i wchodza czesciowo do wnetrza piasty. Auto mam dwa lata i przod hamuje bardzo dobrze, az za dobrze:D
czarnybez Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Witam, również od jakiegoś czasu borykam się z problemem stuków w prawym przednim kole gdy prędkość spadnie do 30-20km/h. W zimie uderzyłem tym kołem w krawężnik. Ostatnio był robiony swap hamulców na 312mm, nowe tarcze, nowe klocki i nic. Wczoraj oglądałem koronkę ABSu i też cała, więc stwierdziłem, że czujnik, który też wymieniłem i bez zmian. Bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem w co wsadzić ręce.
imoti8 Opublikowano 19 Lutego 2022 Opublikowano 19 Lutego 2022 Panowie pacjent A4 B7 2007r. Po wymianie tarcz i klocków przód i tył firmy TRW, przez okres tygodnia piszczały podczas hamowania ale się uspokoiło po tygodniu. Po około 2 tygodniach jadę w korku naciskam na hamulec i okropny metaliczny stuk z prawego koła za każdym naciśnięciem hamulca. Cofając brak stuku przy hamowaniu. Ale po cofnięciu i ruszeniu do przodu stuki znikają do czasu jak wjadę na próg zwalniający lub dziurę, nierówność stuki wracają. Mechanik stwierdził że zawieszenie więc wleciało wszystko nowe, MAILE HD, poduszki pod silnikiem sprawne. więc jadę znowu do mechaniora i zmieniamy jarzmo prawe na lewe a lewe na prawe. i co po przejechaniu 5 km to samo stuki podczas hamowania prawe koło. Widzę że kilka osób borykała się z tym problemem ale brak konkretnej odpowiedzi co było przyczyną. Zastanawiam się nad zamówieniem nowe jarzma i klocki ATE jak to nie pomoże to już nie wiem. Może ktoś konkretnie podpowiedzieć jak u siebie rozwiązał ten problem
Dev Opublikowano 19 Lutego 2022 Opublikowano 19 Lutego 2022 2 godziny temu, imoti8 napisał: Panowie pacjent A4 B7 2007r. Po wymianie tarcz i klocków przód i tył firmy TRW, przez okres tygodnia piszczały podczas hamowania ale się uspokoiło po tygodniu. Po około 2 tygodniach jadę w korku naciskam na hamulec i okropny metaliczny stuk z prawego koła za każdym naciśnięciem hamulca. Cofając brak stuku przy hamowaniu. Ale po cofnięciu i ruszeniu do przodu stuki znikają do czasu jak wjadę na próg zwalniający lub dziurę, nierówność stuki wracają. Mechanik stwierdził że zawieszenie więc wleciało wszystko nowe, MAILE HD, poduszki pod silnikiem sprawne. więc jadę znowu do mechaniora i zmieniamy jarzmo prawe na lewe a lewe na prawe. i co po przejechaniu 5 km to samo stuki podczas hamowania prawe koło. Widzę że kilka osób borykała się z tym problemem ale brak konkretnej odpowiedzi co było przyczyną. Zastanawiam się nad zamówieniem nowe jarzma i klocki ATE jak to nie pomoże to już nie wiem. Może ktoś konkretnie podpowiedzieć jak u siebie rozwiązał ten problem Rozpędz to swoje pudło na pustej drodze do ok 100km/h, wrzuc na luz i lewą nogą z całej siły naciśnij pedał hamulca, trzymaj do momentu aż auto się zatrzyma.
dekiel 13 Opublikowano 20 Lutego 2022 Opublikowano 20 Lutego 2022 Pojeżdzisz i się klocki ułożą w zaciskach , nic nie będzie stukać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się