Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T tylko 147 koni. Logi Bydgoszcz. Jak i kto?


AB7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam A4 B7 1.8T która POWINNA mieć 163 koni. Kod silnika: BFB

Przebieg: 180.000km (100% oryginał).

Do mojego problemu:

Dzisiaj chciałem podnieść moc w oddziale Bydgoskim V-Tech (superchip).

Przed chipem zostało auto sprawdzone na hamowni. Niestety autko osiagneło tylko 147,8 koni i 212,1 Nm, czyli o prawie 16 koni za mało :-(

Brakuje mu 10% mocy. WAŻNE: auto przyspiesza zupełnie normalnie (nie ma drgań lub cokolwiek innnego) i nie ma kompletnie zadnych błędów w ECU.

Link do wykresu z hamowni:

Scan0001.jpg

Z tego co wiem może to być:

1) LMM (Przepływomierz)

2) Zawór DV

3) N75

4) Zapchany katalizator

Macie może jakieś sugestie? Pewnie będziecie chcieli logi otrzymać, ale niestety jestem kompletnie zielony jesli chodzi o to.

Posiadam jakis tam kabel OBD oraz darmowy/testowy VAGcom z którym mogę w niektóre moduły (nie we wszystkie!) wejsc oraz błedy kasować.

Tak na prawdę był by mi potrzebne ktoś z Bydgoszczy kto by mi mógł logi robić (bardzo chętnie będę piwko sponsorował i to nie w małych ilosciach :-)).

Albo ktoś na forum mi powie jaki program mam sciągnąc aby logi zapisywać i jakie moduły mam logować (czy na postoju czy w trakcie jazdy i przy jakich obrotach).

Nie chodzi mi w tej chwili za bardzo o chip, ale chcę po prostu swoją normalną moc ponownie osiągnąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 1.8t winowajcą spadku mocy był umierający przepływomierz ( auto zupełnie normalnie się zachowywało a na hamowni niecałe 140 koni )

a także później pompa paliwa, był widoczny spadek mocy na wykresie z hamowni

jak coś spytaj kolegi gregor10 widze że jest tutaj na forum też, spec od 1.8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program polecam VCDS lite 1.2 full version VCDS lite 1.2 full version [] - - It's Free! : Vag-Diag : VAG diagnostic tools

Jak byś nie znalazł chętnego do pomocy z logami to zrób je sam bo to na prawdę nic trudnego!

Pamiętaj aby logować max 2 grupy jednocześnie w przedziale obrotów 1500-odcinka na równej prostej drodze, bez hamowań na 3 biegu cały czas z butem w podłodze.

Jakie grupy to dokładnie nie wiem ale ktoś pewnie dopisze :decayed: (przepływka 002, zapłon 010; 022; 023, n75 118, turbina 115 - to dynamicznie) ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwazniejsze to grupy 002 i 115, 002 powie ci czy przeplywka nei zaniza wartosci a 115 pokaze czy nie ucieka ci boost, jesli 1 opcja to lmm do wymiany a jesli 2 to szukaj przecieku m.in. w dvce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie nie ma co płakać, zrób logi bloków pomiarowych numery 2 3 20 31 33 114 115 118 i odczyt 032 , przed logowaniem skasuj błedy i logowanie zacznij od bloku 033 , potem reszta.

logi robisz na 3 biegu od 1500rpm do 6500. , droga nie musi byc prosta, ważne zeby na 3 biegu dało się rozpedzic silnik do 6500rpm.

wklej logi ogarniemy na lighcie co mu dolega.

pozdr

ANS- pozdrówka Kuba :D !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w taki razie bedę próbował dzisiaj po południu te pomiary zrobić :-)

Ja będę prowadził a kolega będzie w PC kilkał. Pytanie: Czy trzeba dopiero kliknąć na przycisk "start" jak będę w trzecim biegu i krótko przed 1500rpm czy mogę po prostu "start" nacisnąc od rozruchu auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz wcisnac start bez problemu, potem w excelu wytniesz sobie to co chcesz i zozstawisz odcinek tylko ten ktory cie interesuje czyli kiedy juz miales dogodna pozycje i wcisnales gaz do podlogi z dolnych obrotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jest problem, mianowicie chyba w sofcie który mam. Rownież softy z linka co Marc!n podesłał mam identyczny problem co z moim VAG409.1.

Minowicie nie mogę się do żadnych bloków powyżej 25 zalogować, ponieważ wyskakuje mi komunikat, że musze mieć zarejestrowaną wersje softu.... :-(

Mogę się w tej chwili logowac do bloków:

1,2,3,4,5,6,8,10,11,14,15,16,18,20,22,23

Nie mogę sie logować do (pola są puste):

7,9,12,13,17,19,21,24,25

No i tak jak pisałem już , nie mogę się do żadnych bloków powyżej 25 zalogować, ponieważ wyskakuje mi komunikat z tą rejestracją softu.

Co teraz?

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposob sie logujesz?

sciagij starszego vaga 3.11 tam tylko wybierasz bloki pomiarowe i nigdzie sie nie logujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. może zle się wyraziłem. Jeśli pisze logować, to mam na mysli "wejść"

---------- Post dopisany at 14:20 ---------- Poprzedni post napisany at 13:08 ----------

Więc koledzy juz Wam opisuje jak ja to dokładnie robie.

