Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Kontrolka ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie odnosnie kontrolki ladowania. Jak rano wsiadam do auta i przekrecam kluczyk w pierwsza pozycje czekajac na zagrzanie swieczek to zapala sie tez kontrolka ladowania i nie byloby w tym nic dziwnego zeby nie to ze bezposrednio po odpaleniu nie gasnie. Gasnie dopiero po nacisnieciu pedalu gazu. Czy to normalne czy swiadczy moze o luznym pasku, amoze to jeszcze zupelnie cos innego. Prosze o Wasze opinie i pozdrawiam.

Opublikowano

sprawdź pasek o którym wspomniałeś ale stawiałbym na regulator napięcia :cool:

Opublikowano

Przyczyn moze byc kilka:

- uszkodzony regulator napiecia

- uszkodzony akumulator (ale wtedy odpalałoby równiez kontrolkę ABS`u)

- luźny pasek alternatora

- uszkodzony alternator

Opublikowano

Miałem taki sam przypadek ale w innym aucie. Elektryk to zdjagnozował jako uszkodzony obwód wzbudzenia alternatora.

Opublikowano

Dzieje sie to po dluzszym postoju tylko wiec to chyba nie alternator bo wtedy pewnie swiecia by sie kontrolka caly czas. Poprawcie mnie jesli sie myle.

Opublikowano

mam identyczne objawy w identycznym autku... poza tym ECU zglasza blad sygnalu obciazenia alternatra-sygnal niemozliwy(poza zakresem), ale jeszcze sie za to nie zabralem, w przerwie miedzy swietami a sylwkiem bede mial chwile to podlubie moze.

Opublikowano
mam identyczne objawy w identycznym autku... poza tym ECU zglasza blad sygnalu obciazenia alternatra-sygnal niemozliwy(poza zakresem), ale jeszcze sie za to nie zabralem, w przerwie miedzy swietami a sylwkiem bede mial chwile to podlubie moze.

o tym błędzie piszesz ?

http://wiki.ross-tech.com/index.php/17911/P1503

17911/P1503 - Load signal from Alternator Term. DF: Range/Performance / Implausible Signal

Opublikowano

najprawdopodobniej tak, pisze o tym kodzie ktory Ty wskazujesz (najprawdopodobniej bo sobie go zapisalem...ale nie moge znaleźć gdzie..., a przed chwila sprawdzalem ale jak na zlosc nie chce wyskoczyc), tak wiec jakies wnioski z tego bledu ? :)

Opublikowano

no tak jak jest napisane na stronie RossTecha :

- wadliwy alternator

- problem z regulatorem napięcia

- sprawdzić połączenia ;)

Opublikowano

witam..mam podobny problem w 1z ze kontrolka ladowania gasnie dopiero po lekkim przegazowaniu...Nic z tym nie robilem cale lato bo auto palilo dobrze i nic wiecej procz tego sie nie dzialo.ale teraz gdy temperatura spada w okolice 0 to kilka sekund po odpaleniu trzesie silnikiem i lekko przykopci.Pozniej jest wszystko ok.Czy jedno z drugim ma jakies powiazania?Moze przez to ze nie gasnie kontrolka ladowania od razu slabo sa podrzewane swiece zarowe i przy niskich temeraturach nie przepala calej mieszanki.Chce sie upewnic zanim odwiedze mechanika i mi glupot naopowiada.prosze o rade.

Opublikowano

padajacy napinacz i sztywny pasek. do sprawdzenia rowniez lozyska alternatora oraz sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe)

Opublikowano

sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe)

Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam.

Opublikowano

sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe)

Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam.

a jednak, sprawdz w etce... :cool1:

Opublikowano

sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe)

Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam.

a jednak, sprawdz w etce... :cool1:

Latam 1Z z czerwca 96 i nie miał, to ten z 95 też nie będzie miał. :wink4:

Opublikowano

dzieki za szybko odp.ale po przegazowaniu nigdy mi sie kontrolka w czasie jazdy ani na postoju nie zapala,tylko po rozruchu po calej nocy.A jak to sie ma do tych swiec zarowych, poprostu sa do wymiany czy przez problemy z ladowaniem przy porannym rozruchu slabo sie grzeja.pzdr

Opublikowano

Nie ma to nic wspólnego. Sprawdź ładowanie jeżeli jest na poziomie 13,8-14,4V to nie masz się czym przejmować.

Opublikowano

sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe)

Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam.

a jednak, sprawdz w etce... :cool1:

Latam 1Z z czerwca 96 i nie miał, to ten z 95 też nie będzie miał. :wink4:

46649183.jpg

1z2.jpg

Opublikowano
dzieki za szybko odp.ale po przegazowaniu nigdy mi sie kontrolka w czasie jazdy ani na postoju nie zapala,tylko po rozruchu po calej nocy.A jak to sie ma do tych swiec zarowych, poprostu sa do wymiany czy przez problemy z ladowaniem przy porannym rozruchu slabo sie grzeja.pzdr

Świece pewnie masz do wymiany a co do kontrolki to nie się co martwić jeżeli się nie zapala w trakcie jazdy to jest ok.U mnie też gaśnie dopiero po dodaniu gazu bo mam padniętą diodę w alternatorze i już ponad rok tak jeżdżę.

Ja bym na Twoim miejscu najpierw sprawdził i wymienił świece.

Opublikowano

sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe)

Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam.

a jednak, sprawdz w etce... :cool1:

Latam 1Z z czerwca 96 i nie miał, to ten z 95 też nie będzie miał. :wink4:

ETKA - wykresy

wielka księga wiedzy kłamie :naughty:

Mam 120A z końcówką F i ori koło pasowe bez sprzęgła.

Co ciekawe w AFNie z 1997 mam ten sam alternator już ze sprzęgłem.

BarthPL pisz jak jest u Ciebie.

Opublikowano

a skad wiesz czy wczesniej ktos nie przekladal,

faktem jest ze raz po raz trafiaja pojazdy bez sprzegla alternatora.

jest rowniez opcja ze wolne kolo zostalo zalecone przez producenta. jako leksrstwo na przyspieszone zuzycie paska oraz jego napinacza.

generalnie lepiej je miec, niz nie. :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...