Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak naprawdę jest z tą awaryjnością.


thenaturat2

Rekomendowane odpowiedzi

Mam obecnie 2.0tdi i zamierzam kupić b8 2.0cr o mocy 143km. Co wy sądzicie o tym silniku? Na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie i jak wygląda jego awaryjność na tle tdi pd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czytałeś chyba inne forum skoro piszesz, że opinie nie są przychylne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie z forum można wyczytać ze są nie tylko problemy z napędem pompy olejowej do listopada 2009 ale także z pompa CR co stawia moim zdaniem markę pod znakiem zapytania - mam nadzieje ze problemy z pompą CR to tylko przypadki a nie reguła...... każdy musi wyciągnąć wnioski sam - czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie z forum można wyczytać ze są nie tylko problemy z napędem pompy olejowej do listopada 2009 ale także z pompa CR co stawia moim zdaniem markę pod znakiem zapytania .

Oj nie zapominajmy o sprzeglach wtryski moga pasc...spadajaca temp silnika zima w korkach. Jakis czujnik przy dpf... . moze czasem turbo komus padnie itp Najlepiej kupic mlotek w castoramie... 2 czesci ktore pewnie sie nieczesto psuja.

P.s.

2.0tdi cr to fajny silnik... Oszczedny i malo awaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie z forum można wyczytać ze są nie tylko problemy z napędem pompy olejowej do listopada 2009 ale także z pompa CR co stawia moim zdaniem markę pod znakiem zapytania .

Oj nie zapominajmy o sprzeglach wtryski moga pasc...spadajaca temp silnika zima w korkach. Jakis czujnik przy dpf... . moze czasem turbo komus padnie itp Najlepiej kupic mlotek w castoramie... 2 czesci ktore pewnie sie nieczesto psuja.

P.s.

2.0tdi cr to fajny silnik... Oszczedny i malo awaryjny

Przemek latasz nowym samochodem więc jest OK - pamiętaj ze większość ludzi kupuje samochody z przebiegiem 200+ a to może już okazać się skarbonką co przy grupie VW jest jak dla mnie jest porażką zresztą Ty też używasz skrótu myślowego "szmelcgrupa" w swoich postach i zaczynam Cię rozumieć :)

PS.Jestem fanem marki i z bólem serca czytam niektóre kłopoty z CR - w duchu licząc że poprawiono większość wad od starego 2.0 TDI PD a co chwila to nowe kwiatki wychodzą. Sam przymierzam się do zmiany na CR i serce mówi - bierz a4b8 2.0tdi a rozsądek........... klekocz 1.9 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bez przesady . Ok jak ktoś kupi auto z przebiegiem ok 200tys , to niestety pewne elementy sie już wypracowaly, i nalezy je wymienic. To że coś sie wypracowało ,nie znaczy za sie zepsło. Przy takich nalotach to jest normalne . Ja mam auto od nowości i do teraz naprawy to 4500zł, ale gdybym chciał naprawiac oszczednie , to bym sie zmiescil w 2tys. (padł docisk to wymieniłem odrazu sprzegło plus dwumas skoro było rozebrane). Na wiosnę sprzedaje i myśle o bmw5 , zaglądnijcie na forum i poczytajcie , jakie ludzie mają jazdy z autami za 200koła , a nie za 60tyś. Jak ktos chce mieć komfort psychiczny to musi kupic nowe auto , i dokupić gwarancje,a nawet nowe auto nie daje gwarancji bezawaryjnośći , (wiem po sobie przy 70tys padła dwumasa , ale była gwarancja to smiech). Tak że nie wymagajmy ,zeby auto z przebiegiem ok 200koła było bezawaryjne. Ja osobiście nie mam problemów , jak ogarne finansowo to albo bmw5 lub a6 , a jak nie to w ciemno kupuje a4b9 ,(ma wyjść w przyszłym roku). A na koniec to nie audi śię psuje ,tylko czesto winny jast właśćiciel, bo na auto starczyło kasy , ale na częsci już nie i zaczyna sie łatanie, a wystarczy taki jeden osobnikl,i jest pozamiatane, a kolejny jest zdziwiony że audi sie sypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silinik grupy VAG ma jakąś bolączkę ale tak jest w każdej marce... prawda jest taka że na forum rozpatrywane są same negatywy. Jak ktoś dba to jeździ i koniec... na siłe nie ma co wkładać w auto kasy bo nie wiesz ile nim pojedzisz. takie jest moje zdanie mam ten silnik w b8 i przejechane prawie 200 000 od chwili zakupu zrobiłem prawie 50 000 i na dzien dzisiejszy prócz rozrządu i wymian oleju i filtrów robiłem egr i przepustnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek latasz nowym samochodem więc jest OK - pamiętaj ze większość ludzi kupuje samochody z przebiegiem 200+ a to może już okazać się skarbonką co przy grupie VW jest jak dla mnie jest porażką zresztą Ty też używasz skrótu myślowego "szmelcgrupa" w swoich postach i zaczynam Cię rozumieć :)

