sowiq Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Drodzy forumowicze, poza przywitaniem to mój pierwszy post i od razu mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić Klamka schowka pasażera odczepiła się od jakiegoś cięgna zamka, w wyniku czego nie mam możliwości otwarcia schowka. Żeby za dużo nie opisywać, wkleję zdjęcia, bo będą one chyba lepsze niż 100 słów. Próbowałem śrubokrętem dłubać w okolicy klamki, ale nie wyczułem niczego, co mogłoby być cięgnem zamka. Zacząłem już nawet próbować rozwiązania "na chama" odginając drzwiczki z prawej strony (tam gdzie jest rygielek), ale odpuściłem bojąc się, że w końcu coś połamię. Z góry dzięki za wszelkie rady.
Scorpinho Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Norma. Musisz wywalic boczna oslone schowka od strony drzwi (jest na wciski, wiec sie nie boj - po prostu czyms podwaz). Jak sie tego pozbedziesz, to we wnetrzu wcisnij koncowke od rygla schowka i drzwiczki sie otworza. Niestety czeka Cie zapewne zaup nowej klameczki (okolo 100zl w ASO). Wiecej info poszukaj w odpowiednim temacie w warsztacie - zrob to sam.
sowiq Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 Kolego, dziękuję za poradę. Niestety w dalszym ciągu nie udało mi się dostać do wnętrza schowka. Udało mi się odblokować rygiel po prawej stronie (śrubokrętem przez otwarty boczek), ale drzwiczki od schowka zachowują się tak, jakby były jeszcze trzymane przez coś po lewej stronie. Nie wydaje mi się, żeby były dwa rygle. Czy ma znaczenie to, że mam klamkę na kluczyk? ---------- Post dopisany at 23:33 ---------- Poprzedni post napisany at 09:37 ---------- Schowek otwarty. Niestety musiałem użyć metody typowo siłowej (lecz z wyczuciem). Okazało się, że drzwiczki mojego schowka mają dwa rygielki - po prawej i lewej stronie. Tak więc "awaryjne otwieranie" opisane w innych wątkach nie zadziałało w moim przypadku. Załączam zdjęcia dla potomnych.
Scorpinho Opublikowano 2 Lipca 2013 Opublikowano 2 Lipca 2013 A widzisz, bo Ty masz B8 - trzeba bylo zaznaczyc w nazwie watku Nie wyglada to zle. Kupuj klameczke, montuj i wszystko powinno dzialac.
sowiq Opublikowano 2 Lipca 2013 Autor Opublikowano 2 Lipca 2013 Już poprawiłem temat - dzięki za zwrócenie uwagi. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że występują takie różnice pomiędzy wersjami. Jeszcze odnośnie schowka. Na niektórych zdjęciach oraz w instrukcji użytkowania widziałem, że w schowku znajduje się wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. U mnie tego wyłącznika nie ma, więc rozumiem, że była to dodatkowa opcja. Czy jest zatem jakiś inny sposób na jej wyłączenie? Czy np. z góry odpada ewentualne wożenie fotelika dla dziecka z przodu?
wrclaguna Opublikowano 2 Lipca 2013 Opublikowano 2 Lipca 2013 Tylko po załozeniu wlacznika mozesz to zrobić http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-133/all-b8-montaz-przelacznika-deaktywacji-poduszki-pasazera-air-bag-off-217808/index2.html
sowiq Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Opublikowano 3 Lipca 2013 @wrclaguna, dzięki za poradę. Chyba jednak na razie daruję sobie zabawę z tak newralgicznymi częściami wyposażenia Kontynuując wątek. Wyjąłem klamkę (później porobię kilka fotek z opisem, bo nie widziałem na forum instrukcji do B8), rzeczywiście okazało się, że ma złamane cięgno. Ale martwi mnie co innego. Przy "ręcznym" otwieraniu zamka (śrubokręt w miejsce cięgna), odsuwa się tylko rygiel po lewej stronie. Prawy zachowuje się jakby zupełnie nie był połączony z tym mechanizmem. Chętnie bym sprawdził co się tam stało, ale nie mam zielonego pojęcia jak rozpołowić drzwiczki. Czy one w ogóle są rozbieralne? Dzwoniłem też do dwóch różnych ASO w Warszawie. Sama aluminiowa klamka do mojego modelu, jak na zdjęciach powyżej, kosztuje 250-260 zł (!) i musi być sprowadzona z Niemiec. Podsumowując, dwa pytania: - czy oba rygle drzwiczek powinny być ze sobą połączone tak, że po wciśnięciu jednego, wciska się drugi? Jeśli nie, to w jaki sposób odblokowuje się prawy? - jak rozpołowić drzwi schowka, żeby dobrać się do mechanizmów zamka? Z góry dzięki za wszelkie porady.
riddick74 Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 Schowek a4 b8 - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
sowiq Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 Bardzo dziękuję za linka. Nie odbierz mnie źle, ale sam potrafię korzystać i z Allegro, i z Google. Nawet zamówiłem już dzisiaj używany schowek. Ale tak czy siak (z ciekawości lub dla osób, które będą miały podobny problem w przyszłości) ponawiam moje pytania: - czy drzwiczki schowka są rozbieralne? Jeśli tak, to w jaki sposób to zrobić? - czy "niezależność" rygielków świadczy o uszkodzeniu mechanizmów zamka? Z góry dzięki za odpowiedź. ---------- Post dopisany 09-07-2013 at 23:44 ---------- Poprzedni post napisany 03-07-2013 at 23:36 ---------- Koledzy, zakupiłem na Allegro schowek, co całkowicie rozwiązuje mój problem. Ale chciałbym podzielić się doświadczeniami, bo o schowku w B8 nie ma na forum za dużo. Odpowiadając na pytanie, które zadałem wcześniej - tak, mechanizm zamka schowka jest uszkodzony jeśli rygielki drzwi są od siebie niezależne. Podczas wciskania jednego rygielka, drugi powinien również się schować. To z tego powodu miałem problem z awaryjnym otwieraniem - podczas gdy ręcznie wciskałem prawy rygielek, lewy wciąż blokował drzwi schowka. Zatem instrukcja awaryjnego otwierania schowka jest jak najbardziej poprawna również do B8. Jak wyjąć klamkę schowka w A4 B8: W odróżnieniu do wcześniejszych modeli, w B8 klamka trzyma się jedynie na dwóch zatrzaskach. Nie ma żadnych śrubek. Zatrzaski zaznaczone są na zdjęciu poniżej. 1. Zaczynamy od zatrzasku zaznaczonego na czerwono. Żeby go odblokować, trzeba w mały otwór znajdujący się z lewej strony otwartych drzwi (zaznaczony na zdjęciu) włożyć cienki śrubokręt. Trzeba go tak ustawić, żeby napotkać na sprężynujący opór. Po odgięciu w ten sposób lewego zatrzasku, delikatnie podważamy klamkę z lewej strony. 2. Odciągamy klamkę jak do otwarcia schowka i przez uzyskany otwór wciskamy z wyczuciem drugi zatrzask, jednocześnie wyciągając klamkę w swoją stronę. 3. To wszystko. Klamka powinna wyjść bez problemu. Należy tylko zwrócić szczególną uwagę, żeby wszystko robić z wyczuciem. Klamka lubi się połamać, a jak napisałem wcześniej - koszt nowej w ASO to ponad 250 zł. W razie pytań o schowek w B8, w miarę możliwości służę pomocą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się