Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o dzialanie EGR i brak cisnienia w wezyku wchacy do czarnej raczki w EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Twierdzi ze nie ma podciśnienia na gruszce. ;-)

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Opublikowano
Twierdzi ze nie ma podciśnienia na gruszce. ;-)

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

no jeżeli kolega tak twierdzi i na siłę chce wymieniać zaworki po parę stów zamiast najpierw wyeliminować wszystkie przyczyny to powodujące i nie generujące żadnych kosztów to jego sprawa :decayed:

Opublikowano

Witam. poczytalem troszkie na forum i poszukalem ze wina slabego cisnienia tez moze byc bo ten kruciec co wychodzi z pompy vacum i daje cisnienie to troszkie mi lata ma treoszkie luz moze tam ucieka tez cisnienie? jak to u was wyglada?

Opublikowano
Witam. poczytalem troszkie na forum i poszukalem ze wina slabego cisnienia tez moze byc bo ten kruciec co wychodzi z pompy vacum i daje cisnienie to troszkie mi lata ma treoszkie luz moze tam ucieka tez cisnienie? jak to u was wyglada?

Ja mam EGR zaślepiony i mam gdzieś takie problemy :decayed:

Opublikowano

Co ma zaślepienie egr do niesprawnej klapy gaszącej - ja tez mam zaślepiony egr ale klapa gasząca została i działa normalnie :wink:

Opublikowano

Witam dzialalem ostatnio z ta klapa gaszaca..i jest problem mechanik wymienil mi na nowy zaworek i co okazalo sie dalej lipa jest nie zamyka sie...zasilanie jest na przewodach. Podlaczyl kompa zero bledow ale jak robil test klapy to dziala prawidolow a jak juz gasze autem to nie chodzi...moze mial ktos cos podobnego i wie co to moze byc :wink:

Opublikowano

Ktoś zajumał zawór zwrotny taki biało czarny zapewne i na czas gaszenia brak podciśnienia.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Opublikowano

może ktoś namieszał w wężykach podcisnienia :whistling: lub po prostu nieszczelność na nich

Opublikowano

sprawdzalem wezyki ida prawidlowo...ten zaworek zwrotny jest na swoim miejscu...mozliwe zeby cos bylo ze sterownikiem silnika\? jak pisalem predzej ze vagiem uruchomil i dziala klapa a jak juz gasilem auto to nie chodzila ta gruszka

---------- Post dopisany 24-09-2013 at 03:23 ---------- Poprzedni post napisany 12-09-2013 at 21:31 ----------

nikt nic nie wie na ten temat? :) bledow tez nie pokazuje zadnych o zaworku n293 ;/ tak jak pisalem predzej robiac test vagiem podcisnienie jest w wezyku a jak juz podlacze wezyk pod klape i gasze silnikiem to nie chodzi... co moge jesczze sprawdzic?

Opublikowano

a pany co jest jak u mnie ta klapa zamyka sie po chwili czyli jakies okolo sekundy po wylaczeniu silnika slychac cyk i wylaczona dlatego telepie mi buda przy wylaczaniu ? N75 mam nowy

Opublikowano

tez mam ostatnio problem z ''gaszakiem'' nie dział klapa gaszaca telepie przy gaszeniu, jest tak - zakładam kawałek przewodu na gruszke klapy gaszacej i zaciagam ustami:decayed: i gruszka nie dryga, opór zmierzony na zaworku N239 i wychodzi 33,4 om, wiec w normie bo pisza niektórzy ze norma to 30-40 om, wiec co- membrana w gruszce dziurawa?

Opublikowano

Albo dziurawa albo zatarta przepustnica.

Wysłane Pocztą Polską przy pomocy listonosza.

Opublikowano

klapa sam w sobie łatwo porusza sie naciskam palcem na ramie gruszki i nie czuc oporu ,poza oprem samej gruszki bo w niej chyba sprezyna jest, pomyslałem ze mozna jeszcz długim przewodem podcisnienowym podłonczyc sie do gruszki u kolegi przy jego klapie gaszacej ,mam 2metry przewodu,zobaczyc czy grucha bedzie działac,wtedy wiadomo by było ze na bank u mnie jest uszkodzona

---------- Post dopisany at 01:01 ---------- Poprzedni post napisany at 00:59 ----------

chyba ze cos innego jest na rzeczy

Opublikowano

Ja nie ciągne ustami tylko wielką strzykawką ale pomysł masz dobry. ;-)

Wysłane Pocztą Polską przy pomocy listonosza.