2.0tdi cr to fajny motor (wiem bo mam a nie powtarzam zaslyszane na forach wyolbrzymiane zaslyszane historie dotyczace malego procenta uzytkownikow)

Nie psuje sie, rozrzad co 180tys, olej co nawet 30tys... tylko tankowac i korzystac.... \

Kupno kilkunastoletnie samochodu 1,9 to nie rozsadkiem ale mus (lub jak wolisz kompromis) finansowy... raczej nie jest to auto dla kogos kto chce zrobic 40tys w roku

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek latasz nowym samochodem więc jest OK - pamiętaj ze większość ludzi kupuje samochody z przebiegiem 200+ a to może już okazać się skarbonką co przy grupie VW jest jak dla mnie jest porażką zresztą Ty też używasz skrótu myślowego "szmelcgrupa" w swoich postach i zaczynam Cię rozumieć :)

2.0tdi cr to fajny motor (wiem bo mam a nie powtarzam zaslyszane na forach wyolbrzymiane zaslyszane historie dotyczace malego procenta uzytkownikow)

Nie psuje sie, rozrzad co 180tys, olej co nawet 30tys... tylko tankowac i korzystac.... \

Kupno kilkunastoletnie samochodu 1,9 to nie rozsadkiem ale mus (lub jak wolisz kompromis) finansowy... raczej nie jest to auto dla kogos kto chce zrobic 40tys w roku

Pozdrawiam,

Przemek

1.9 można kupić kilkuletnie w grupie bo chyba 1.9 od 2011 już nigdzie nie wkładali więc nie jest to aż tak duży kompromis finansowy tylko teoretycznie mniejsze możliwe problemy, a moc zawsze można zwiększyć, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 można kupić kilkuletnie w grupie bo chyba 1.9 od 2011 już nigdzie nie wkładali więc nie jest to aż tak duży kompromis finansowy tylko teoretycznie mniejsze możliwe problemy, a moc zawsze można zwiększyć, pozdrawiam

w audi a4 (bo zalozmy, ze dyskusja w kolo tego Macieja sie toczy) 1,9 nie wkladali od lat.. wiec a4 z 1,9 jest juz auta leciwe... silnik PD jest glosniejszy niz CR, pali nie mniej, jest slabszy, wiecej trzeba sie napalowac byc cos z tego wycisnac bo:

- 2.0tdi cr masz te same wtryski i pompe CR niezaleznie od mocy silnikowej/no chybe ze cos teraz zmienili ale w 2010 bylo to samo)

- turbina jak potrzeba od wersji 170ps pasuje plug&play (te same flansze - all to same!)

- ... czip i robi sie z auta po wymianie T (mechanik zrobi to w 2h!) 200+

... auta maja dzis skrzynie 6tke - i z czym tu to porownywac ?

1.9 tdi PD tez nie sa takie cudowne... pomijajac przeciez wieksze przebiegi masz standardowe problemy pt:

- a to czasem padnie pompowtrysk

- gniazdo pompki sie wyrobi i nagle oleju zaczyna przybywac

- walek straci krzywki

... i motasz sie: czy musze wymienic glowice czy wystarczy tylko uszczelki pod pompkami czy tego typu rzeczy...

Jakiekolwiek wieksze czipowanie 1.9tdi to palowanie sie... poniewaz:

- zmiana pompek

- niepasujace turbiny od wyzszych modeli (nie ma absolutnie niczego plug&play czym mozna myslec o zblizaniu sie do 2xx)

- znacznie slabsze sprzeglo (zwyczjnie mniejsze dla porownania np od sprzegla w 2,0tdi pd)

- masz na karku palowanie sie z intercoolerem, ktory w 1,9 masz tylko po jednej stronie (w 2.0tdi PD 170ps masz 2x IC po obu stronach a w A4b8 masz na wjazd w kazdej chyba wersji 2,0tdi CR ten same centralny ICek....)

