Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Złe wskazania poziomu paliwa - problem


radzio06

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od nie dawna pojawił mi się problem w A4 B5 TDI, wczesniej wszystko było ok, ,kilka dni temu zatankowałem do pełna pod sam korek praktycznie z odpowietrzeniem, włączyłem zapłon i wskazówka stałą na pierwszej kresce przed fullem, na kompie dystans do przebycia 580km no ale dobra myślałem ze to chwilowe, zrobiłęm trasę 350km gdzie wczesniej jak robiłem taka samą trase to zostawało mi jeszcze pól baku ropy to teraz zaswieciła się rezerwa, po czym dalej zalalem do pelna pod korek z odpowietrzeniem i weszło 24litr a powinno 50 jakby w baku nie było nic;)

Czyłi w baku jest ropa a na wskazniku pokazuje mniej, jezdzac to czasami widzialem jak wskazówke delikatnie spadałą w "oczach"

Dodam ze kiedys zakladalem aluramki na zegary ale wskazowek nie ruszalem i po tym zabiegu wszytsko było ok tylko teraz cos sie stało.

ma ktoś jakiś pomysl od czego zaczac poszukiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości jest kilka. Uszkodzony zegar w liczniku,uszkodzony licznik szczególnie jeśli to jaeger....Możesz zacząć od czujnika w zbiorniku,wyjmij go,bez odpinania kabli,ręcznie ustaw w środkowym położeniu tak jakby było pół zbiornika paliwa i sprawdż wskazanie na zegarze. Można też na vagu zrobić test zegarów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegar raczej bedzie ok, nic przy nim nie było grzebane, wszystko pozatym pokazuje elegancko. Zobacze ten czujnik? A pływak? Ma coś do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę chyba od zaglądnięcia do baku ;) A jeżeli w baku jest ropa a wsazowka spdanie prawie do zera do jest mozliwosc ze komp odetnie i auto stanie jakby ropy nie było? Chyba nie co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli po włączeniu zapłonu wskazówka płynnie sie podnosi to zegar jest ok a jeżeli w mgnieniu oka przeskoczy w daną pozycje to silnik zegara do wymiany a to co opisujesz to mogą być początki końca zegara, to samo jest u mnie, pozostanie ci wymiana licznika i to o tym samym numerze seryjnym, w innym przypadku zablokujesz sobie kompa - to tak na pocieszenie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnosi sie w przeciagu ok 1sekundy, ale zawsze tak mialem... Sam juz nie wiem/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to silniczek jeszcze dobry, możesz też sprawdzić VAGiem wartości między jakimi pracuje wskazówka bo sam kiedyś sprawdzałem,

1. Test licznika

17-Instruments -> Output Tests

2. Adaptacja wskazówek paliwa

17-Instruments -> Adaptacja 030,

powinno być 128. Wartości które powinny wejść to min 120 max 136

Fuel tank half full:

*approx. 162 ohms ()

*

Fuel tank full:

*approx. 40 ohms

*

Fuel tank reserve:

*approx. 250 ohms( )

tak powinieneś mieć w kompie w samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę chyba od zaglądnięcia do baku ;) A jeżeli w baku jest ropa a wsazowka spdanie prawie do zera do jest mozliwosc ze komp odetnie i auto stanie jakby ropy nie było? Chyba nie co?

No raczej nie - to jest wskaźnik a nie ograniczacz ;-)

Zajrzyj do baku. U mnie było tak, że myślałem, że jeszcze mam 120 km do przejechania a auto stanęło pośrodku skrzyżowania. Się okazało że jest wytarta ścieżka na czujniku paliwa w baku. Koledzy z warsztatu próbowali przestawić ślizgacz drobinę obok żeby jeździł po niewytartym miejscu, ale się nie udało. Nie miałem czasu szukać czujnika w dobrym stanie i zakupiłem w ASO - 400 pln - masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to silniczek jeszcze dobry, możesz też sprawdzić VAGiem wartości między jakimi pracuje wskazówka bo sam kiedyś sprawdzałem,

1. Test licznika

17-Instruments -> Output Tests

2. Adaptacja wskazówek paliwa

17-Instruments -> Adaptacja 030,

powinno być 128. Wartości które powinny wejść to min 120 max 136

Fuel tank half full:

*approx. 162 ohms ()

*

Fuel tank full:

*approx. 40 ohms

*

Fuel tank reserve:

*approx. 250 ohms( )

tak powinieneś mieć w kompie w samochodzie

Dzięki, za 3 tygodnie przyajde na urlop to udam się do kogoś żeby mi sprawdził.

---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 17:48 ----------

Wskazówka od paliwa podnosi się tak samo jak od temperatury, czyli z licznikiem bedzie wszystko ok raczej.