Opublikowano

jedank obeszło sie bez podłonczenia do gruszki w aucie kolegi , postanowiłem na czuja rozebrac gruszke,i zobaczyłem ,to był szok:grin:,

gruszka w srodku zaolejona, membrana posklejana,poskrecana

Zdj_cie0237.jpg

membrana była rozerwana

Zdj_cie0238.jpg

Zdj_cie0239.jpg

membrane umyłem w płynie do naczyń i udało mi sie złatać ja klejem superglue, ogólnie zeby rozebrac gruszke trzeba zdjac ja z oski klapy ale ciezko to idzie i w sumie ułamałem ramie, w czesniej jednak probowałem rozebrac gruszke z ramieniem osadzonym na ośce a z odkrecnym trzymakiem gruszki(ten na tych 2 srubkach Torx) ale i tak rozbierajac pekło ramie,i zatrzaski gruszki tez popekały , nic membrane złatałem ramie posklejałem i jak narazie gruszka działa ,pewnie znowu z czasem gumka peknie :sexinbed: ale wtedy poszukam na szrocie samej gruszki, a moze nastapi to wczesniej.

diagnozowanie jest proste próbowac gruszke podłonczyc krótkim wezykiem do np.duzej strzykawki, lub ustami zaciagnac :ssij: i obserowac czy dryga grucha, jak nie, wiadomo -to ona jest winowajaca,jak dryga szukac nieszczelnosci w przewodzie podcisnienia,lub zmierzyc opór na pinach zaworku sterujacego N239 garanica tak 30-40om, czasami tez kabelki wtyczki lubia sie przełamać.:decayed:

---------- Post dopisany 30-10-2013 at 11:47 ---------- Poprzedni post napisany 06-10-2013 at 11:06 ----------

Witam. poczytalem troszkie na forum i poszukalem ze wina slabego cisnienia tez moze byc bo ten kruciec co wychodzi z pompy vacum i daje cisnienie to troszkie mi lata ma treoszkie luz moze tam ucieka tez cisnienie? jak to u was wyglada?

---------- Post dopisany 03-11-2013 at 22:50 ---------- Poprzedni post napisany 30-10-2013 at 11:47 ----------

może to pomoże

Opublikowano

Ja zaobserwowałem inną dolegliwość:

Auto przy odpalaniu po nocy trzęsię silnikiem przez około 2 sekundy przy czym puści chmurę dymu (tylko przy odpalaniu). Turo wstaje wolno (ale nie zawsze) przeważnie po przegazowaniu na dwójce i szybkim wrzuceniu trójki pomyśli zanim się zbierze, ale też nie zawsze. Po zdjęciu wężyka podciśnienia z gaszaka i zaślepieniu go śrubką wszystkie objawy ustały. Auto pali na dotyk, zbiera się super. Podejrzenie padło na membranę gaszaka. Ale po założeniu na nią osobnego wężyka i sprawdzeniu strzykawką nie ucieka podciśnienie czyli jest szczelna. Poza tym przy gaszeniu zamyka klapę elegancko. Więc jest coś z podciśnieniem. Wszyskie wężyki sprawdzone, Vacum też ładnie trzyma podciśnienie -0,9. Podejżewam N239 lub ten zaworek zwrotny przy N239. Jest jakaś metoda na sprawdzenie prawidłowości działania tego zaworka? Lub ma ktoś może jakieś pomysły czym takie objawy mogą być spowodowane? Aha i jeszcze gdy przewód podciśnienia jest założony na siłownik klapy gaszącej, już po zgaszeniu auta na pare minut pedał hamulca jest twardy. Tak jakby gdzieś momentalnie uciekało podciśnienie. Wszystkie przewody szczelne, N75 nowy Pierburg.

Opublikowano

i jak doszedłes,bo z zaworkiem zwrotnym to wiesz ze wystarczy dmuchnac w niego i z jednej powinno dac sie a z drugiej nie,al doszedłes co i jak ?

Opublikowano

siemka. nie doszedlem przejrzalem cala przewody podcisnienia i sa ok. dalej nie wi8em co jest grane z tym... zaweorek podmienilem i nic to samo. przy gaszeniu nie ma zaciagania w wezyku...skad idzie sterowanie po kablach co daje informacje do zaworka n239 i zaciaga gruszke?

Opublikowano

Jakoś stacyjka. Jak dobrze kojarzę to na wtyczce przy włączonym zapłonie ma być 12V i ginąć po wyłączeniu stacyjki.

Opublikowano

aha a jak ustawic miernik zeby sprawdzic te napiecie na wtyczce od n239?bo chce zobczyc czy jest jakies zasilanie tam

---------- Post dopisany at 23:38 ---------- Poprzedni post napisany at 23:36 ----------

bledy zadnego nie ma odnosnie tego zaworku czy klapy gaszacej. a moze byc wina komputera w aucie ze nie daje syg czy cos takiego...

---------- Post dopisany at 02:10 ---------- Poprzedni post napisany at 23:38 ----------

witam. nikt nic nie wie na ten temat?jakim kolorem bialym czy czarnym zaworek zwrotny ma isc w strone vacum? i czy ktos wie skad idzie masa i plus do n239?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...