GregorX Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Witam, jak, że ostatnio musiałem wymienić miskę olejową na nową, dokonałem ciekawego odkrycia w tej starej, zdemontowanej... widać to na zdjęciach..sprężynka..jakiś przetłaczany element z blaszki..kawałki metalu i..plastiku. Czy ktoś poznaje co to może być, auto pracuje normalnie, ale czy ktoś poznaje co to są za elementy?? ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
Lu-Gi Opublikowano 12 Lipca 2013 Opublikowano 12 Lipca 2013 Pompa oleju jest w b5 na łańcuchu? może prowadnica łańcucha się rozleciała?
GregorX Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Opublikowano 13 Lipca 2013 hmmm...ja tego nie wiem dlatego się pytam, z tego co widziałem w etce to pompa olejowa w afn-ie jest napędzana poprzez koła zębate wałkiem pośrednim
SotoM Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 zdejmij miske oleju i sprawdź czy w pompie oleju siedzi zawór przelewowy w/g mnie rozsypał sie prwdo podobnie a raczej wrecz napewno zawór przelewowy... takze moim skromnym zdaniem wysadziło zawór z pompy oleju i w tym momencie pompa jest do wymiany.
GregorX Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 Mam rozumieć, że zawór przelewowy jest gdzieś wewnątrz pompy oleju? Jak zdejmę miskę to będę widział, że się rozleciał? Kolejne pytanie co grozi jazda z rozsypanym zaworem? Czy to , że pluje olejem z pokrywy zaworów może być spowodowane właśnie tym uszkodzonym zaworem przez to pompa wytwarza większe ciśnienie?
SotoM Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 teoretycznie jak wypluło zawórek to widocznie pompa robi tak wysokie cisnienie ze musiała sobie zrobic miejsce aby móc wypluc olej który nie miesci sie w układzie cisnienia...a ze przepustowosc oleju przez zawór była zbyt słaba wiec go całego wypluło... tak napewno po zdjeciu miski go ujrzysz bynajmnie otwór okragły po nim.. tak moze byc wina pompy oleju ze olej tryska do góry... czy mozna tak jzdzic - nie . ryzyko ze moze pujsc cos wiecej...dziwne ze czujniki cisnienia oleju nic nie krzyczą... w ogole ja właczasz zaplon to masz kontrolke cisnienia oleju...?
GregorX Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 Olej z pokrywy to mi się sączy gdzieś tak od 3 lat, czyli od wtedy kiedy mam auto. jeżeli chodzi o kontrolkę oleju to mi się nie zapala kiedy przekręcam zapłon, pytanie jest takie czy powinna?? Kilka razy FIS mi ja pokazał, ale to tylko wtedy kiedy auto nie chciało zapalić (po kręceniu rozrusznikiem bez zapłonu przez ok. 8-10 sek pokazywała sie kontrolka).
GregorX Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 a teraz: imageshack.us/photo/my-images/560/k4pu.jpg imageshack.us/photo/my-images/23/pd7s.jpg
SotoM Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 alez oczywiscie ze powinna sie zapalac kontrolka przy właczeniu porannym zaplonu... jesli od kad masz auto kontrolki nie widziałes tzn ze ktos sprzedał auto z ta usterka a zeby sobie nie robic kosztów wyłaczył kontrolke w zegarze i sygnal dxwiekowy. nie pamietam czy w AFNie byly 2 czujniki cisnienia oleju...od niskich rpm i wysokich... ale chyba tylko 1 jest na podstawie wiltra oleju nad wymienikiem ciepła olejowo/wodnym... sprawdz czy do tego czujnika idzie tylko 1 przewód czy cos do niego jest podłaczone... no i dobrze bylo by wyjac zegary i spr czy moze nie jest sciezka specjalnie przerysowana do kontroli w zegarach...
GregorX Opublikowano 29 Lipca 2013 Autor Opublikowano 29 Lipca 2013 Mam 2 wkręcane czujniki ciśnienia, nad wymiennikiem ciepła, odłączyłem wtyczkę od jednego i drugiego, ale nic mi się nie zapaliło:kwasny: chyba nic tam nie było kombinowane, od każdego czujnika wychodiz dokładnie jeden przewód..jak znajdę chwilkę to rozbiorę zegary i zobaczę czy tam ktoś coś nie narobił
SotoM Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 moim zdaniem cos było gdzies grzebane i cos jest wyłaczone...
GregorX Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2013 ja już zgłupiałem, wyciągnąłem zegary, nie widziałem nic podejrzanego...mam licznik z FIS(Audi C5), najlepsze jest to, że nie widziałem żebym miał na tarczach kontrolkę ciśnienia oleju...chyba jedyne co mi zostaje to pomiar ciśnienia
dariodario Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Kontrolka od oliwy z polfisem jak i pelnym,zapali sie dopiero jak bedzie problem z cisnieniem.tak jest w tych zegarach poliftowych.po przekreceniu stacyjki sie nie swieci.sprawdzi mozna na odpalonym silniku zdejmujac kable z czujnika cisnienia
Frimuś Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Koledzy a kiedy sie powinno wymieniac pompe oleju ? Jest jakas granica kilometrow ? szukam jakiegos opisu czy i jak ktos to robil ale nie znajduje.
GregorX Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Opublikowano 24 Marca 2014 Trochę odgrzebałem temat, ale dalej tego nie rozwiązałem, co to właściwie było na dnie tej miski.... Zmierzyłem cisnienie oleju: - na jałowym 1,6 bar - 2000 tys. obr 3,2 bar Ciekawe jest to, że FIS krzyczy dopiero jak ciśnienie osiągnie 3 bary, na podpiętym manometrze. Any ideas?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się