... no i na koniec w jakiej A4 byl ten 1,9TDI PD? ano w B7, ktore jest tylko liftem na B6 czyli konstrukcji juz ponad 10letniej... wielkosc miejsca w srodku mniejsza niz w octavce (fakt nie mit /dlugosc liczona chyba od pedalo po siedzeniach do oparcia kanapy)

Uzywki pompy CR so po niecale 500zyla tak nawiasem mowiac (kolejny plus... w silniki montowane poprzeczni szly te same pompy wiec baza czesci olbrzynia)... a ile pompka do 1.9 130ps kosztuje w uzywce? ano towar deficytowy i chodliwy wiec w uzywce pod 300pln/sztuke... mowimy o czesciach co maja po 10 lat!!! => 1200pln

Wtryski CR (znacznie nowsze!!!) to po okolo 200zyla/sztuke (na aledrogo sa juz od 99pln/sztuke widze)... w cenie 4 pompek od AWXa kupisz pompe wtryskowa CR + 4 wtryski CRowe.... i co... 1.9tdi jest taki tanie w eksploatacji?

Plus z posiadania starego auta jest taki, ze jest od groma czesci po szrotach (generalnie: poza deficytowymi pompkami) - ale to aspekt finansowy a nie mniej czy baredziej sie psuje

Jak nie masz kasy (czy masz a nie chcesz z niej plynac) na B8 czy inny nowszy wozek szukasz starego - ale po co do tego teorie dorabiac?

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

B7 i B8 to kompletnie inne auta grupy VW majace jedynie wspolna nazwe handlowa... B8 jest zwyczajnie wiekszym autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 można kupić kilkuletnie w grupie bo chyba 1.9 od 2011 już nigdzie nie wkładali więc nie jest to aż tak duży kompromis finansowy tylko teoretycznie mniejsze możliwe problemy, a moc zawsze można zwiększyć, pozdrawiam

w audi a4 (bo zalozmy, ze dyskusja w kolo tego Macieja sie toczy) 1,9 nie wkladali od lat.. wiec a4 z 1,9 jest juz auta leciwe... silnik PD jest glosniejszy niz CR, pali nie mniej, jest slabszy, wiecej trzeba sie napalowac byc cos z tego wycisnac bo:

- 2.0tdi cr masz te same wtryski i pompe CR niezaleznie od mocy silnikowej/no chybe ze cos teraz zmienili ale w 2010 bylo to samo)

- turbina jak potrzeba od wersji 170ps pasuje plug&play (te same flansze - all to same!)

- ... czip i robi sie z auta po wymianie T (mechanik zrobi to w 2h!) 200+

... auta maja dzis skrzynie 6tke - i z czym tu to porownywac ?

1.9 tdi PD tez nie sa takie cudowne... pomijajac przeciez wieksze przebiegi masz standardowe problemy pt:

- a to czasem padnie pompowtrysk

- gniazdo pompki sie wyrobi i nagle oleju zaczyna przybywac

- walek straci krzywki

... i motasz sie: czy musze wymienic glowice czy wystarczy tylko uszczelki pod pompkami czy tego typu rzeczy...

Jakiekolwiek wieksze czipowanie 1.9tdi to palowanie sie... poniewaz:

- zmiana pompek

- niepasujace turbiny od wyzszych modeli (nie ma absolutnie niczego plug&play czym mozna myslec o zblizaniu sie do 2xx)

- znacznie slabsze sprzeglo (zwyczjnie mniejsze dla porownania np od sprzegla w 2,0tdi pd)

- masz na karku palowanie sie z intercoolerem, ktory w 1,9 masz tylko po jednej stronie (w 2.0tdi PD 170ps masz 2x IC po obu stronach a w A4b8 masz na wjazd w kazdej chyba wersji 2,0tdi CR ten same centralny ICek....)