---------- Post dopisany 31-07-2013 at 19:35 ---------- Poprzedni post napisany 19-07-2013 at 22:44 ----------

Jeżli mam ok pól baku ropy a na blacie komornik i wskazoka wygieta to bez obaw moge jechac dalej patrzac na km ile moge zrobic na pelnym baku a nie patrzac na wskaznik. Nie ma takiej mozliwosci ze komp pokazuje 0km do przebycia wskazowka ugieta rezerwa a pol baku ropy, nie stanie mi na drodze? Bo nie zamierzam co 300km stawac i tankowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz faktycznie pol baku to czemu ma ci stawac? To co ci sie wyswietla na fisie to tylko asystent kierowcy a nie glowny komputer sterujacy, wszystkie cyferki tam sie znajdujace oblicza na podstawie danych jakie otrzymuje a ze nie otrzymuje danych od czujnika poziomu paliwa to sam wiesz :) pompa bedzie ssala paliwo do momentu az ono faktycznie sie skonczy. Co do twojego problemu to ja mam wlasnie podobny, przekopalem to forum oraz pare zagranicznych w poszukiwaniu rozwiazania i winnym okazal sie byc czujnik poziomu paliwa, one z tego co czytalem siadaly dosc czesto (Co 40-50 kkm) Podlacz VAGa i jak ci sie wyswietli blad 00771 to jestes w domu, nowy czujnik z plywakiem ze szrotu kup albo sam czujnik w aso, podobno nie drogie i bede dzwonil tam w poniedzialek sie zapytac o cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Auto: Audi A4 B5 2000r. 2.8 V6 ACK 193KM

Nie wiem czemu tak się dzieje ale chyba mój wskaźnik poziomu paliwa cos nawala albo moje auto bardzo dużo pali benzyny... ponieważ raz pokazuje więcej a raz mnie paliwa na wskaźniku... ostatnio zasciecila mi się kontrolka "silnika" i komputer pokazal blad Sondy Lambda... wykasowałem ten blad Vagiem i już nie swieci się CHECk ENGINE...

Jaka może być tego przyczyna ze wskaźnik paliwa czasem podaje dziwne wskazania paliwa - raz mniej raz wiecej...? Uszkodzona Sonda i podaje zbyt duza dawke paliwa...? a może ja po prostu mam taka ciezka noge i w "oczach" paliwo znika... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłęm błedy VCDSem lecz zadnego bledu nie było, wiec nie weim czy to ten czujni paliwa...

---------- Post dopisany 13-08-2013 at 23:57 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2013 at 21:08 ----------

Kupiłem czujnik z używki, wyczyściłem, podłaczyłem go tylko bez wkładania w bak i wlaczyl;em zaplon i nic dalej to samo bylo, juz bylem przekonany ze to wina icznika, ale wlozylem go do baku wszystko zakrecil;em itd, zapalilem auto i odziwo wszytsko pokazuje juz ok, to nie wiem czy musi byc w baku czy nie ale n a wierzchu nie pokazywalo dobrze tylko po wlozeniu do ropy w bak, zobaczymy jak bedzie pokazwywalo ok to dobrze jak za jakis czas dalej ten sam proble bedzie to wina licznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie odnosnie samej plytki czujnika poziomu paliwa. Czy jest mozliwosc zeby taka plytke wydrukowac? W zasadzie jest to chyba elektroniczna plytka drukowana wiec raczej nie powinno byc problemu. Dzwonilem dzisiaj do typka ktory sie tym zajmuje i po wyslaniu zdjecia powiedzial ze moze i by sie dalo ale nic konkretnego sie nie dowiedzialem. Dlatego prosze o odpowiedz tutaj kogos kto juz to robil albo sie tym zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sie stalo z twoja plytka jesli mozna spytac?

Wytarły się na niej ścieżki po których przemieszczają się suwaki i vag pokazuje błąd zwarcie plusa do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie zaloze o czteropak ze sie nie wytarly. Wez paste polerska, daj naparstek na plytke i poleruj mocno dociskajac przez 5 minut jakas szmatka, pozniej powtorz czynnosc jeszcze raz. Nastepnie wez pilniczek i spiluj te dwa bolce ktore sie stykaja z plytka ale doslownie cwierc milimetra, przejedz tylko lekko aby zetrzec ten czarny nalot na ich czubkach. I daj znac jak poszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz to probowalem i nadal to samo. A na plytce z jednej sciezki przeziera biale czyli poprostu ta sciezka sie wytarla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to juz ci tylko zostaje szukanie po szrotach calego plywaka, a moze bedziesz mial szczescie i znajdziesz "uszkodzony" i plytka bedzie dobra. W ASO chca 430zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...