Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hamulce - nie równo zużyte


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam A4 B6 AWX. Wymieniłem 5k temu klocki i tarcze przód/tył, wziąłem bosch.

Przy wymianie lewe przednie kolo już prawie nie miało okładziny, a prawe przednie jeszcze pół.

Z tyłu odwrotnie: prawe tylne prawie zjechane, lewe tylne pół okładziny.

Po jeździe miejskiej lewe przednie i prawe tylne trochę cieplejsze.

Po wymianie już zauważam tą samą tendencje jeśli chodzi o nagrzewanie.

Po klockach też się zdaje już widać znów różnice.

Przy wymianie sworznie jarzma chodziły luźno, tłoczki ładnie się wcisnęły/wkręciły, brak oznak zastania gdziekolwiek.

Lewy przedni klocek ten widoczny z zewnątrz brzydko łapie tarcze - tak jakby po zewnątrz ok, a po wewnątrz na tarczy widać ślady (nie jest tak ładnie wyszlifowana na gładko).

Jak się jedzie powiedzmy 100 i przyhamuje to czuć jak auto robi lekką myszkę w bok i po chwili już równo hamuje i stabilnie .. pewnie zaczyna ABS, ESP korygować silę sprawdzając prędkość kół.

Cóż czynić, kojarzycie temat z podobnym problemem?

Koszystałem w wyszukiwarki i guzik znalazłem.

Pozdrawiam,

Jarek / Legnica

Opublikowano

A czy jak robiłeś układ hamulcowy to tak sumiennie wszystko zostało dobrze oczyszczone ?? Bo ogólnie każdy mechanik powie że taaak wszystko extra ślicznie itp, a później okazuje się ... d....a

Możliwe że tłoczek wcześniej chodził ci lekko, ale już może miał jakieś wżery, i teraz tak się dzieje czy był wyjmowany, oglądany ?? proponował bym wyjąć i sprawdzić, druga sprawa w jakim stanie są prowadnice, ?? jak rozbierałeś to może młotkiem walone było i ciężko wychodziły to i dogięły się bardziej a teraz klocki blokują się nie równo idą po prowadnicach.

Opublikowano

Robił mi teściu.Wszystko się gładko rozkręciło, prowadnice świecące czyściutkie.

Tłoczki? Tylko wcisnęliśmy/wkręciliśmy. Nikt nie zaglądał. Wszystko z zewnątrz przejachałem szczotką drucianą, aby ściągnąć naloty z zacisków/jarzma itd.

Auto nie blokuje kół, lekkka góreczka i się toczy po puszczeniu hamulca, ale nierówno hamuje kołami.

Przy hamowaniu jakby koło przednie lewe i tylne prawe zbierały mocniej, a pozostałe mniej...

Po jeździe miejskiej czuć różnicę w obciążeniu kół poprzez tą różnicę temperatur oraz felgi są mocniej "ubrudzone" - rzadko myję samochód..:/

Ma ktoś pomysł co może być powodem, że jedne koła mocniej hamują od innych?

Opublikowano

Zapowietrzony ABS

Opublikowano

Witam

Właśnie wróciłem z jazdy testowej i mam kilka spostrzeżeń.

1. Przed wyjazdem podłaczyłem się pod ABS i zauważyłem, że jak kierownica jest prosto po pokazuje mi 7,5 stopnia. A jak ustawie 0 stopni to tak jakbym skręcał lekko w lewo. Przy 100km/h taki skręt to taki wyczywalny łuk...

2. Wyłączyłem ESP, jechałem 100 - 120km/h, droga prosta. Hamuje. Słychać, żę najpierw bierze lewe przednie i wyraźne próbuje auto zaciągnąc w lewo, ale przypuszcza, że tylne prawe koryguje i w sumie ładnie hamuje, ale czuć wyraźne ciągnięcie w lewo na początku. Nawet mocnej lewa strona siada..

3. Lewa przednia tarcza, inny ma kolor niż prawa, jakby mocniej dojechana... prawy tył to samo, mocniej dogrzane... klocki widać jez tyćke chudsze niż druga strona...

Co wy na to?

Zapowietrzony ABS.... hmmm szukam zaraz jak się odpowietrza, chyba, że kolega kojarzy jakiś temat i byłby miły podrzucić linka do dyskusji...

A nie myślicie, że w obliczu tego błędnego odczytu pozycji kierownicy ABS głupieje... jest tutaj jakaś logika?

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 28-06-2013 at 15:13 ---------- Poprzedni post napisany 20-06-2013 at 19:15 ----------

Hmmm.. sugestii od Was jak na lekarstwo...

Ale może problem samemu uda mi się rozwiązać, a to co tutaj pisze pomoże kiedyś innym...

Nie oczekuję, że ktoś z Was będzie wiedział co jest grane, ale chociaż oczekuję podpowiedzi... gdzie szukać..

Ktoś rzucił.. zapowietrzony ABS.. ale zero argumentów.. ani jednej dalszej wskazówki.. Ale wracają do tematu

Byłem zbadać siłę hamowania...

Przód łapie równo od początku do końca i maksymalna siła hamowania jest taka sama (róznica poniżej 5%)

Tył łapie nie równo - prawy tylny hamulec ma słabą siłę hamowania. Około 50% słabszy.

Temat się powoli sam wyjaśnia, bo dziś widać na prawej tylnej tarczy jakby była pokryta miejscami rdzą i niedotarta, mimo, że jeżdżę codziennie po kilka kilometrów.

Ogólnie dużo eksploatuje auto, ale ostatnio jakoś mało wyjazdów. Wniosek taki, że coś tylny tłoczek nie sprawuje się dobrze, nie dociska. Co jest powodem?

Pozdrawiam użytkowników A4.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...