machina Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Niestety dopadł i moje autko słynny notlauf, dziwne jest tylko to że występuje zawsze tylko na czwartym i piątym biegu. Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego takie ciągłe przeładowanie nie występuje na 2 i 3 biegu tylko na 4 i 5 ? Poniżej logi 011 wykonane najpierw na 3 biegu, potem na 5 i 4 biegu. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM W przyszłym tygodniu turbo na stół i zobaczymy czy jeszcze jest co czyścić
Sztomel Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego takie ciągłe przeładowanie nie występuje na 2 i 3 biegu tylko na 4 i 5 ?Poniżej logi 011 wykonane najpierw na 3 biegu, potem na 5 i 4 biegu. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM W przyszłym tygodniu turbo na stół i zobaczymy czy jeszcze jest co czyścić Na 3 biegu zmienna geometria jeszcze zdołała się otworzyć i zbiła przeładowanie ale na wyższych biegach już nie. Pociągnij na 3 biegu z pedałem gazu w podłodze do 4000 obrotów kilka razy to zobaczysz sam czy wejdzie w tryb awaryjny w okolicach 3200-3400 obrotów. Im dłużej pojeździsz z tą przypadłością tym zmienna geometria będzie się bardziej blokować i nawet na 3 biegu będzie sterownik silnika wchodził w tryb awaryjny. Nie zmienia to jednak faktu, że musisz jednak czyścić zmienną geometrię i szlifować bieżnię z rys, po której kierownice spalin się poruszają.
machina Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 Tomek, a gruszkę wymieniać na nową czy zostawić starą?
Sztomel Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Ależ Piotrze gruchę ze sztangą sam ocenisz jak ją wymontujesz czy działa sprawnie czy się przycina - jestem przekonany, że u Ciebie będzie działać sprawnie ale to tylko moje przekonanie z doświadczenia i "rutyny" a sprawdzić jej działanie musisz sam. Jak nie będziesz czuł żadnych oporów pracy sztangi wychodzącej z samej gruchy przy podawaniu na nią i odcinaniu podciśnienia to nie ma sensu jej wymieniać. Owszem, grucha ze sztangą korodują ale na 100% w silnikach montowanych poprzecznie czyli Audi A3, Seat Leon, Golf IV ale w A4 to niesamowicie rzadki a wręcz niespotykany przypadek by szwankowała sama grucha ze sztangą bo mocowana u góry turbo ciągle jest ogrzewana i wilgoć nawet nie ma szans się w jej wnętrzu zebrać - czyli tak jak to niestety bywa w silnikach poprzecznie montowanych. Pisze się, że rutyna czasami gubi i muszę się z tym zgodzić ale jeśli zdemontujesz sam gruchę ze sztangą to w 100% ocenisz czy są one sprawne czy nie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się