... no i na koniec w jakiej A4 byl ten 1,9TDI PD? ano w B7, ktore jest tylko liftem na B6 czyli konstrukcji juz ponad 10letniej... wielkosc miejsca w srodku mniejsza niz w octavce (fakt nie mit /dlugosc liczona chyba od pedalo po siedzeniach do oparcia kanapy)

Uzywki pompy CR so po niecale 500zyla tak nawiasem mowiac (kolejny plus... w silniki montowane poprzeczni szly te same pompy wiec baza czesci olbrzynia)... a ile pompka do 1.9 130ps kosztuje w uzywce? ano towar deficytowy i chodliwy wiec w uzywce pod 300pln/sztuke... mowimy o czesciach co maja po 10 lat!!! => 1200pln

Wtryski CR (znacznie nowsze!!!) to po okolo 200zyla/sztuke (na aledrogo sa juz od 99pln/sztuke widze)... w cenie 4 pompek od AWXa kupisz pompe wtryskowa CR + 4 wtryski CRowe.... i co... 1.9tdi jest taki tanie w eksploatacji?

Plus z posiadania starego auta jest taki, ze jest od groma czesci po szrotach (generalnie: poza deficytowymi pompkami) - ale to aspekt finansowy a nie mniej czy baredziej sie psuje

Jak nie masz kasy (czy masz a nie chcesz z niej plynac) na B8 czy inny nowszy wozek szukasz starego - ale po co do tego teorie dorabiac?

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

B7 i B8 to kompletnie inne auta grupy VW majace jedynie wspolna nazwe handlowa... B8 jest zwyczajnie wiekszym autem

Przemek, chyba mnie przekonałeś do B8 :) dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nastawię się na benzynke. Więcej pali ale może mniej kłopotów

A na jaką ? :naughty: bo tam tez nie wesoło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pyta o 2.0TDI CR 143KM, tak więc bez sensu przytaczacie opowieści o innych silnikach :tongue:

Ja się nie spotkałem z jakimiś większymi problemami do przebiegów rzędu 150-200tyś..czyli 2-3letnie auta...

Mieliśmy klika przypadków pękniętego wału, wytartych panewek korbowodowych(ropa w oleju+wymiana co 30tyś)...a i kilka sztuk z uwaloną pompą paliwa się zdarzyło...wszystko przebiegi powyżej 200k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt watek jest o 2.0 cr :hi: moze i mało jest A4 B8 z silnkiem 2.0 TFSI NA forum to i temat jest nie poruszany :wink:

===> Uwaga na wadliwe silniki 2.0 TFSI - akcja grupowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigam jak Przemek- EXEO (Seat z silnikiem CAGA 143km), auto mam prawie od nowości (kupiłem demo od dealera w 2009r z przebiegiem 3200 i 5 letnią gwarancją), aktualnie mam przebieg 55000km i gwarancje do końca 2014r (z gwarancji korzystałem 3 razy - w 2009r wymiana po zakupie reflektora przedniego od str. pasażera bo drgała soczewka od xenona, w 2012 wymiana na gwarancji aqu- walnięte 2 cele w aqu, w 2013r wymiana gwarancyjna czujnika od xenonów z przodu na wahaczu- zapałała się od nowości sporadycznie kontrolka od dynamicznej regulacji świateł, po wymianie czujnika kontrolka się zapala 2 razy rzadziej :) ). Z silnikiem nic się nie dzieje, nie pije oleju, spalanie 5-7 litrów /100km, fakt, że 55000 km to żaden przebieg ale w civicu 8 gen to już na gwarancji przy podobnym przebiegu miałem przednie zawieszenie naprawiane i cały dach gwarancyjnie malowany.

Tankuje na zwykłych stacjach Neste, Auchan itp i nic złego się nie dzieje, wsiadam i jeżdże. Silnik pracuje cicho, jest dynamiczny, mała turbodziura, elastyczny i ekonomiczny. mam jako drugie auto 3,0 td merca w210 177km - ten pali tyle ile się wleje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pyta o 2.0TDI CR 143KM, tak więc bez sensu przytaczacie opowieści o innych silnikach :tongue:

Ja się nie spotkałem z jakimiś większymi problemami do przebiegów rzędu 150-200tyś..czyli 2-3letnie auta...

Mieliśmy klika przypadków pękniętego wału, wytartych panewek korbowodowych(ropa w oleju+wymiana co 30tyś)...a i kilka sztuk z uwaloną pompą paliwa się zdarzyło...wszystko przebiegi powyżej 200k

właśnie odnośnie pompki paliwa mam pytanie bo moja sie wyłancza czyściłem ale bez efektu i jakos dziwnie wyje mam 170tys przejechane . czy to rownież do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...