BarthPL Opublikowano 20 Grudnia 2006 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Witam, Mam pytanie odnosnie kontrolki ladowania. Jak rano wsiadam do auta i przekrecam kluczyk w pierwsza pozycje czekajac na zagrzanie swieczek to zapala sie tez kontrolka ladowania i nie byloby w tym nic dziwnego zeby nie to ze bezposrednio po odpaleniu nie gasnie. Gasnie dopiero po nacisnieciu pedalu gazu. Czy to normalne czy swiadczy moze o luznym pasku, amoze to jeszcze zupelnie cos innego. Prosze o Wasze opinie i pozdrawiam.
Gość zdeniu Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 sprawdź pasek o którym wspomniałeś ale stawiałbym na regulator napięcia
baskecior Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Przyczyn moze byc kilka: - uszkodzony regulator napiecia - uszkodzony akumulator (ale wtedy odpalałoby równiez kontrolkę ABS`u) - luźny pasek alternatora - uszkodzony alternator
slawek66 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Miałem taki sam przypadek ale w innym aucie. Elektryk to zdjagnozował jako uszkodzony obwód wzbudzenia alternatora.
BarthPL Opublikowano 21 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2006 Dzieje sie to po dluzszym postoju tylko wiec to chyba nie alternator bo wtedy pewnie swiecia by sie kontrolka caly czas. Poprawcie mnie jesli sie myle.
mrumi Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 mam identyczne objawy w identycznym autku... poza tym ECU zglasza blad sygnalu obciazenia alternatra-sygnal niemozliwy(poza zakresem), ale jeszcze sie za to nie zabralem, w przerwie miedzy swietami a sylwkiem bede mial chwile to podlubie moze.
pre_pl Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 mam identyczne objawy w identycznym autku... poza tym ECU zglasza blad sygnalu obciazenia alternatra-sygnal niemozliwy(poza zakresem), ale jeszcze sie za to nie zabralem, w przerwie miedzy swietami a sylwkiem bede mial chwile to podlubie moze. o tym błędzie piszesz ? http://wiki.ross-tech.com/index.php/17911/P1503 17911/P1503 - Load signal from Alternator Term. DF: Range/Performance / Implausible Signal
mrumi Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 najprawdopodobniej tak, pisze o tym kodzie ktory Ty wskazujesz (najprawdopodobniej bo sobie go zapisalem...ale nie moge znaleźć gdzie..., a przed chwila sprawdzalem ale jak na zlosc nie chce wyskoczyc), tak wiec jakies wnioski z tego bledu ?
pre_pl Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 no tak jak jest napisane na stronie RossTecha : - wadliwy alternator - problem z regulatorem napięcia - sprawdzić połączenia
maicke82 Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 witam..mam podobny problem w 1z ze kontrolka ladowania gasnie dopiero po lekkim przegazowaniu...Nic z tym nie robilem cale lato bo auto palilo dobrze i nic wiecej procz tego sie nie dzialo.ale teraz gdy temperatura spada w okolice 0 to kilka sekund po odpaleniu trzesie silnikiem i lekko przykopci.Pozniej jest wszystko ok.Czy jedno z drugim ma jakies powiazania?Moze przez to ze nie gasnie kontrolka ladowania od razu slabo sa podrzewane swiece zarowe i przy niskich temeraturach nie przepala calej mieszanki.Chce sie upewnic zanim odwiedze mechanika i mi glupot naopowiada.prosze o rade.
Musashi Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 padajacy napinacz i sztywny pasek. do sprawdzenia rowniez lozyska alternatora oraz sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe)
spetsnaz Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe) Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam.
Musashi Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe) Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam. a jednak, sprawdz w etce...
spetsnaz Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe) Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam. a jednak, sprawdz w etce... Latam 1Z z czerwca 96 i nie miał, to ten z 95 też nie będzie miał.
maicke82 Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 dzieki za szybko odp.ale po przegazowaniu nigdy mi sie kontrolka w czasie jazdy ani na postoju nie zapala,tylko po rozruchu po calej nocy.A jak to sie ma do tych swiec zarowych, poprostu sa do wymiany czy przez problemy z ladowaniem przy porannym rozruchu slabo sie grzeja.pzdr
spetsnaz Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Nie ma to nic wspólnego. Sprawdź ładowanie jeżeli jest na poziomie 13,8-14,4V to nie masz się czym przejmować.
Musashi Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe) Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam. a jednak, sprawdz w etce... Latam 1Z z czerwca 96 i nie miał, to ten z 95 też nie będzie miał.
NYNA Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 dzieki za szybko odp.ale po przegazowaniu nigdy mi sie kontrolka w czasie jazdy ani na postoju nie zapala,tylko po rozruchu po calej nocy.A jak to sie ma do tych swiec zarowych, poprostu sa do wymiany czy przez problemy z ladowaniem przy porannym rozruchu slabo sie grzeja.pzdr Świece pewnie masz do wymiany a co do kontrolki to nie się co martwić jeżeli się nie zapala w trakcie jazdy to jest ok.U mnie też gaśnie dopiero po dodaniu gazu bo mam padniętą diodę w alternatorze i już ponad rok tak jeżdżę. Ja bym na Twoim miejscu najpierw sprawdził i wymienił świece.
spetsnaz Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 sprzeglo jednokierunkowe (czyli kolo pasowe) Nie ma w 1Z z 95, resztę potwierdzam. a jednak, sprawdz w etce... Latam 1Z z czerwca 96 i nie miał, to ten z 95 też nie będzie miał. ETKA - wykresy wielka księga wiedzy kłamie Mam 120A z końcówką F i ori koło pasowe bez sprzęgła. Co ciekawe w AFNie z 1997 mam ten sam alternator już ze sprzęgłem. BarthPL pisz jak jest u Ciebie.
Musashi Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 a skad wiesz czy wczesniej ktos nie przekladal, faktem jest ze raz po raz trafiaja pojazdy bez sprzegla alternatora. jest rowniez opcja ze wolne kolo zostalo zalecone przez producenta. jako leksrstwo na przyspieszone zuzycie paska oraz jego napinacza. generalnie lepiej je miec, niz nie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się