1. Odpalam Vaga. 2. Wybieram "select control module" 3. Wybieram "01-Enigne" 4. Wybieram "Mess Blocks - 08" 5. Wtedy w polu "group" wpisuję dany block np. 115 i klikam na "Go!" po trzym otrzymuje ten komunikat. Niestety na żadnym torrencie nie znalazłem vaga 3.11 :-(

Screen_Hunter_07_Jun_27_13_52.jpg

Mogę się w tej chwili logowac do bloków:

1,2,3,4,5,6,8,10,11,14,15,16,18,20,22,23

Nie mogę sie logować do (pola są puste):

7,9,12,13,17,19,21,24,25

No i tak jak pisałem już , nie mogę się do żadnych bloków powyżej 25 zalogować, ponieważ wyskakuje mi komunikat z tą rejestracją softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Rozumiem, że program VAGcom dobrze obsługuje i jeśli bym miał pełną wersje to poprawnie wchodzę na te bloki do pomiarów?

---------- Post dopisany at 21:38 ---------- Poprzedni post napisany at 14:43 ----------

Witam serdecznie,

z gory przepraszam ze nie stawiam dzisiaj polskich znakow, ale pisze akurat z kompa bez polskiej klawiatury.

Juz mam ogranietey VAGcom :-) po prostu nie kumalem ze trzeba troche w "about" pogrzebac...

Wiec dzisaj wieszorkiem z kumplem robilismy logi dynamiczne. Wstawiam wyniki, mam nadzieje ze logi sa dobrze przeprowadzone:

Grupy: 118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 031 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 033 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 115 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 114 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 032 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 020 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Prosze o analize (z tego co zaobserwowalem to gregor10 jak i german81 to MEGA specialisci w dziedzinie 1.8T) i mam nadzieje ze autko nie nadaje sie na zlomowanie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc wedlug przeplywki jest ok, boost tez jest ok, moze hamownia do d... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest dobrze, może jedynie do czego można się przyczepić to że troche więcej powinna pokazywać przepływka:kox: ale ja bym jej nie wymieniał narazie, założ nowy filtr powietrza i rób chipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz zdrowa serie jedynie czego mozna sie czepic to masz dosyc wysoka temperature w dolocie .

Rozumiem że Waszym zdaniem z autem jest wszystko ok i nie ma sie co obawiać? German81 w jaki sposób mogę zmiejszyć temperature w dolocie?

Czy wystarczy nowy filtr powietrza zamontować? czy coś jeszcze trzeba pokombinować?

Pogrzebałem w historii auta, ponieważ był w pełni serwisowany w ASO w Niemczech. Podaje Wam punkty które w szczególności przwiązały moją uwagę (może w tym jest problem, że ma tylko 147 koni?!):

Data: 02.05.2011 / przebieg: 115761km

Tutaj po raz pierwszy występuje wpis o "Cisnienie oleju sprawdzono", widocznie na tyle dobry że nie podjęto zadnej naprawy

Data: 31.05.2011 / przebieg: 119008 km

Wymiana pompy olejowej (znana usterka przy oleju LL).

Pokrywa zaworow Wymont. i zamont.

Wały optycznie sprawdzone

Łożysko korbowe sprawdzone

Po tym wpisie już nie występowały żadne inne wpisy dotyczące pompy oleju, więc usterka została widocznie prawidłowo naprawiona.

Data: 29.10.2012 / przebieg: 165639 km

Wymiana TYLKO jednej cewki zapłonowej ( z tego co czytam to powinno sie wszystkie 4 na raz wymienić, prawda?)

Cała reszta wpisów to regularne serwisy typu wymiana oleju itd. Według wydruku historii to ostatni raz auto miało wymieniany filtr powietrza oraz wszystkie 4 świece zapłonowe w dniu 02.05.2011 (przebieg 115761 km). Auto ma w tej chwili 180.000km przejechane.

W następnym tygodniu wywalam olej LL, robie engine clean, zdejmuje miske olejową, wymieniam smok olejowy (sito) oraz wleje "normalny" (nie LL) olej Castrol 5w40 i bedę co 15k km wymieniać olej (lub raz na 12 miesięcy).

Moje plany były takie aby zrobić chipa oraz wstawić bardzo dobrą ilstalacje LPG do mojego autka. Chipmiał być bardzo delikatny 20-25 koni maks i wtryski nie miały sie zapętlać aby gazownik mógł skalibrować instalacje. Niestety wszystko zaburzył mi ten wyniki na hamowni.

Koledzy czy nie mam się czego obawiać i mogę nadal mój plan realizować czy sobie chipa oraz gaz odpuscić?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp w dolocie można zmniejszyć czyszcząc IC, zapewniając mu lepszy "przeciąg" (nie wiem jak jest w b7 ale w b5 montuje się np nadkole z s4 które nie jest pełne tylko "żebrowane") a najwięcej da tutaj FMIC czy inny większy icek.

A filtr powietrza nie zaszkodzi, bo podobnie jak olej idzie na pierwszy strzał po kupnie auta.

Co do wpisów z serwisu to co za problem podjechać do mechaniora i zmierzyć ciśnienie? A olej na pewno będzie każdy polecał motul (też mam zamiar się na niego przesiąść).

Wynik z hamowni można by zweryfikować hamując auto na innej, choć żadna nie jest idealnie dokładna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Chłopaki,

log 32 po zapłonie (nie włączając silnik).

Pierwsze pole: 0,4% Lambda

Drugie pole: 0,8% Lambda.

Pozostałe dwa pola są puste.

Wczoraj jechałem z Bydgoszczy do Gdańska. Gdyby nie fakt, że na hamowni wyszedł wyniki jaki wyszedł, w życiu bym nie pomyślał ze nie ma pełnej mocy.

Wyprzedzanie na trasie ZERO problemów (dosyć szybko jeżdżę, więc bez CB ani rusz :-) ). Na autostradzie osiągnąłem tempo maks. 220km/h (według licznika) na idealnie prostej. Leciutko z górki miałem 230km/h na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...